Leipurit hoi, neuvoja tarvitsen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Voiko kaupan vaniljakastiketta (sitä, joka valmistetaan jauheesta itse) laittaa uuniin pullien sisällä, vai meneekö se pilalle?

Toinen kysymys tulee tässä:
Minulla on purkillinen trooppista hilloa ja säilyketölkillinen aprikooseja. Mitä aineita tähän voisi lisätä, jotta tuloksena olisi ihanan hedelmäinen piiras tai vaikkapa kakku? Siis toki osaan kakkupohjan tehdä,mutta ikään kuin täytteitä nyt mietiskelen.

En lähtisi laittamaan pulliin vaniljakastiketta, epäilen ettei ole paistonkestävää ja tulvii luultavasti ulos paiston aikana, maustakaan ei tiedä millaiseksi muuttuu. Paistonkestävää vaniljakreemiä laittaisin :)

Noista täyteaineksista tekisin luultavasti täytteen siten, että trooppista hilloa sivelisin ohuesti kostuttujen pohjien päälle ja varsinaiseksi täytteeksi säilykeaprikooseista, kermasta ja rahkasta tehdyn hedelmäisen täytteen

Kaupan vaniljakastiketta voi laittaa pulliin, siinähän on ohje paketin kyljessä:O Laitetaan vaan vähemmän maitoa että se ei valu paiston aikana. itse olen monesti tehnyt niin ja hyviä pullia tulee:)
Rahkaa ja kermaa itse laittaisin täytteeksi noiden aprikoosien kanssa.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
[QUOTE="vieras";28254527]Niitä on eri merkkisiä vaniljakastikejauheita eri kaupoissa tahvot, toiset kestää kuumennuksen muttei kaikki[/QUOTE]kyllä ne kaikki kastikeainekset kestää kuumennuksen...

Mä teksin trooppisesta hillosta ja aprikooseista ehkäpä jonkun nopean ja kätevän herkun, eli ostaisin valmista torttutaikinaa, joista leikkaisin neliön muotoisia paloja.

Sekottaisin hillon rahkaan, länttäisin taikinanpalanpäälle ja siihen koristeeksi aprikoosin. Tietysti hillosta ja rahkasta voi tehdä piirakan täytteen ja koristella sen aprikooseille. Vain mielikuvitus on rajana.

Ainakin sallisen vaniljakreemijauhe josta voi tehdä vaniljakastiketta kestää paiston. Nimimerkki Lukuisat pullat ja viinerit paistanut. Samoin kotigastronomin vaniljakreemijauhe.

Yhteistyössä