Leipominen ennen ja nyt..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huuhkajatar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Huuhkajatar

Aktiivinen jäsen
08.10.2005
12 193
0
36
Kokkola
Ennen: etsit esille reseptin (missä helkutissa se on, kyllä sen pitäisi olla täällä jossain... ). Kun olit sen vihdoin löytänyt alkoi homma, nostit reseptivihon/keittokirjan tms pöydälle, luit mitä tarvitsit ja etsit esille tarvittavat aineet.

Nyt: käyt kuukkelista hakemassa sopivan reseptin, nostat läppärin keittiönpöydälle ja luet siitä miten tulee edetä. Välillä heilutat hiirtä ettei kone vain menis lepotilaan..sitten akku loppuu ja joudut hakemaan piuhat jotta kone taas sais elämää. Jatkat leipomista....

Lopputuloksena pitäisi olla molemmissa tapauksissa sama: maistuva mustikkapiirakka noin puolen tunnin kuluttua. =)

Tässä toinen versio:
Ennen kun tein kinkkupiirakkaa, otin esille sähkövatkaimen ja se pitää meteliä, tein pohjan sillä, pilkoin kinkut käsin+ kasvikset. ja raastoin juuston käsipelillä.
Nyt kun teen kinkkupiirakan, otan esille tupperwaren pikakokki II, teen ensin sillä pohjataikinan, sitten pikon kasvikset ja kinkun, juuston ostan valmiina raasteena. Lopuksi vielä sekoitan sillä munamaidon.
Lopputuloksena kummastakin: kinkkupiirakka. =)

kyllä meilläkin on pakastealtaan kautta käyty monesti. Välillä sit innostuu leipomaan, mutta hätävarana on hyvä olla pakastepullaa tms. Säilyykin kätevästi piiitkään. *hymyää*

mulla ennen etsit reseptin ja katost jaa tuota ja tuota tuon verran. Mitaat tarkasti mitalla aineet oikeassa järjestyksessä taikinaan
Nykyisin otat taikinakipon esille katselet kaappiin tuota ja tuota muistaaksen tuon verran tuossa on varmaan noin desi hups kaatu vähän enemmä lisätäämpä tuota jne...
Loputulos kummassakin syötävä leivonnainen joka katoaa pelilltä ennenkuin kerkeää kissa sanoa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Minulla nyt: haen kaupan pakastekaapista pullapussin ja paistan sen kotona. B)

Lusmu! ;) Mullakin on kyllä Frödingen capuccinokakku pakkasessa :whistle:

Minulla kaksi mutakakkua ja niiden pariksi vaniljajäätelöä.
*ottaa kilpailuhaasteen vastaan *

Mullapa on nyt Tuore Itsetehty Mustikkapiirakka :saint: ja sen kanssa tarjoan vaniljakastiketta. Siinä jää sun mutakakut toiseksi! B)

Minulla nyt: haen kaupan pakastekaapista pullapussin ja paistan sen kotona. B)

Lusmu! ;) Mullakin on kyllä Frödingen capuccinokakku pakkasessa :whistle:

Minulla kaksi mutakakkua ja niiden pariksi vaniljajäätelöä.
*ottaa kilpailuhaasteen vastaan *

Mullapa on nyt Tuore Itsetehty Mustikkapiirakka :saint: ja sen kanssa tarjoan vaniljakastiketta. Siinä jää sun mutakakut toiseksi! B)

Höh. Menen nyt tekemään sen täytekakun. Ihan varpuvispilällä en vispaa, vaan yleiskoneella teen. Halkojakaan en hakkaa, vaan käytän sähköliettä. kermakin on kaupasta ostettua eikä oman lehmän maidosta kirnuttua.

Juups, leipoa pitäisi. Listalla ois:

-2 täytekakkua (pohjat leivoin eilen)
-2 kuivakakkua (isäntä tekee toisen)
-suklaapiirakka (isäntä leipoo)
-mustikkapiirakka (uunissa parhaillaan)
-tonnikalapiirakka
-juustoruudut
-suklaamuffineja

Huh! Onneksi google on kiva kaveri myös resepteissä =)

Yhteistyössä