Leikkipuistossa teettekö näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muumuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

muumuu

Aktiivinen jäsen
14.03.2007
3 349
0
36
Olimme vaki leikkipuistossa lasten kanssa. Siinä on iso hiekkalaatikko alue johon 1v suuntaa aina ekaksi lelukassin kanssa ja 4v painelee kiipeilytellineelle. 1v tekee jonkun aikaa kakkua ja käväsee laskemassa pari mäkeä kunnes haluaa taas tehdä kakkua, joten en kerää koskaan leluja pois ennenkuin on aika lähteä puistosta.
No tälläkin kertaa siis näin ja kun olimme keinuilla puistoon tulee meille ennestään tuntematon äiti ja n. 4v lapsi, no nämä kävelee suoraan hiekkikselle ja alkaa sen kummemmin kyselemättä puuhailla meidän lelujen kanssa :o
Eipä siinä mitään, mutta ite kyllä kyselen et kenen lelut ja et saako lainata. On minusta aika kummaa tuollainen.
Onkos muilla tapana olla näin kotoisasti puistossa?

No ainakin täällä tuntuu leikkivän kaikkien leluilla. Ei oo kadonnut. Paitsi tänä kesänä juuri ostettu jäätelömuotti. Tosin mein neitiä ei kyllä kiinnosta pahemmin leikkiä hiekkaleluilla joten niitä ei olla mukana kuljetettu. Keinuu tai kiipeilee nykyään enimmäkseen.

En ole hetkees käynyt leikkipuistossa, mut jos tämä äiti (ja lapset) luulivat, että lelut on jo olleet siellä ennen teitä, eli eivät tienneet niitä teidän tuomiksi ja siksi eivät hoksanneet kysyä.

¤kuvittelee, että kaikki leikkipaikat ajelehtivat eikenenkään leluja¤

mä kysyn luvan jos tiedän varmasti että ne ovat jonkun ja tiedän keltä kysyä. jos itse vien laatikolle leluja ja niillä joku leikkii ellei ite niitä jsut tarbita ei se mua haittaa.

Meillä on leikkipuistossa puiston omat hiekkalelut (nimikoitu) ja usein joukossa lasten omiakin. Tapana on kysyä (=opettaa lapsi kysymään) kenen lelu on ja saako lainata.

Tapana myös että niitä leluja saa lainata. :)

Jospa nämä luulivat että lelut ovat puiston?
Jos leikkipuisto on avoinna niin silloinhan puiston lelut ovat esillä ja vapaasti käytettävissä.

Hyviin tapoihin kuuluu mielestäni kysyä lupa muiden tavaroilla leikkimiseen. Eli lupa kysytään mun mielestä.

Meillä on aika monessa puistossa hiekkiksillä leluja valmiina puiston puolesta(eli kaupungin).Jos he luulivat et on yleisiä leluja?

Itse kyl kysyn ainaa luvan jos poika meinaa vieraiden leluilla leikkiä,tosin hän kyl kysyy itekin...

Alkuperäinen kirjoittaja Serlaorava:
En kyllä ite antais oman lapsen leikkiä toisten hiekkaleluilla, ennen kuin kysyn luvan... Siis jos omalla lapsella ei ole mtn omia hiekkaleluja matkassa mukana.

meidänkin eräässä isossa leikipuistossa on hiekkalaatikkoa jossa muutama hiekkalelu olen kyllä antanut tyttöni niillä käydä tekemässä pari hiekkakakkua ilman kysymättä keneltäkään koska en ois kyllä yhtään tiennyt keneltä mun olisi pitänyt mitään kysyä, vanhempia paljon puistossa ja kukkaan ei sen koommin hiekkalaatikolla..kaikki vanhemmatko mun pitäs läpi kiertää.

Meillä sama porukka aina pyörii jaleikitään ristiin rastiin leluilla, mutta jos on oudompia niin sitten kyllä kysytään saako niitten omilla leikkiä ja kyllä ne oudommatkin yleensä kysyy.

Annan lasteni leikkiä hiekkalaatikossa olevilla leluilla, mutta en anna hänen viedä niitä mihinkään ja jos joku keräilee lelujaan, kysyn heti, että ovatko nämä teidän. Kai sitä tutustuisi paremmin muihin äiteihin, jos aina jaksaisi huhuilla, kenen lelut ovat levällään.....

Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
Onkos muilla tapana olla näin kotoisasti puistossa?

Ei, meillä ei ole tapana olla niin kotoisasti puitossa ja muilla yleisillä paikoilla että jätetään tavaramme pitkin poikin (vaikkakin kasassa) ja oletetaan että muut ymmärtävät olla koskematta niihin.

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Serlaorava:
En kyllä ite antais oman lapsen leikkiä toisten hiekkaleluilla, ennen kuin kysyn luvan... Siis jos omalla lapsella ei ole mtn omia hiekkaleluja matkassa mukana.

meidänkin eräässä isossa leikipuistossa on hiekkalaatikkoa jossa muutama hiekkalelu olen kyllä antanut tyttöni niillä käydä tekemässä pari hiekkakakkua ilman kysymättä keneltäkään koska en ois kyllä yhtään tiennyt keneltä mun olisi pitänyt mitään kysyä, vanhempia paljon puistossa ja kukkaan ei sen koommin hiekkalaatikolla..kaikki vanhemmatko mun pitäs läpi kiertää.

Ei kai sitä tarvi kuin huikata et kenen ja et saako lainata :D

Kyllä kysyn tai lapset kysyvät aina luvan, jos ollaan sellaisessa paikassa missä emme ihmisiä tunne entuudestaan. Meidän leluilla saa ihan vapaasti leikkiä vaikka lupaa ei kysytäkään. Meidän lähipuistossa on kyllä kaikki lelut olleet sen puistoiluajan yhteisiä, mutta uusien kanssa toki asiasta on erikseen aina sovittu. Oikeastaan on aika tavalla lapsen kiusaamista, jos edessä on kasa leluja ja niihin ei saa koskea. Menee koko puistoiluaika pelkkien lelujen vahtimiseen ja selvittämiseen mikä lelu on kenenkin ja saako juuri siihen lapioon koskea.

Yhteistyössä