Leikkipuistossa tapahtunutta

  • Viestiketjun aloittaja Kerronpa teillekin
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
[QUOTE="salaisuus";28834100]minäpäs en kerrokaan mitä nimiä meillä käytetään, niin saavat lapset rauhassa rallatella turuilla toreilla..[/QUOTE]

Tytöllä on varmasti etupylly, pimpula tmv. jota häveliäät aikuset käyttää.
 
"Zzz"
Mun kuopus pohdiskeli 4-vuotiaana "minä olen poika, minulla on pippeli, äiti on tyttö, äidillä on tippi" lievä dysfasia, joten käsitteiden muistaminen hieman hankalaa.
 
"salaisuus"
[QUOTE="Vieras";28834397]Tytöllä on varmasti etupylly, pimpula tmv. jota häveliäät aikuset käyttää.[/QUOTE]

Väärin arvasit. Nämä tällaiset lastenkieliset, enkä ole muilta kuullut samoja. Ja kas näin me vältytään joutumasta oheiskasvattajien onkeen.
 
[QUOTE="äiti minäkin";28833114]Mä olen kyllä samalla linjalla tämän "yksi äiti" nimimerkin kanssa.

Kyllä mä nolostuisin kun mun 3-vuotias tuollaisia juttuja kailottaisi ja ihan ohjeistaisin, että sellaset jutut ei kuulu hiekkalaatikolle. Ei ne mitään rumia sanoja ole, mutta omia, yksityisiä juttuja, vähän samoin kuin vessajututkin.
[/QUOTE]

Tuossa esimerkissä se lapsi puhui yleisellä tasolla, ei siis "omasta, yksityisestä jutusta".

Teemu ja Maija -kirjassa tämä tyttöjen ja poikien ero selitetään. Onko sitten niin, että sitä kirjaa ei saisi lukea hiekkalaatikolla, leikkipuistossa tai esim. päiväkodin kaltaisissa ryhmätilanteissa, kun kerran aihe on "jokaisen oma ja yksityinen"?
 
"vieras"
Mun mielestä pimppi kuuluu rumiin sanoihin. Meillä on käytössä nimet pisukka ja kikki.
Pisukka? Yöh. Kyllä sillä alapäällä on muitakin funktioita kuin virtsaaminen. Ja kikki... Olen kuullut tuon sanan useammalta eri ihmiseltä tarkoittaen äidinmaitoa :D Ja äidinmaidolle se on minusta kamala sana, kun kikkelihän siitä tulee mieleen.

Mutta repikääpä tästä: kaverin perheessä lapsena pojilla oli kikkeli ja tytöillä pippeli. Ei vissiin ollut hämmentävää kun muut puhui pippelistä...
 
Ruma sana
[QUOTE="vieras";28836396]Pisukka? Yöh. Kyllä sillä alapäällä on muitakin funktioita kuin virtsaaminen. Ja kikki... Olen kuullut tuon sanan useammalta eri ihmiseltä tarkoittaen äidinmaitoa :D Ja äidinmaidolle se on minusta kamala sana, kun kikkelihän siitä tulee mieleen.

Mutta repikääpä tästä: kaverin perheessä lapsena pojilla oli kikkeli ja tytöillä pippeli. Ei vissiin ollut hämmentävää kun muut puhui pippelistä...[/QUOTE]

Mun mielestä pisukka ja kikki on oikein mainiot nimitykset lasten alapäille. Kikki on lyhenne kikkeli sanasta.
 
"minni"
Se tätönen on varmaan sitä etupyllyporukkaa. Tosiaan oo mitää rumaa noissa tytön käyttmissä sanoissa. Ei tule arestia miunkaan muksulle noista sanoista.









Etupyllyporukkaa :D :D :D

Repesin.. Asiaan, mitäs rumaa pimpissä tai pippelissä voisi olla? Yhtä luonnollinen asia, kuin että ihmisellä on käsi tai kyynärpää. Ja lapset nyt juttelee kaikenlaista.
Ihme höyrypää se puistomamma.
 
"Vieras"
[QUOTE="kerttu";28836517]Pakko kertoo tää teille.

Oudoin nimi, mitä olen kuullut käytettävän naisen/tytön alapäästä on HYNNERÖ.[/QUOTE]

Huhhuh :D Minun kuulema oudoin nimitys pimpistä on ränkkä, ränkkänä.
 
"Minävain"
[QUOTE="minni";28836492]Etupyllyporukkaa :D :D :D

Repesin.. Asiaan, mitäs rumaa pimpissä tai pippelissä voisi olla? Yhtä luonnollinen asia, kuin että ihmisellä on käsi tai kyynärpää. Ja lapset nyt juttelee kaikenlaista.
Ihme höyrypää se puistomamma.[/QUOTE]

Minäpä en kuulukaan etupyllyporukkaan, kun meillä sanotaan etupeppu. ;D
 
Saraldo
Kertokaas mulle, mitä nämä vessasanat ja -jutut on? Joku täällä joskus selitti, että jos lapsi alkaa puhua vessajuttuja, niin pitää mennä vessaan niitä puhumaan. Siis onko ihmiset oikeasti niin omituisia, ettei julkisella paikalla saa sanoa pissa, kakka, pimppi tai pippeli? Mä ymmärrän, jos se on sellasta rallattelua. Pissakakkapissakakkapimppipippelipippelipimppi.... Siinä kohtaa voi sanoa, että riittää jo, asia tuli selväksi. Mutta jos ei lapsi saa noita sanoa leikkipuistossakaan sanoa, niin se antaa lapselle sellaisen kuvan, että pimppi ja pippeli on jotain tosi pahaa ja rumaa. Sama kuin sanois että perkele.
 
"Minävain"
Kertokaas mulle, mitä nämä vessasanat ja -jutut on? Joku täällä joskus selitti, että jos lapsi alkaa puhua vessajuttuja, niin pitää mennä vessaan niitä puhumaan. Siis onko ihmiset oikeasti niin omituisia, ettei julkisella paikalla saa sanoa pissa, kakka, pimppi tai pippeli? Mä ymmärrän, jos se on sellasta rallattelua. Pissakakkapissakakkapimppipippelipippelipimppi.... Siinä kohtaa voi sanoa, että riittää jo, asia tuli selväksi. Mutta jos ei lapsi saa noita sanoa leikkipuistossakaan sanoa, niin se antaa lapselle sellaisen kuvan, että pimppi ja pippeli on jotain tosi pahaa ja rumaa. Sama kuin sanois että perkele.
Kyllä sinuakin varmasti hävettäisi, jos lapsesi möläyttäisi vaikkapa kaupan kassalla, että pojilla on pippeli ja tytöillä pimppi.
 
häh?
[QUOTE="Minävain";28837679]Kyllä sinuakin varmasti hävettäisi, jos lapsesi möläyttäisi vaikkapa kaupan kassalla, että pojilla on pippeli ja tytöillä pimppi.[/QUOTE]


?!?!?
No ei oo hävettänyt!
 
youtube
[QUOTE="Minävain";28837679]Kyllä sinuakin varmasti hävettäisi, jos lapsesi möläyttäisi vaikkapa kaupan kassalla, että pojilla on pippeli ja tytöillä pimppi.[/QUOTE]
No ei kyllä hävettänyt yhtään. Eikä leikkipuistossakaan. Lapsihan puhui vaan totta.
 

Yhteistyössä