leikkipuistoissa taitaa käydä vain tyrannilapsia ruokatarjoilujen aikana

  • Viestiketjun aloittaja Esikoisen äippä
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Kävin tänään poikani kanssa ensimmäistä kerta täällä Helsingissä puistoruokailussa. Oikein hyvin sujui ja mielestäni lapset käyttäytyvät pääsääntöisesti hyvin. Puiston henkilökunta puuttui tarvittaessa hurjimpiin/hölmöimpiin leikkeihin. Mutta ihanaa tosiaan, että tuo puistoruokailuperinne on täällä säilytetty. Kaiken ikäisiä lapsia siellä oli ja puiston ohjeistuksen mukaan ruokailu tarkoitettu kaikille alle 16 vuotiaille.
 
Hyi, mikä ajatus :x Täällä leikkipuistoissa on yleensä hiekkamaa/kivetys tai kivetys/nurmikko/hiekka. En pystyisi ajatellakaan, että syötäisiin ruokaa leikkipuistossa tai edes siinä vieressä. Rahisee hampaat hiekasta kun ajatteleekin. Ei muutenkaan ole kovin miellyttävää syödä ulkona sellaisessa paikassa, missä on paljon ihmisiä. En tiedä mikä siinä niin etoo. Joku vaisto suojella ruokaansa ötököiltä, saasteilta ja pölyltä kai, ylipäätään pitää ruokansa puhtaana :)

Mitä aloittajan kritiikkiin tulee, en tiedä siihen sanoa mitään. Kovin oudolta kuulostaa.
Niissä puistoissa on ihan pöydät, joiden ääressä istutaan ja syödään. Ja mikä siinä ulkona syömisessä etoo? Syödäänhän ravintoloiden terasseillakin ulkona, ja picnikeillä ja takapihalla kun grillataan? Ja ihan btw, suurin osa siitä sun ruoasta on kasvanutkin ulkona, saasteiden, pölyn ja hiekan ympäröimänä.
 
Anonyymitär
Niissä puistoissa on ihan pöydät, joiden ääressä istutaan ja syödään. Ja mikä siinä ulkona syömisessä etoo? Syödäänhän ravintoloiden terasseillakin ulkona, ja picnikeillä ja takapihalla kun grillataan? Ja ihan btw, suurin osa siitä sun ruoasta on kasvanutkin ulkona, saasteiden, pölyn ja hiekan ympäröimänä.
Niissä puistoissa joissa me olemme käyneet, mahtuu ehkä korkeintaan 10-20 hlöä pöytien ääreen syömään, osassa ei ole pöytiä ollenkaan, eli ihan nurmikolla istuen syödään. Ja aika paljon saisi pöytiä olla, kun joskus saattaa olla pitkälti toistasataa lasta syömässä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anonyymitär;26545719:
Niissä puistoissa joissa me olemme käyneet, mahtuu ehkä korkeintaan 10-20 hlöä pöytien ääreen syömään, osassa ei ole pöytiä ollenkaan, eli ihan nurmikolla istuen syödään. Ja aika paljon saisi pöytiä olla, kun joskus saattaa olla pitkälti toistasataa lasta syömässä.
Ai, missä puistossa te käytte? Meidän puistossa on kyllä paljon pitkiä pöytiä, sitten on lisää pitkiä pöytiä katoksen alla ja sitten on vielä sellaisia matalia retkipöytiä.
 
Beep
Tuo pienempien pomottaminen ja kiusaaminen alkaa kyllä niin pienenä jo.. :( Surullista. Ja aina niistä sitten kärsii ne kiltit ja ehkä rauhallisemmat, hyvinkasvatetut lapset. Mä niin nään kans punasta tollasesta että tekis mieli räjähtää kun sellaiseen törmää. Ja valitettavasti se kiusaaminen saa kokoajan suuremmat mittasuhteet kun muksut kasvaa.

Meillä kans viime viikolla kävi kurja tilanne kun oltiin pitkästä aikaa lähdössä koko katraan kanssa yhteen puistoon mikä on ainoa tässä lähistöllä missä on sellainen jättikeinu mistä esikoinen, 5-vee (kohta 6) poika tykkää kovasti. No ihan ensimmäisenä rynnistikin siihen ja oli ihan onnensa kukkuloilla äksänä siinä kun puistossa ei ollut ketään muita. :) MUTTA, saatana, pitihän siihen sitten niitä tiettyyn rotuun kuuluvia maahanmuuttajapäänsäaukojakakaroita tulla. Ikää kaikilla kolmella ehkäpä 8 vuotta. Liikkuvat siis tietenkin jo ilman vanhempiaan. (yritän olla mahdollisimman ei-rasistinen tätä kirjoittaessa..) Kaksi heistä (eri rotu) osasi käyttäytyä nätisti, kysyivät multa saavatko mennä myös keinuun johon vastasin että kysykää mun pojalta ja niin tekivätkin. Poika antoi luvan. Ok. No mutta sitten tää yks ylimielinen pässi alko mussuttamaan että "Varmaan sun kantsis tulla pois kun me otetaan niin isot vauhdit et sä putoot siitä. Ja sä oot ollu siinä jo varmaan kolkytminsaa." jnejne. Mä aloin jo vähän hiiltymään ja totesin että ei kun kyllä te otatte siinä sellaiset vauhdit missä pienempikin voi olla kyydissä kun kerran pienempi oli ensin ja antoi luvan tulla kyytiin. Tai sitten odotatte vuoroanne. No tää yks slobo,*hups* jatko vaan sitä näsäviisasteluaan siinä sen verran et mun poika lähti keinusta, selvästi pettyneenä vaikka oltiin sille sanottu että ei tarvitse lähteä jos haluaa vielä keinua. Noh, tähän iloiseen trioon liittyi vielä pari samanikästä neropattia lisää ja jutut oli sitä tasoa että huomaa ettei kotona paljon kasvateta. Ja yllättäen ainoa valkonaamainen *hups* olikin sitten tuttu naama viime kesältä, potki mun poikaani tossa kotipihassa mutta juos niin vikkelästi karkuun ettei saatu kiinni. Sssstana sanon minä. Missä näiden helvetin häirikköpentujen vanhemmat on?

Pelottavaa tästä tekee se että tiedän näiden kaikkien olevan samassa koulussa missä mun muksu aloittaa nyt syksyllä eskarin ja todennäköisesti sitten ekan luokan.
Mun poika on tosi sosiaalinen ja reipas mutta myös niin kiltti ja herkkä että tollasissa tilanteissa ei osaa pitää puoliaan yhtään. Mitäs sitten kun ovat saman katon alla tuolla koulumaailmassa..? Helvettiläinen sentään. *savuaa korvista*
*savuaa mukana*
 
4x
[QUOTE="vieras";26546111]Eikö ne lapset saa kotonaan ruokaa?[/QUOTE]

Me käymme melkein joka päivä puistossa ja mikä sen mukavampaa, että siellä saa lapset ruokaa, ei tarvitse kesken kaiken kotiin lähteä syömään! Monet kaverit tekevät samoin, joten mukava tavata useammin kuin kylminä ja pimeinä talvipäivinä.
 

Yhteistyössä