leikki ikäisen paino

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

iisa

Vieras
heippa!! mulla on 4 vuotias tyttö joka on 106,5 pitkä ja painoa 22kg. nyt sanottiin neuvolassa että paino ei saisi enää yhtään nousta. miten saisin painon tippumaan/pysymään tuossa??? meillä liikutaan paljon ja syömisen kanssa on vähän hankalaa, ei meinaa millään kelpaa lämmin ruoka.leipää vain söisi ja näin ollut jo todella pitkään. ja tyttö on aina ollut roteva. onko teidän mielestä liikaa painoa??

No ei mun mielestä, mutta voishan sitä leipää ehkä yrittää vähentää, josko sit muukin ruoka alkais paremmin maistua..Leipä on kyllä aika lihottavaa jos sitä älyttömästi syö ja vielä vaaleena versiona.

Meillä 3v. tyttö 100cm ja 11kg. Minustakin tuo leipä voi jo sinänsä vaikuttaa ruokahaluun. Älä anna leipää, niin ruoka voi alkaa maistumaan. Nälkä tulee väkisin jossain vaiheessa.

kiitos vastauksista!! niin olenkin tehnyt etten anna muuta kun ruokaa ruoka aikana niin ei sekään ole auttanut. mihkä muuhun kannattaa ruuassa kiinnittää huomiota?? meillä on kuitenkin 2 kertaa päivässä lämmintä ruokaa. ja en rupea pakottamalla syöttämään

Leipien sijalle mieluiten esim. hedelmiä. Pitääkö tyttäresi hedelmistä? Leivissä on tosiaan salakavalan paljon energiaa ja erityisesti vaalea leipä saa himoitsemaan lisää.

Mun mielestä ei ole liikaa painoa. Mun lapselle sanottu ihan samaa suunnilleen noilla mitoilla. Ja roteva on, ei siis mikään kukkakeppi, mutta ei mitenkään ylipainoinen. Ihan tavalliset vaatteet menee päälle ja esim. lääkäri on sanonut hoikaksikin. Neuvolan tädit tuijottelee vaan niitä käyriään. Niinkuin meillä, terkkari joka katsoi lapsen kehityksen vain papereista kun ei ollut ikinä aiemmin nähnyt koko lasta.

Poika pian 4 vee, pituus n. 100cm ja paino n. 13kg. Vaikeahan käsittääkseni lasta on laihduttaa, mutta ainakin meillä on ihan tuolla kukkakepilläkin ruokailusääntöjä. Leipää meillä syödään vain keittoruokien kanssa ja silloin saa ensin 1/2 leivän tai sämpylänpuolikkaasta puolet. Kun ruoka on syöty saa lisää leipää, jos vielä jaksaa. Peruna, laatikko ym. ruokien kanssa ei syödä leipää. Ja jokaisella ruualla syödään kasviksia.

Yhteistyössä