leikki aseista pojilla..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuutikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuutikki

Vieras
Mietin kun itsellä poika vasta tosin 3kk, mutta tulevaisuutta ajatellen.
Eikö pojat ole iät ja ajat leikkineet leikkiaseilla poliisia, ja muutenkin remunneet niiden kanssa,
Jotenkin tuntuu hullulta että niitä ei pojille osteta..
Ainakin kaikista mminun tuntemista leikkiaseella osoittelista on ihan kunnollisia tullut..

Meidän 5v puhunut jo pitkään "sotaleikeistä".. En tykkää yhtään ja pitkään pitänytkin tiukkaa linjaa siitä, ettei aseita meille tule. No, mutta.. Pojat on poikia ja kaiketi kaikilla on jossain vaiheesa kausi leikkiä aseilla. Sellaiset nyt on kuitenkin noilla pojilla, mutta yhdet ja enempää ei tule.

Voi kuule ei ne leikkipyssyt kenestäkään tee tappajaa.
Mä olin just yhessä koulutuksessa, jossa pohdittiin esim. tätä asiaa.
Kouluttaja kysy kaikilta, että kuka on joskus leikkinyt pienenä pyssyillä jne. Kaikki nosti kätensä. Sitten seuraavaks se kysy, että kuka on oikeesti tappanut jonkun, kukaan ei nostanut kättään.
Kyllä siihen toisen tappamiseen tarvitaan muuta kuin leikkipyssy ja leikkiminen lapsena.

Meillä on kolme ja viisi vuotiailla pojilla leikkipyssyt enkä ole itse huomannut että erityisen häiriintyneitä olisivat. Tietyt säännöt pyssyleikeissä on ollut esim. sellaisia jotka eivät halua olla leikissä mukana ei osoitella.

On pyssyjä. Ja ei ole pyssyn saatuaan yhtään sen agressiivisemmaksi. Minusta kuuluu "pojan elämään". jos ei ole pyssyä, niin sitten se tehdään vaikka etusormesta.

Kun minun pojat oli pieniä, en ois halunnu niille leluaseita, mutta kun ne leikki niin oksakin saatto olla pyssy, annoin periksi ja oli niillä lelupyssyjä, ja nyt minun 16v pojalla on jo oma ase rinnakkaisluvalla isänsä kanssa...metsästystä varten siis.Kunnon poikia ovat molemmat.

Alkuperäinen kirjoittaja kristallilapsi04:
Mun mies on kieltäny pojaltamme kaikki pyssy leikit ja yhtään pyssyä täältä ei löydy tai no yks vesipyssy.. Pojalla ikää 4v

Kiellättehän sitten kaikki konsoli- ja tietsikkapelit joissa ammutaan?

Meillä on tuolla kohta 5v:llä 2 pientä vesipyssyä :heart: ei ole vielä ainakaan pyssyjä halunnut.
Kovasti on pahoillaan jo siitä kun pappa käy hirvimetällä pyssyineen ja tappaa hirviä. Mutta voihan olla että jossain vaiheessa tulee joku pyssyinnostus päälle. :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kristallilapsi04:
Mun mies on kieltäny pojaltamme kaikki pyssy leikit ja yhtään pyssyä täältä ei löydy tai no yks vesipyssy.. Pojalla ikää 4v

Kiellättehän sitten kaikki konsoli- ja tietsikkapelit joissa ammutaan?

no eipä tuo pelaa onneks millään laitteella.. lautapelejä se pelailee..

On leikkipyssyjä sekä tytöllä että pojilla. Ja kun yhdessä hirvimettällä käytiin niin toki oli naperoilla omat hienot leikki-kiväärit (mun vanhoja pyssyjä jotka mun velipoika on joskus vuosia sitten mulle tehnyt) mukana passissa.