Leikkautin hiukset ihan lyhyeksi ja nyt kaduttaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katuvanainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

katuvanainen

Vieras
Omaa kuvaani en ala tänne työntämään, mutta tämän kuvan kanssa menin kampaajalle http://www.greatestlook.com/veryshorthair/veryshorthair2.jpg
Ennen sitä minulla oli lantioon asti ulottuvat pitkät hiukset. Olin vuosia harkinnut tätä ja silti kaduttaa nyt toteutettua aivan hitosti. Miten tuosta mallista edes saa taas kasvatettua pidempää? Sehän näyttää aivan typerältä.:(

Nyt vertaistukea, muut pitkät hiukset lyhyiksi laittaneet ja sitä katuvat!

Itsellä oli aikoinaan takamukseen asti hiukset,ja sain jonkun päähänpiston lyhyistä hiuksista yllättäen. Lopputulos oli yhtä lyhyt,kuin omasi. Tästä on nyt n. 6v ja vieläkin välillä unohtaa olevansa lyhyttukkainen. Välillä kadutti,rankastikin,mutta toisaalta lyhyet hiukset on helppo hoitaa,vaikka kyllä aineita tartteevatkin paljon,että kasassa pysyvät. Uudelleen lyhentämässä saa kyllä käydä erittäin usein,koska lyhyessä hiuksessa kasvu näkyy hetkessä.

Haluan tuntea harjan liukuvan hiuksiani pitkin,hiusten heilumisen tuulessa,siispä olen kasvattamassa omaani,mikä on ihan hirveä homma :D Tuollaisesta mallista
kasvattaminen on erittäin haastavaa,ja olen tehnyt sen n. 10x,ennenkuin tällä kertaa aion onnistua.

Pidän lyhyistä hiuksista naisilla,jos malli on hyvin huoliteltu,kuten tuo kuvan kuontalo. Alkujärkytyksen jälkeen hyvin se menee ! Nauti takuttomista hiuksista,jotka kuivuvat hetkessä! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;26559707:
Minä sain älyttömästi kehuja kun leikkasin pitkät hiukset ihan lyhyeiksi. Nuorensi kuulemma paljon. Siitä on nyt neljä vuotta ja hiukset taas pitkät

Minkälainen malli se lyhyt oli? Eniten mietin juuri tuota kasvatusvaihetta, että miten typerältä tämä tulee näyttämään.

Minulla on aina ollut pitkät hiukst ja kerran elämänmuutoksessa erehdyin leikkauttamaan lyhyeksi. En kylläkään ihan lyhyeksi vaan vähän leuan alle. No, tiedänpähän ettei oo mun juttu, olen pitkähiuksinen identiteetiltäni.

Mä olen aina miettinyt, että mistä näitä idiootteja sikiää. Siis niitä, jotka leikkaa todella pitkät hiukset saman tien aivan sairaan lyhyiksi. Ei käy etukäteen mielessä, että muutos on todella radikaali? Olisko kannattanut hiukan miettiä ja aloittaa vaikka olkapäille ulottuvilla polkkahiuksilla tuo lyhentäminen?!

Faktahan on se, että sulla menee vuosia ja vuosia saada hiukset taas pitkiksi. Mulla oli elokuussa 2010 lyhyt polkka, siis tuohon korvien alle suurin piirtein, mutta ei siis mikään kynitty kananperse. Nyt hiukset on taakse kammattuna lapaluihin asti. Ja mitä vanhempi olet, sitä hitaammin sun hiukset kasvaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;26559736:
Ihan lyhyt. Vuoden jaksoin juosta kampaajalla mutta sitten aloin antaa kasvaa. Pidin monta kuukautta päässäni sellaista kankaista hiuspantaa, minkä alla hiukset kasvoi rauhassa

Talvi on kans hyvä vuodenaika kasvattaa hiuksia,kun pipoa voi pitää päässä :D

[QUOTE="...";26559745]Mä olen aina miettinyt, että mistä näitä idiootteja sikiää. Siis niitä, jotka leikkaa todella pitkät hiukset saman tien aivan sairaan lyhyiksi. Ei käy etukäteen mielessä, että muutos on todella radikaali? Olisko kannattanut hiukan miettiä ja aloittaa vaikka olkapäille ulottuvilla polkkahiuksilla tuo lyhentäminen?!

Faktahan on se, että sulla menee vuosia ja vuosia saada hiukset taas pitkiksi. Mulla oli elokuussa 2010 lyhyt polkka, siis tuohon korvien alle suurin piirtein, mutta ei siis mikään kynitty kananperse. Nyt hiukset on taakse kammattuna lapaluihin asti. Ja mitä vanhempi olet, sitä hitaammin sun hiukset kasvaa.[/QUOTE]

No tässä sulle yksi vastaus: Minun mielestä polkka ei näytä kivalta. Tuo näytti kuvassa, muttei nyt vielä ainakaan tunnu yhtään omalta ja koen itseni ihan rumaksi, epänaiselliseksi.

No tässä sulle yksi vastaus: Minun mielestä polkka ei näytä kivalta. Tuo näytti kuvassa, muttei nyt vielä ainakaan tunnu yhtään omalta ja koen itseni ihan rumaksi, epänaiselliseksi.

Minä kuin istuin siellä kampaajalla, käskin ottaa lisää ja lisää. Yritti just jotain polkkaa tai korvien päälle, mutta ei mulle sovi :) Kyllä sä pian totut. Shampoota on kyllä vaikee annostella

Kirjotin sulle äsken pitkän tarinan omasta kokemuksestani, ja sitten tietokone sekosi :D Pointti oli kuitenkin siinä, että virheistä oppii ja tulevaisuudessa tiedät, mikä malli itsellesi sopii ja osaat nauttia pitkästä tukastasi täysillä!! Muutama kuukausi, ja voit vaikka hankkia pidennykset ;) (netistä saa laadukkaita satasella)

[QUOTE="vieras";26559728]Nauti kevyestä päästä :) Hiukset kasvaa takaisin, aikaahan siihen menee mutta hyvä että uskalsit kokeilla etkä jämähtynyt samaan tyyliin loppuiäksi.[/QUOTE]

Niinhän se taitaa olla, että olisi se tullut kuitenkin ennemmin tai myöhemmin minun leikkautettua hiukset lyhyeksi, kun sitä olen vuosia suunnitellut. Mielummin kai nyt kuin vuosien päästä sitten.

Mitä vaikeaa hiusten kasvattamisessa on? Nehän kasvaa itestään. Minulla on milloin pitkät, milloin lyhyet hiukset. Joskus on ollut kaljukin. Aina on tukka kasvanut takaisin, ihan ilman hermoilua.

• Tykkää
Reactions: .....
[QUOTE="Vieras";26560248]Kun ei tuo kuvassakaan kivalta näytä. Ihan kamala. Ihan lyhyetkin voi näyttää hyvältä mutta ei tuollaiset. Otitko kuvan jostain 80-luvun lehdestä?[/QUOTE]

Kuka tykkää mistäkin. Minusta se on kiva malli tuossa kuvassa, muttei sittenkään omassa päässä. Ihan kuule Googlen kuvahausta otin. :roll:

[QUOTE="vieras";26560268]Mitä vaikeaa hiusten kasvattamisessa on? Nehän kasvaa itestään. Minulla on milloin pitkät, milloin lyhyet hiukset. Joskus on ollut kaljukin. Aina on tukka kasvanut takaisin, ihan ilman hermoilua.[/QUOTE]
No näinpä. Musta on älyttömän surullista, että jotkut jämähtävät niihin pitkiin hiuksiin koko eliniäkseen, kuten joku Kike Elomaa tai Riitta Väisänen.
Kaikille pitkät hiukset eivät edes sovi, tai hiukset voivat olla liian ohuet ja huonokuntoiset, että näyttäisivät pitkänä hyvältä.
Tietyssä iässä sitä paitsi pitkät hiukset vetävät alaspäin muutenkin valuvia piirteitä, ja tietyssä painossa pitkät hiukset saavat aikaan menninkäisefektin. (Tiedätte kyllä, kaula katoaa, tukka levenee päälaelta hartioille kolmiomaisena)

• Tykkää
Reactions: .....
Itse kiskasin siiliksi yksi ilta täysin herätteestä voi luoja näitä päähän pistoksia!
No ei eika millään tapaa kaduttanu ja oikeestaa diggailin niistä kovastikkin mutta nyt on tapahtuneesta pari viikkoa ja harmittaa.
No nyt kasvatan oman väriset terveet hiukset takaisin. menee varmaan joku 3vuotta et nää on edes semi ok. Mutta kai se muuta auta kun hyväksyä. Meikkaan päivittäin enemmän kuin ennen että en näyttäisi ihan pojalta tämä on kamalaa.. :(

Joten ymmärrän tuskasi täydellisesti, mutta voit olla onnellinen et sä saat tukkas takas nopeemmin kun mä sillä kuten sanoin mä leikkasin ihan siilin.

No parempi et leikattiin nää tukat nyt niin tulipa kokeiltua. ja sitku kasvaa joskus täakas niin ollaan onnellisia. VOIMIA SIILISISKOLLE <3

Mun ennen pitkät hiukset on nyt jonkin aikaa pysyneet about tuollaisessa kuosissa:

http://images3.wikia.nocookie.net/__cb20091107185027/v/v/images/b/be/Anna2.jpg

Eikä kaduta yhtään :D Pitkät on hyvännäköiset ainoastaan TOSI hyväkuntoisissa ja paksuissa hiuksissa, mikä on suomalaisella hiuslaadulla aika harvinaista. Erittäin monelle sopisi paremmin napakka lyhyempi malli mutta kun vaan väen väkisin halutaan pitää pitkänä, sekin harottava ja hapsottava hiirenhäntä... :s

Kasvatus onnistuu kyllä, kun annat vaan kasvaa ja käyt aina välillä siistimässä ja leikkauttamassa hiukan malliinsa kampaajalla. Kampaaja osaa kyllä katsoa, että miten kannattaa leikata. Yleensä se menee niin, että niskaa alkuun leikataan aina lyhyemmäksi jolloin sivut saa takaosaa kiinni paremmin ja sitten, kun homman saa hiukan tasapainoon niin voi antaa takaa kasvaa. Jos antaa takaosan vain kasvaa ja kasvaa niin on sellainen ihme kasaritukka.

[QUOTE="vieras";27279079]Mun ennen pitkät hiukset on nyt jonkin aikaa pysyneet about tuollaisessa kuosissa:

http://images3.wikia.nocookie.net/__cb20091107185027/v/v/images/b/be/Anna2.jpg

Eikä kaduta yhtään :D Pitkät on hyvännäköiset ainoastaan TOSI hyväkuntoisissa ja paksuissa hiuksissa, mikä on suomalaisella hiuslaadulla aika harvinaista. Erittäin monelle sopisi paremmin napakka lyhyempi malli mutta kun vaan väen väkisin halutaan pitää pitkänä, sekin harottava ja hapsottava hiirenhäntä... :s[/QUOTE]

Itselläni on kyllä ohuet hiukset, mutta kyllä haluan ihan väkisin pitää ne pitkinä, koska tykkään, että mulla on pitkät hiukset. En tykkää lyhyistä hiuksista.

Alkuperäinen kirjoittaja pitkänä pysyy;27279224:
Itselläni on kyllä ohuet hiukset, mutta kyllä haluan ihan väkisin pitää ne pitkinä, koska tykkään, että mulla on pitkät hiukset. En tykkää lyhyistä hiuksista.

No niinhän minä juuri sanoin...

Yhteistyössä