leikkaus ensviikolla

• Viestiketjun aloittaja tirppunen
  • Ensimmäinen viesti
tirppunen
minä olen menossa jalkaleikkaukseen ensviikola. minä ja äiti mietittiin että mitä leikkaus päivänä tapahtuu. ei tiedetty ja jos joku osaisi kertoa nii tarkasti ku pystyy että mitä sinä päivänä tapahtuu. jännittää aika paljon ku en tiedä että mikä sielä odottaa. ja leikkaus tehää nukutuksessa!!1 se vasta jännää on

Mulla oli päiväkirurginen leikkaus, aamulla klo 8 ilmoittautuminen ja sitten tais olla reilu 3h vaan odottelua.. välissä kävi sairaanhoitaja haastattelemassa ja tukisukat laittamassa ja vielä hetki odottelua. Sitten hakivat leikkaussaliin, ite kiipesin sängylle ja sitten laittovat kaikenlaisia mittareita ja piuhoja. Anestesialääkäri tuli huoneeseen ja laitto nukutusaineen, se tuntui pienenä kihelmöintinä niskassa ja samantien olinki jo unessa. Seuraavat muistikuvat on heräämöstä, olo oli vähän tokkurainen, mutta muuten hyvä. Ja parin tunnin päästä pääsin jo kotiin.

Etukäteen pelkäsin tosi paljon, mutta ihan turhaan! Oli ihan helppo juttu :)

Se on hulvattomin tunne siellä heräämössä :eek:D Itse olin ensin pyytänyt hoitajaa rapsuttamaan nenää kun kutitti, sitten huutelinkin jo että on pissahätä ja tottakai sammuilin housut kintuissa alusastian päällä. Kesti vissiin puoli tuntia mun pissaamisoperaationi...

"niinpä"
Se on hulvattomin tunne siellä heräämössä :eek:D Itse olin ensin pyytänyt hoitajaa rapsuttamaan nenää kun kutitti, sitten huutelinkin jo että on pissahätä ja tottakai sammuilin housut kintuissa alusastian päällä. Kesti vissiin puoli tuntia mun pissaamisoperaationi...
Just näin, minä hoitajalle heräämössä jotain salatuista elämistä juttelin (en edes seuraa koko sarjaa), ja olo oli ihan höntti. Sitten kun siirrettiin osastolle tuli tosi huono olo ja piti oksentaa, siitä asti on ollutkin sitten nukutus kammo!

tirppunen
[QUOTE="vieras";28466822]Minkälainen leikkaus. Onko päiväkirurginen toimenpide ja jäätkö osastolle?[/QUOTE]

se leikkaus tehää päivällä ja pääsen kotio samana päivänä. onneks ei tarvi jäähä sinne toivottavasti

Tuore kokemus
Minulta leikattiin polvi pari viikkoa sitten. Menin sairaalaan 9.30, vaihdoin sairaalakamat päälle ja sain esilääkityksen ja juttelin kirurgin kanssa. Sitten vietiin leikkaussaliin, sain nukutuslääkkeen ja seuraavan kerran heräsinkin sitten heräämössä reilut 2 tuntia myöhemmin. Kotiin samana päivänä noin klo 16.
Hyvin se menee :)

Yhteistyössä