Leikittäiskö vähän salapoliisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uskomaton juttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä ihmettelen vaan mikä voi olla motivina jos keksii tällaisen jutun? Ja jos vielä pariskunnan molemmat osapuolet on mukana jutussa, mitä he hyötyisivät tästä tarinasta? Fb-päivitykset ei vaikuta siltä että hänen lapsensa ois kuollut, ihan normaaleja päivän tapahtumia ja lemmikkejä käsittelevät, muutama hassu video youtubesta jne. Kommenteissa heitetään läppää ihan kuin mitään ei ois tapahtunut jne. Mua pelottaa ettei tää miehen kaveri luota enää ikinä yhteenkään naiseen kun tää juttu selviää sille. :(

No jos naikkonen on luullut olevansa tai ollut alussa raskaana, mutta saanut varhaisen keskenmenon, sehän on todella yleistäkin. Ei ole miehelle kehdannut sanoa mitään vaan on yrittänyt raskautua uudelleen ja toivonut ettei ukko huomaa, lopulta on ollut pakko sanoa ja mies on yrittänyt peitellä idioottimaisuuttaan ja naiviuttaan sepittelemällä kuolleesta lapsesta... Eihän näitä oikeasti taida koskaan saada tietää, jotkut vaan ei kykene puhumaan totta. Naamakirja päivitykset mielestäni ovat sitä luokkaa ettei mitään lasta ole ollut tai sitten nainen on äärimmäisen kylmäkiskoinen.

Se on niin, että mielisairaita ihmisiä on oikeasti olemassa. He voivat vaikuttaa normaaleilta ja näyttävät normaaleilta, jopa kauniilta. Mutta mieli ei ole normaali.

[QUOTE="vieras";22339740]Miten laskettuaika voidaan merkitä pieleen kuukaudella? Omalla kohdallani on ainakin ensin laskettu se neuvolassa kuukautiskierron perusteella ja sen jälkeeen on ollut 2 ultraa, joissa se on myös voitu määritellä.[/QUOTE]

No esim mulla ei ollu menkkoja herran aikoihin ennen raskautta, eli niistä ei voitu laskea. Np-ultraaja oli toivoton tohelo joka laski oman mielen mukkaan sen lasketun ajan, rakenneultrassa tuli "varma" la, seuraavassa sitä jo taas muutettiin ja lapsi synty niin kokoonsa nähen arvelivat raskauven olleen vähän pitemmällä, tosin kuukaudesta ei ollu kyse...

No tässä tapauksessa on ilmiselvää, ettei nainen ole ollut raskaana eikä hänellä ole tällä hetkellä mahaan kuollutta lasta. Miksi ap et voi vaikka suoraan soittaa sille miehelle ja kysyä, että no, milloin menette sairaalaan synnyttämään sen kuolleen ja täysiaikaisen lapsen? Ihan pokkana vain soitat. Eikös se sit selviä.

No esim mulla ei ollu menkkoja herran aikoihin ennen raskautta, eli niistä ei voitu laskea. Np-ultraaja oli toivoton tohelo joka laski oman mielen mukkaan sen lasketun ajan, rakenneultrassa tuli "varma" la, seuraavassa sitä jo taas muutettiin ja lapsi synty niin kokoonsa nähen arvelivat raskauven olleen vähän pitemmällä, tosin kuukaudesta ei ollu kyse...

No mutta niin tohelo ultraajahan ei saisi olla edes töissä, joka laskee ajan kuukaudella pieleen :)

[QUOTE="vieras";22339843]Miksi ap et mene käymään sen ystäväsi luona? Kyllä mä ainakin menisin, jos ystäväni olisi keskenmenon tai muun vastaavan saanut.[/QUOTE]

Mä en usko että tää tyttö tietää et miehensä kertoi meille että "vauva on kuollut."

Moi,

onpa mielenkiintoista lukea tuollaista! Kaveri tossa vieressä sanoi että mun ilme oli niin jännittynyt ja miettivä kun luin tuota että sitäkin alkoi kiinnostaa että mitä mä luen läppäriltäni. Kaverini katsoo tossa lasten kans leffaa ja mä katon konetta kun oon nähny ton Wall-E:n sata kertaa.
Luulenpa niinkuin moni muukin ettei tuo nainen millään äippälomalla ees ole. Missä hän on muuten töissä? Voisko asiaa tiedustella sieltä? Siis se hänen mies. Ja jos vauva on oikeasti kuollut niin kyllä isällä ois oikeus hyvästellä vauva ja sithän järjestettäs hautajaiset kun vauva on täysiaikainen.
Itse varmasti tossa tilanteessa kaivelisin kaikki esiin; neuvolan tiedot, sairaalan tiedot yms. Ja menisin naisen mukaan sairaalaan. En uskoisi enää yhtäkään selitystä vaan veisin naisen itse äippäpolille ja luukulta tiedustelisin asiaa. Sanokaa nyt sille miehelle että järki käteen ja vaatii nyt todisteita. Eikä päästä sitä naista enää mihinkään yksin, menee mukaan joka paikkaan jossa mahdollisesti käskisi odottaa vain sillä välin autossa!
Sun on pakko kertoo miten toi juttu sit lopulta meni kun kuulet? Mun oma kaveriporukka on sen verran tylsää että mielenkiintosta lukea jos jollain on tuttuna joku sekopää :D

[QUOTE="vieras";22339278]Menkkoja olisi parisuhteessa melko hankala piilotella.

Mutta tuo lasketun ajan määrittäminen kuukaudella pieleen on kyllä jo sinänsä melko mahdotonta, ultra on kuitenkin sen verran tarkka.[/QUOTE]

Ehkä alkuraskaudessa, jos on ollut jotain häikkää ja hedelmöitys onkin tapahtunut kuukautta myöhemmin, mutta loppuraskaudessa jos LA alkaa heittää niin kyseessä on kasvunhidastuma (tai vastaavasti suurikokoinen lapsi). Rv 14 asti sikiöt kasvaa kaikki suunnilleen samaa tahtia, sitten alkaa tulla eroja, mutta melkoinen kasvuhidastuma olisi jos kuukausi olisi heittoa. Silloin olis todennäköisesti lapsi synnytetty ja äkkiä.

Ehkä alkuraskaudessa, jos on ollut jotain häikkää ja hedelmöitys onkin tapahtunut kuukautta myöhemmin, mutta loppuraskaudessa jos LA alkaa heittää niin kyseessä on kasvunhidastuma (tai vastaavasti suurikokoinen lapsi). Rv 14 asti sikiöt kasvaa kaikki suunnilleen samaa tahtia, sitten alkaa tulla eroja, mutta melkoinen kasvuhidastuma olisi jos kuukausi olisi heittoa. Silloin olis todennäköisesti lapsi synnytetty ja äkkiä.

Muoks: suurikokoinen lapsi jos onkin yhtäkkiä "kuukauden verran" isompi kuin normaalisti. Huonon ilmaisun päivä :) Mittavirheitä saattaa varmaan tulla mutta..

Musta tuntuu että mun pitäisi listata kaikki epäkohdat tässä tarinassa, näyttää se tälle miehelle ja käskeä pyytämään selitys tähän kaikkeen. Musta vaan tuntuu ihan hirmu pahalta hänen puolestaan. Miten joku voi noin kauan valehdella toiselle, ja viel tollaisesta aiheesta? Eikö edes siinä kohtaa tajua tunnustaa kun toinen itkee kuollutta lastaan? Ja miten hän on alunperinkään tähän juttuun lähtiessään ajatellut lopulta puhua itseään ulos jäämättä kiinni? Koko homma on vaan niin kummallinen etten mitenkään pysty ymmärtämään.

Yksi kysymys aloittajalle:

Miten uskallat kertoa jutun netissä kun tuo nainen saattaa lukea tämän?

Oikeastaan musta olis parempi että lukis vaan, tajuasi ehkä itsekin miten sekopäältä tää juttu vaikuttaa. Ja jos tää koko raskaus on oikeesti ollut vaan valetta niin ei kyllä kiinnosta olla tuollaisen ihmisen kanssa väleissäkään. Tietenkin sitten oon pahoillani epäilyistäni jos jotenkin käy ilmi että lapsi onkin ollut olemassa, mutta tällä hetkellä en oikein usko siihen.

Voitko nyt vaikka tähän listata epäselvyydet, niin selviäis mullekin. Kun nyt tää tieto on ripoteltuna sun useammassa eri viestissä.

Ja lopuksi: pitäiskö tilanteen nyt olla tän naisen tarinan mukaan se, että hänellä on parasta aikaa nyt mahassaan kuollut vauva?

[QUOTE="vieras";22341031]Niin siis listaa ranskalaisilla viivoilla tähän yhteen viestiisi kaikki epäselvyys ja outoudet.[/QUOTE]

-Tytön vatsa ei ole kasvanut missään vaiheessa
-Lasketun ajan muuttuminen kuukaudella tosi myöhäisess vaiheessa
-Synnytystä ei yliaikaisenakaan yritetty käynnistää
-Yllättävä sairaus jonka takia syynnytyksen käynnistys taas lykkääntyi
-Ei todisteita neuvolassa tai ultrissa käynneistä (?)
-Lapsi kuolee kohtuun 2,5kk lasketun ajan jälkeen, juuri sopivasti seuraavana päivänä kun lapsen isä avautui asiasta miehelleni
-Synnytystä ei ole vieläkään käynnistetty, vaan lapsi on kolmatta päivää mahassa kuolleeksi toteamisen jälkeen
-Nainen ei ole poistunut kotoa sen päivän aikana jolloin väittää saaneensa tietää vauvan kuolemasta
-Tilapäivitykset fb:ssä on lähinnä vitsejä ja hauskoja toteamuksia edelliseltä kolmelta päivältä.

Yhteistyössä