Leijaileeko teillä noita pieniä kärpäsiä keittiössä?

Ammattilainen
Jep! Ei auta muu kuin hävittää kaikki (makea) syötävä näkyvistä. Hedelmät jääkaappiin vähäksi aikaa. Biojäteastia on toinen missä ne muhii, siihen kansi päälle tai jotain, ja avaa vasta ulkona.

Vai tietääkö joku jonkun poppakonstin millä ne saa pois?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Jaha, tässä tulikin poppakonsti. Toimiikstää niinku oikeesti? :xmas:
Kyllä, ikävä kyllä. Huomasin että tumma balsamicopullossa kellui iso liuta kärpäsiä. Aikaisemmin saman teki omenaviinietikka. Meillä oli sellaiset pienet pullot, toisesa öljyä toisessa viinietikkaa. Pieni reikä korkissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä x3:
Kyllä ja niitä löytyy muutenkin erittäin paljon muistakin huoneista. Kun keittiössä ei ole mitään muuta nyt, niin ne pörrää roskiksissa. Kunpa keksis jonkun hyvän kannen.
Meillä on keittiön lisäksi vessassa :kieh:
Tuntuu, että ne hakeutuu valkoisiin kaapinoviin.
 
spraitti
mä oon pistäny etikkaa hiukan vesilasiin ja kelmun päälle ja siihen nuppineulalla tökkiny pieniä reikiä ja sen sinne roskiskaappiin tai missä niit sitte leijaileekin
niin ja muistaakseni mulla on väkiviinaetikkaa
 
vinkki
Itse kerran jostain luin ja kokeilin; domestosta tms desinfiointi ainetta keittiön viemäriin, siis siihen altaaseen vaa puoli purkkia per viemäri ja tulppa paikoilleen yöks. Siellä ne kuulema muhii viemärin mutkassa. Ittellä ainaki tuntu tuo kikka toimivan sillon. Nyt pitäs taas kokeilla kun alkaa pörinä olla.

Toinen minkä luin olikoon just tältä palstalta ett tulitikku se rikkipää ylös kukkapurkkiin ja aina ku kastelee nii kastella se tikku. Siitä vapautuu jottai rikkijuttua nii ötykät ei tykkäis siitä. En ole kokeillu, en tiedä tehosta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Jep! Ei auta muu kuin hävittää kaikki (makea) syötävä näkyvistä. Hedelmät jääkaappiin vähäksi aikaa. Biojäteastia on toinen missä ne muhii, siihen kansi päälle tai jotain, ja avaa vasta ulkona.

Vai tietääkö joku jonkun poppakonstin millä ne saa pois?
Ei ne pikkukärpäst ole mitään banaanikärpäsiä ja niitä on, vaikka koko talossa ei olisi mitään hedelmiä tai marjoja.

Omenaviinietikka on hyvä aine . Purkkiin vettä, omenaviinietikkaa ja pari tippaa astianpesuainetta veden pintäjännitteen rikkomiseksi, niin sinne hukkuvat. Meillä on nytkin purkissa ainakin kymmenen kärpästä hukkuneena parin tunnin aikana,

 
Alkuperäinen kirjoittaja Onnenkantamoinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä x3:
Kyllä ja niitä löytyy muutenkin erittäin paljon muistakin huoneista. Kun keittiössä ei ole mitään muuta nyt, niin ne pörrää roskiksissa. Kunpa keksis jonkun hyvän kannen.
Meillä on keittiön lisäksi vessassa :kieh:
Tuntuu, että ne hakeutuu valkoisiin kaapinoviin.
Meillä niitä on jonkinverran myös ja juuri aina tähän aikaan vuodesta :kieh: Mä oon kans huomannu että kökkivät valkosissa kaapinovissa josta ne voi kätevästi imuroida. Gerbiilien ruokakupit näyttää olevan niiden paratiiseja joten eläimet siirty vähäksi aikaa kuivamuonaan...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ilana:
Ei väkiviinaetikka kävis?
Käy. Laita lasiin vähän vettä, loraus etikkaa ja vähän astianpesuainetta. Pikkupörriäiset on siellä alta aikayksikön. Lasi kannattaa olla muutaman päivän vielä sen jälkeen, kun et oo enää kärpäsiä havainnut, jos jostain vielä muutama eksyy, ni sit niitä on taas kunnon lauma.
 

Yhteistyössä