Lehtijuttuja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummeliisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mummeliisa

Tunnettu jäsen
28.08.2010
34 446
106
63
60
Oulu
www.viipaleita.net
Tuli tuosta palstajulkksiketjusta mieleen, että millaisia lehtijuttuja teistä tai läheisistänne on tehty vuosien varrella?
Missä yhteydessä tai millä ankelilla?
Millainen olo itselle jutusta jäi tai mitä seuraamuksia tuli?

Jos jollain on kanttia niin voi pistää linkkiäkin...

Ei mitään, kerran multa kysyttiin kaupunkilehden katugallupissa onko kesäsateet haitannut :laugh:
Mä oon tällainen epäkiinnostava ihminen:D

Minä en usko että se on lopulta kiinni kiinnostavuudesta tai epäkiinnostavuudesta.
Enemmän lie sattumaa, että osuuko paikalle tai tuleeko toimittajalle muistiin oikealla/väärällä hetkellä.
:)

Joskus 10 vuotta sitten, lukioaikaan, osallistuin johonkin koulutukseen ja sinne änkesi toimittaja tekemään juttua ja ensimmäisenä minun kimppuuni haastattelemaan :D toinen kerta oli melkein heti tämän perään, lukion kuviksen tunnille teki yllätyshyökkäyksen erään toisen lehden toimittaja ja taas jouduin lehtijuttuun. Silloin nuo lehtijutut hävetti ihan hirvittävästi, jäin jopa tuon kuvistuntijutun ilmetysmispäivänä koulusta pois :D

Nuorena likkana kuorohommien puitteissa oli kuvaa ja juttua, mutta ei yksistään minusta vaan koko porukasta. Oli minusta aika iso kuva kuitenki ja nimi alla =)

Sitten olen ollut mukana semmoisessa vapaaehtoistyössä vuosia sitten, että sen puitteissa aina jotain pikku juttuja paikallisessa lehdessä.

Nyt vastikään minua pyydettiin toisen vapaaehtoishomman kautta paikalle lehtijuttua varten, mutta skippasin sen tällä kertaa.

Joskus 10 vuotta sitten, lukioaikaan, osallistuin johonkin koulutukseen ja sinne änkesi toimittaja tekemään juttua ja ensimmäisenä minun kimppuuni haastattelemaan :D toinen kerta oli melkein heti tämän perään, lukion kuviksen tunnille teki yllätyshyökkäyksen erään toisen lehden toimittaja ja taas jouduin lehtijuttuun. Silloin nuo lehtijutut hävetti ihan hirvittävästi, jäin jopa tuon kuvistuntijutun ilmetysmispäivänä koulusta pois :D

Jännä, että sinua hävetti.
Minun muksuni ovat aina olleet joko vähän ylpeitä tai ainakin huvittuneita jos ovat jostain syystä päätyneet lehteen. (Paitsi se, joka mainittiin nimettömänä pikku-uutisessa sen jälkeen kun oli vahingossa peruuttanut pankin seinään :D)

Jännä, että sinua hävetti.
Minun muksuni ovat aina olleet joko vähän ylpeitä tai ainakin huvittuneita jos ovat jostain syystä päätyneet lehteen. (Paitsi se, joka mainittiin nimettömänä pikku-uutisessa sen jälkeen kun oli vahingossa peruuttanut pankin seinään :D)

Joo en itsekään käsitä mikä siinä oli niin kamalaa ja hävettävää, olin kyllä tuolloin tosi kriittinen itseäni kohtaan, niinkuin aika moni teini-ikäinen on :D nykyisin tuskin enää hävettäisi :)

Käyn paljon konserteissa, niin niissä hyppii paljon toimittajia. Olin esim radiossa madonnan konsertin aikaan ja lady gagan konsertin aikaan kymmenen uutisissa :D Ja ties missä muussa =) Että konsertteihin mars jos haluaa uutisiin :D

Jaa...itse olen joskus ollut parissakin lehdessä haastateltavana kuvan keralla liittyen silloiseen työpaikkaani. Lapsena musta oli lähinnä kuvia ja lyhyitä mainintoja harrastukseen liittyen.
Mies ei taida olla ollut kun nettijulkaisuissa koreilemassa liittyen katukyselyyn.
Lapset on olleet lehdessä lähinnä nimiensä johdosta ( harvemmin kyllä haastattelun muodossa )
Eipä noista oo mitään seuraamuksia tullut....

[QUOTE="hihi";22373491]Käyn paljon konserteissa, niin niissä hyppii paljon toimittajia. Olin esim radiossa madonnan konsertin aikaan ja lady gagan konsertin aikaan kymmenen uutisissa :D Ja ties missä muussa =) Että konsertteihin mars jos haluaa uutisiin :D[/QUOTE]

Mä oon kanssa ollut radiossa haastateltavana ja telkkarissa konserttiyleisönä sekä haastattelijana ( joskus sata vuotta sitten )

Alue- ja paikallislehdessä olen ollut urheilujuttujen takia mm. vyökokeista, sit kaksi kertaa paikallislehdessä piirrustuskilpailun voittajana.. ei muistaakseni mitään muita juttuja. Lehtijuttujen kuvat on aina olleet ei niin hyvä :laugh: Vanhemmista ja mummusta on työaiheisia juttuja sekä eläkkeelle siirtymisestä oma kronikka.

Opiskeluaikana muutaman kerran joku paikallislehti teki juttua, kun oltiin heidän kulmilla harjoitustyöpuuhissa. Yleensä aina oli faktat valmiissa jutussa enemmän tai vähemmän poskellaan. Sitä olen yrittänyt pitää mielessä, kun lehtiä luen, että ei pitäisi kovin kirjaimellisesti ottaa ja luottaa.
Ovat niin vanhoja juttuja, että linkkejä ei ole, mutta tuskimpa tohtisin laittaa, vaikka oliskin. Jotain leikkeitä kyllä on ehkä jossain tallessa.

Faija oli jossain lehtijuttussa jossa kerrottiin isosta vientiprojektista Suomesta Venäjälle, broidi oli samassa kuvassa Tellervo Koiviston kans kun Koivistot vieraili Moskovassa virkakaudellaan.
Mä en ole ollut kun aiemman työpaikan henkilökunnan lehdissä mm. työsuojeluasioiden takia

Mä olen ollut lehdessä kyllä monia kertoja.. Viulun soitosta (kevät konsertissa) jutussa oli kuvakin sillon, sitten joskus erääseen baariin pamahti toimittaja (tämä oli kyllä niin noloa! hävetti ihan sikana! ..vaikken ollut kuin yhdellä), sitten muutaman kerran poliisin piirissä palstalla (kakarana typeriä kun oltiin.) ja telkkarissa muutamiseen otteeseen =) On kyllä hävettänyt muutamaan otteeseen ihan kunnolla tuo lehteen joutuminen! :D on noita lehti juttuja muitakin, muttei nyt tähän hätään tule mieleen. Asun siis todella pienellä paikkakunnalla, niin täällä ei kyllä vaikeaa ole lehteen päätyä!

Tuttu lesbopariskunta oli vissiin kuukausi tai pari sitten jossain naistenlehdessä ja heidän vauva taisi olla myös...

Sukua on kohtalaisen usein, esim. tää Walkers-toiminnasta tuttu Olavi, Pentikin Anu ja muita. Mua haastateltiin kauan sitten Tiedonantajaan. Ja olin myös kolumnin aihe pienenä likkana kirkossa toimimiseni perusteella. :D Olin jotain 2v. Ihailin urkuja ja minut joku suntio haki pois sieltä, vaikka hiljaa käsi poskella niitä katselin (kirkossa, jossa urut samassa tasossa kuin muutkin, en siis portaissa). Kolumnissa oli jotain, että "enkeleitä, onko heitä?" :D

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Onko teistä tehty joskus lehtijuttuja, joista ette ole ollenkaan itse pitäneet ?
Negatiivisia kokemuksia?

Minä mietin asiaa, koska itse olen aina ollut aulis antamaan haastattelun kun moista kysytty (itsekin kun kirjoittaa niin tietää miten vaikea välillä on löytä sopivia suostuvaisia haastateltavia) mutta muutama vuosi sitten sattui että Annaan lähti minsuta hiukan "hölmö" juttu. Ei siis ilkeä eikä paha vaan muuten vain mielestäni sekava ja sellainen etten tunnistanut siitä itseäni.
Sen jälkeen kynnys ollut paljon korkeammalla juttuihin suostumisen suhteen.

Ekaa kertaa pitkään aikaan nyt lupasin henkilöjutun keväiseen meidän perhe-lehteen, mutta suostuttuani huomasin, että suostuin nimenomaan palveluksena tutuntutulle, en enää siksi että se olisi mielestäni automaattisesti luontevaa...

Miten muilla?

Yhteistyössä