Lcd vai plasma tv?

vv
Ei kai plasma- televisioita ole enää juuri myynnissäkään? Suurin osa on lcd- tai led- televisioita. Meillä on Samsungin lcd- televisio. led- olisi energiaystävällisempi, mutta vuosi sitten hinnat oli niin paljon koreammat ettei edes mietitty. Ollaan tykätty telkkarista, erittäin hyvä kuva ja ääni.
 
kaikkien kaveri muttei karavaanari
Jos sähkönkulutus ei haittaa, plsama.
Parhain kuva ja käyttöikä LED paneleilla.
Panasonicin plasma voitti jonkinaika sitten jonkun lehden tekemän testin,
virrankulutus oli ainoa miinus.
Kontrastisuhdetta kanttattaa seurata, mitä suurempi sen parempi mustan taso!
 
hh
Alkuperäinen kirjoittaja samperin puusilmä:
Liekö mistään kotoisin kun gigantti mainostaa Sonyn 32" lcd telkkaria hintaa 369..
Onko kellään tätä kyseistä telkkaria?
Meillä on Sony, ja ihan hyvä on, mutta Sonylla on niin monenlaisia/tasoisia, joten niissäkin on eroa, vaikka merkki on sama. Kannattaa mennä sinne kauppaan katsoon rinnakkain niitä kuvia. Sonyssa on myös aika paljon monimutkaisemmat säädöt kuin esim. Samsungissa. Samaten Samsungilla on malleilla eroa, ja sieltä löytyy myös hyviä.
 
Mun kaveri osti pari kk takaperin plasman. Ovat myymässä sitä nyt pois koska eivät ole lainkaan tyytyväisiä. Pintakiilto on niin voimakasta, että pitäisi olla pimennysverhot ikkunoissa, ettei haittaisi.

Mä jään mielenkiinnolla lukemaan tätä ketjua. Täällä ap:n kohtalotoveri! :wave: Perjantaina haetaan myös uusi telkkari, eikä mekään olla vielä päätetty mikä.
 
Jaa
Alkuperäinen kirjoittaja uuu:
Plasma on kuvalaadultaan hurjan paljon parempi kuin lcd. Jos katselee paljon telkkaa, niin plasma. Meillä on molemmat, ja plasmasta tykkään tosi paljon.
mä kun ymmärsin ihan toisinpäin. Mut joo, en ymmärrä noista uusista telkkareista yhtään mitään, joten mulle sopii just se, minkä mies ovesta maanantaina kantaa. :)
 
tööt
Alkuperäinen kirjoittaja samperin puusilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaa:
mies sanoo et lcd on parempi. Kapeampi (syvyys) ja kevyempi. Ja hommatkaa full hd. Ei hd readya. Sonylla ja LG:llä vissiin parhaimmat. Lcd on kai uudempaa teknologiaa...

Tuota Lg:tä mietittiinkin,mutta ei mitään tietoa/kokemusta merkistä.
Mulla on LG:n "TM testivoittaja 11/10" 42" nyt toista viikkoa. Olen tyytyväinen.

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=19243
 
hh
32" on kyllä aika pieni, jos lcd-telkkaria ajattelee, niissä kun ei ole ihan samanlainen se kuva kuin putkitelkkarissa. Kokoon vaikuttaa toki myös se mitä siitä telkkarista katsoo, esim. elokuvien katseluun 32" on tosi pieni. Normi lastenohjelmat ja uutiset -katsojalle ei ole juurikaan väliä sillä koolla tai paljon muullakaan "ylimääräisellä" tekniikalla.
 
vieras
Me etsittiin telkkaria vuosi sitten ja yhtään plasma- televisiota ei kyllä edes tullut vastaan enää. Kyllä ne kaupoissa on lcd- tai led- televisioita. Led- on kaikkein kehittynein tekniikka ja ehdottomasti vähiten sähköä syövä. Myös kirkkaus ja värit on ihan omaa luokkaansa noissa. Hinta on toistaiseksi tosin niin korkea, että ehkä kannattaa ostaa lcd- televisio (mitä saa erittäin hyviä niitäkin) nyt ja vaihtaa parin vuoden kuluttua led- televisioon, varsinkin kun edelleen uhkailevat digitelevisiouudistuksilla, joihin tarvittavaa tekniikkaa ei löydy vielä yhdestäkään televisiosta.
 
ja
Jos on pieniä lapsia, niin plasma on parempi. Telkan ruutu ei ole niin herkkä hajoamaan kuin lcd:ssä. Ja kuva on hyvä, musta näkyy mustana eikä minään epämääräisenä harmaana. Plasman katselukulma on myös laajempi kuin lcd:n.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hh:
32" on kyllä aika pieni, jos lcd-telkkaria ajattelee, niissä kun ei ole ihan samanlainen se kuva kuin putkitelkkarissa. Kokoon vaikuttaa toki myös se mitä siitä telkkarista katsoo, esim. elokuvien katseluun 32" on tosi pieni. Normi lastenohjelmat ja uutiset -katsojalle ei ole juurikaan väliä sillä koolla tai paljon muullakaan "ylimääräisellä" tekniikalla.

Meillä on sen kokoinen olohuone ettei missään tapauksessa 32" isompi tv tule kyseeseen.

 
tööt
Alkuperäinen kirjoittaja ja:
Jos on pieniä lapsia, niin plasma on parempi. Telkan ruutu ei ole niin herkkä hajoamaan kuin lcd:ssä. Ja kuva on hyvä, musta näkyy mustana eikä minään epämääräisenä harmaana. Plasman katselukulma on myös laajempi kuin lcd:n.
Millä tavoin herkempi hajoamaan? Mun LG:n katselukulma on 172 astetta joten tuskin plasma on sen parempi ellei sitä pysty nurkan takaa katselemaan
 
Alkuperäinen kirjoittaja tööt:
Alkuperäinen kirjoittaja samperin puusilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaa:
mies sanoo et lcd on parempi. Kapeampi (syvyys) ja kevyempi. Ja hommatkaa full hd. Ei hd readya. Sonylla ja LG:llä vissiin parhaimmat. Lcd on kai uudempaa teknologiaa...

Tuota Lg:tä mietittiinkin,mutta ei mitään tietoa/kokemusta merkistä.
Mulla on LG:n "TM testivoittaja 11/10" 42" nyt toista viikkoa. Olen tyytyväinen.

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=19243

Kiitos tästä

:flower:
 
vieras
LCD. Plasmassa jos unohdat vaik tekstitvn jonkun sivun päälle pitkäksi aikaa niin teksti saattaa palaa kiinni ruutuun yms. Meillä 4 vuotta vanha LCD Sony Bravia, on vain HD-Ready ku sillon ei ollu fullHD:tä mut ihan tyytyväisiä ollaan oltu tähän, kaupoissa vertailtiin eri telkkarien kuvanlaatua ja kyllä niissä oli eroja, eli kannattaa käydä paikoissa joissa nää telkut on päällä niin pääsee vähän näkemään miltä kuva näyttää.
 

Yhteistyössä