Lauluja esitettäväksi rippijuhlassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nökö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nökö

Vieras
Kummilapsi pääsee kohta puoliin ripille. Hänen äitinsä pyysi, että olisin rippijuhliin kehitellyt lauluja laulettavaksi ja esitettäväksi. Joten antakaas vinkkejä, joohan?

Pitäisi olla monenlaista laulua, uskonnollisia tai muuten tilanteeseen sopivia. Joku laulu saisi olla sellainen, että sen pystyy 2-6-vuotiaiden lasten kanssa laulamaan (ja esittämään), sitten pitäisi olla myös sellainen, jonka voisin parin muun aikuisen kanssa rippilapselle lahjaksi laulaa.

Mä en ole toistaiseksi keksinyt kuin lasten kanssa laulettavaksi Tuiki tuiki tähtönen, Jumalan kämmenellä tai Ken on luonut kukkasen.

Alkuperäinen kirjoittaja hmmmm:
Eikö sitä juhlakalua vois konsultoida?

On ihan juhlakalun toive, että lauluja esitettäisiin ja laulettaisiin myös koko joukolla. Mutta kummilapsi on antanut vapaat kädet laulujen suhteen. Itse vain ajattelin, että koska kyseessä on rippijuhla, niin laulut voisi olla uskonnollisia tai muuten tilanteeseen sopivia.

Että lasten kanssa en esim. jotain viisi pientä ankkaa viitsisi siellä laulaa..

Niin ja tuo kummilapsi on siis poika.

Kiitos sinulle, joka aioit vinkkejä virsikirjoista katsoa. Odotan niitä :)

lasten virsikirjasta virret
49 on enkeli oma mulla,
63 jumalaloi
101 mä olen niin penoinen
103 taivaan isä suojan antaa
125 punainen mökki
137 pienen pieni leppäkerttu
160 vielä tilaa on
kaikki ovat sellasia joita voi leikkiä ja laulaa ihan pienienkin kanssa

elämän siiville laulukirjasta laulut (sopivat rippilapselle esitettäväksi)
lapsuuden usko
tänään häneen uskon
kuljeta ja johda
kirkossa
me saamme kasvaa
mitä ralkaus on
tuulien teitä
laula ihmisille

virsikirjasta nuorten virsistä virret
507
511
517

siinäpäs olisi joitain ehdotuksia sinulle...toivottavsti edes joku olisi kiva

Alkuperäinen kirjoittaja mulmul:
lasten virsikirjasta virret
49 on enkeli oma mulla,
63 jumalaloi
101 mä olen niin penoinen
103 taivaan isä suojan antaa
125 punainen mökki
137 pienen pieni leppäkerttu
160 vielä tilaa on
kaikki ovat sellasia joita voi leikkiä ja laulaa ihan pienienkin kanssa

elämän siiville laulukirjasta laulut (sopivat rippilapselle esitettäväksi)
lapsuuden usko
tänään häneen uskon
kuljeta ja johda
kirkossa
me saamme kasvaa
mitä ralkaus on
tuulien teitä
laula ihmisille

virsikirjasta nuorten virsistä virret
507
511
517

siinäpäs olisi joitain ehdotuksia sinulle...toivottavsti edes joku olisi kiva

Kiitos näistä. Tuo "Tänään hänen uskon" toi niin oman rippikoulun mieleen, se voisi olla yksi mahdollinen. Noi lasten kanssa laulettavat mun täytyy käydä oikein tarkasti läpi :)

Mulle tuli yhtäkkiä jostain mieleen Anna-Mari Kaskisen "Toivoa tahdon sinulle, jotain oikein hyvää.." mut kun en netistä löytänyt siihen säveltä mistään..

kokeile kirjatoa siellä on yllätävän paljon nuottikirjoja!! :) leikkejä ei ole vaikea keksiä noihin lasten kanssa esittettäviin ja suurimpaan osaan varmasti tiedätkin jo leikit ovat sen verran tuttuja soveltamlla saa tosi kivat esitykset ja varmasti rippilapsikin pitää!! hauskoja juhlia!! =)

Alkuperäinen kirjoittaja mulmul:
kokeile kirjatoa siellä on yllätävän paljon nuottikirjoja!! :) leikkejä ei ole vaikea keksiä noihin lasten kanssa esittettäviin ja suurimpaan osaan varmasti tiedätkin jo leikit ovat sen verran tuttuja soveltamlla saa tosi kivat esitykset ja varmasti rippilapsikin pitää!! hauskoja juhlia!! =)

Joo, kirjastoon sitä täytyy turvautua. Toivottavasti ehdin ja löydän sieltä etsimäni. Mut sitten täytyy turvautua tutumpiin lauluihin, jos en kirjastoon ehdi.

Suuri kiitos sinulle!

minulla on ylimääräisenä tuo elämänsiivillä laulukirja jos halut voin sen sinulle muutamalla eurolla vaikka myydä laita vaikka yksityisviestiä jos voit kirjautua tai sähköpostiosoite johon voin ottaa yhteyttä =)

Yhteistyössä