laulu juhliin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ristiäiset
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

ristiäiset

Vieras
mitä lauluja teidän lasten ristiäisissä on laulettu tai joku laulanut. ajattelin mummulle ehdottaa, että laulaisi jonkun laulun, kun kerta osaa, mutta en tiedä minkä laulaisi.

No ihan tavis lauluja. Sen Jumala loi, auringon kuun laulettiin vanhimmalla kun oli ristiäiset pyhän kolminaisuuden päivänä, keskimmäisellä oli Maa on niin kaunis tapanin päivänä ja nuorimmalla taisi tylsästi olla ystävä sä lapsien.
Mutta voisi laulaa vaikka: Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, Suojelusenkeli tai etsiä nuorten laulukirjatsa tai Tilkkutäkki levyiltä kivan laulun. Myös rokkibändien sopivia lauluja on laulettu mm Yön Ihmisen poikaa.

Kastejuhlassa lauletaan yleensä ainakin kaksi virttä, yksi alussa, ja yksi lopussa. Kastevirret ovat virsikirjassa osastossa Pyhä Kaste (virret 214-219). Myös osastoissa Koti ja Perhe (virret 464-471) ja Lapset (490-503) löytyvät virret ovat sopivia.

Suosittuja virsiä ovat:

218 Tuomme luokse Jeesuksen rakkaan lapsen pienoisen
490 Mä silmät luon ylös taivaaseen
492 ystävä sä lapsien
499 Jumalan kämmenellä
503 Taivaan Isä suojan antaa
517 Herra Kädelläsi

Virsien sijasta Kastetoimituksessa voidaan laulaa myös muita hengellisiä lauluja. Esimerkiksi "Maan korvessa" ja "Mä olen niin pienoinen" sopivat hyvin kastejuhlaan. Lauluksi voidaan valita myös tuttu tuutulaulu, jota vauvalle on laulettu.

Yhteistyössä