laulu joka saa sinulle itkun?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Kaija koon : niin kaunis hiljaisuus ja minä muistan sinut,monestakin syystä tuo jälkimmäinen nostaa kyyneleet silmäkulmaan.

Movetron: missä sä oot ja soittorasia, vuosia sitten yksi kamu lähti ennen aikojaan ja tosta otin sanat korttiin jonka vein haudalle :|

Ja tätä on vaikea kuunnella: täällä pohjantähden alla

Yön : ihmisen poika
 
Sylvi harmaana
Lounatuulen laulu. Siinä lauletaan et "Mitä se lounatuuli itkee? Se itkee mustia kaupunkeja. Se suree viivasuoria suita ja nälkäsiä lapsia." Se on vaan niin surullinen :(
Toinen on Päivänsäde ja menninkäinen. Se on suorastaan traaginen tarina, miten ne eivät voi saada toisiaan. Snif!
 
päivä vain ja hetki kerrallansa
tämä on virsi mutta kaunis, lohduttava

Päivä vain ja hetki kerrallansa,
siitä lohdutuksen aina saan.
Mitä päivä tuokin tullessansa,
Isä hoitaa lasta armollaan.
Kädessään hän joka päivä kantaa,
tietää kaiken, mitä tarvitsen,
päivän kuormat, levon hetket antaa,
murheen niin kuin ilon seesteisen.

Joka hetki hän on lähelläni,
joka aamu antaa armonsa.
Herran huomaan uskon elämäni,
hän suo voimansa ja neuvonsa.
Surut, huolet eivät liikaa paina,
ne hän ottaa itse kantaakseen.
"Niin kuin päiväs, niin on voimas aina."
Tähän turvaan yhä uudelleen.

Kiitos, Herra, lupauksestasi,
siinä annat minun levätä!
Kiitos olkoon lohdutuksestasi,
annat voimaa sanan lähteestä!
Suo mun ottaa isänkädestäsi
päivä vain ja hetki kerrallaan,
kunnes johdat minut kädelläsi
riemun maahan, päivään kirkkaimpaan.
 
Perhonen, joka laulettiin tyttäreni hautajaisissa. Niin kaunis on maa, Lintu ja lapsi, Täällä pohjantähden alla on nyt kotomaani, Mun kanteleeni kauniimmin; nämä laulettiin tyttäreni muistokonsertissa, jonka järjestin vuoden kuluttua kuolemasta. Muita Mun aika mennä on (Sauli Lehtonen), Varpunen jouluaamuna, Suvivirsi, Orvokkini tummasilmä, Jumalan kämmenellä, Päivä vain, Lapin kesä, Candle in the wind (Dianan hautajaisissa tuon esitti
hmm. en nyt muista nimeä), Täällä Pohjantähden alla, Suojelusenkeli ja monia monia muita.
 
sniif
http://www.youtube.com/watch?v=EgjYWB58zMI

Tää on biisi joka kannattaa kuunnella loppuun asti. Mulla tulee tästä mieleen pikkuveljeni (17v) jota elämä todella on potkinut päähän... Mutta silti aina jaksanut ja pikkuhiljaa asiat ehkä alkaa oleen paranemaan päin :)
 
Nyyhkis
Alkuperäinen kirjoittaja pömppis:
mikään ei saa itkemään mutta apulannan ilona on surullinen..

"sä olit perhonen jonka siivet eivät kauas kantaneet sä väsyit kylpyhuoneeseen nyt kun öisin katson tähtiin ja sun kasvot siellä nään rakastuin uudelleen
et halunnut mua sun maailmaan vaikka koitin sua niin rakastaa.....mä tahdoin olla sulle syy syy jatkaa huomiseen".. tai jotenkin noin
Mulla tulee kans tosta tippalinssiin varsinkin kun tietää tuon laulun tarinan ja mistä se oikeesti kertoo :(

 
Nyyhkis
Alkuperäinen kirjoittaja sniif:
Kerropa Nyyhkis, mistä Ilona kertoo? Minen tiiä. Hyvä biisi. Koskettava.
Se Toni on tehny ton biisin kun sen tyttöystävä kuoli. Aoulanta ei esitä tuota biisiä koskaan missään keikoilla eikä laula sitä kun kerran siinä levyllä. Haastatteluissa ei vastaa tuohon biisiin liittyviin kysymyksiin. Sen tyttöystävä kuoli siis imeisesti juuri niinkuin siinä kerrotaan... :( Tuo kannaattaa kuunnella ajatuksella alusta loppuun saakka ja miettiä sanoja!
 
Nyyhkis taas
Alkuperäinen kirjoittaja Nyyhkis:
Alkuperäinen kirjoittaja sniif:
Kerropa Nyyhkis, mistä Ilona kertoo? Minen tiiä. Hyvä biisi. Koskettava.
Se Toni on tehny ton biisin kun sen tyttöystävä kuoli. Aoulanta ei esitä tuota biisiä koskaan missään keikoilla eikä laula sitä kun kerran siinä levyllä. Haastatteluissa ei vastaa tuohon biisiin liittyviin kysymyksiin. Sen tyttöystävä kuoli siis imeisesti juuri niinkuin siinä kerrotaan... :( Tuo kannaattaa kuunnella ajatuksella alusta loppuun saakka ja miettiä sanoja!
No niin ja osaan taas kirjoittaa :) Siis apulanta -tarkennan :)
 
Mulle saa kyyneleet nousemaan laulu nimeltä "Himlen i min famn". Ne sanat on niin kauniit. Ja vaikka ne kertookin Jeesus- lapsesta, jotenkin aina kuitenkin kohdistan ne omaan pikkuiseeni, joka syntyi juuri jouluaattoyönä ja on ollut aina mulle se ihmeellisen ihana tapaus :heart:
 

Yhteistyössä