lastten yksin jättämisestä!!mitä itse tekisit tilanteessa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En jättäisi lapsia (tietenkään) yksin. Koirat on koulutettavissa siten, ettei niitä tavrvitse öisin ulkoiluttaa. Vai onko niillä jokin virtsatiesairaus??? PÄäasia, että saavat päiväsaikaan tarpeeksi liikuntaa. En myöskään luopuisi koirista. Ne ovat tärkeitä perheenjäseniä, joiden merkitys avioeron jälkeen vain kasvaa lapsille!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis te ette voi olla tosissanne onko teistä niin kamalaaa että lapset nukkuvat yksin 5minuuttia??voihan ihminen olla vaikka 5minuuttia suihkussa tai paskalla niin et lapset ovat yksin..

Kyllä mäkin olin yksin 4 lapsen kanssa, ja vein roskapussia, käytin koiran pikapissalla, ,kävin itse saunassa ym. kaikkea tarpeellista silloin kun lapset nukku....silloinhan ne olivat pinnasängyssä ja eivät kyllä satuttaneet itseään..näin kyllä tekee naimisissaolevista suuri osa myös, 5 min on viis minuuttia. Mielipiteitä on monia, mut oikeassa elämässä tämä on arkipäivää ja 4 veestä lähtien leikkivät meidän pihan lapset tuossa sisäpihalla kaikki ittekseen, ikkunasta näkyy vanhemmat valvovan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
oletteko te jotenkin avuttomia, miksi koiraa ei käytetä illalla lenkillä niin pärjää sitten aamuun. Minulla oli koira kun olin kaksosvauvojen yh ja aina otin vauvat mukaan iltalenkille, mikä sinä on ongelma?

Tuo onkin ihan eri jutttu. :) Itsellänikin esikoinen vauvana kulki kätevästi kantoliinassa mukana noilla myöhäisillä ulkoilutuksilla. Samoin kuopus omana vauva-aikanaan jos ei ollut vielä nukahtanut.

Mutta en lähtisi yöunia nukkuvaan 2v:tä herättelemään yöpissoille...

Ap:mun mielestä sun toiminnassa ei ole mitään vikaa.
En ymmärrä mitä nämä kommentit ovat,ettei olis ok,yks uusavuttomuuden laji sekin, ettei pysty järjellä ajattelemaan.....eihän tässä elämässä voi mitään tehdä jos aina pelkää että jotain sattuu.Eikä äidin tarvitse olla joka hetki tavoitettavssa sekunnin murto-osassa!Min mielestä pitää pystyä käymään suihkussa/vessassa yksinkin!!

siis te ette voi olla tosissanne onko teistä niin kamalaaa että lapset nukkuvat yksin 5minuuttia??voihan ihminen olla vaikka 5minuuttia suihkussa tai paskalla niin et lapset ovat yksin..

Eihän se toki kamalaa ole jos lapset nukkuvat sen 5min jonka olet ulkona.
Mutta entäs jos vaikka jäät koirinesi yöllä auton alle, vaivut koomaan ja lapsesi jäävät yksin kotiin.....

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja aamukasteen raikastama etana:
palsta mammat nyt on ilman muuta sitä mieltä, että sun pitää kaivaa ne lapset sieltä nukkumasta mukaasi koiria pissattamaan. mutta oikeesti, siinä viidessä minuutissa ei tapahdu mitään, käytät koirat pissalla, ja tulet kotiin ja lapset nukkuu edelleen ja jos sattuis heräämäåän, niin ei ne siinä viidessä minuutissa kuole. niin ne kuule kaikki muutkin tekee. ei se ole sen kummempi asia kuin että laitat ruokaa erihuoneessa kuin missä lapset on, tai olet vessassa ja lapset vaikka olohuoneessa. niin ne tekee kuule kaikki nää mammat, jotka täälläkin isoon ääneen toitottaa, että edes siksi viideksi minuutiksi ei saa jättää yksin. mutta toki autoonhan lapset voi jättää siksi aikaa, että käy siellä kaupassa. :whistle: :whistle:

no en tod ole sen takia samaa mieltä ettei tarvis kaivaa verta nenästä.
ihmettelen kovasti kuin täällä syylistetään kun 3v leikkii pihalla yksin mutta jos se lapsi jää öiseen aikaan yksin niin ei ole paha ..pientä paska puhetta. kuitenkin siinä lapsi jää YKSIN ja koska tahansa voi tapahtua jotain!
lapsi voi herätä vessaan,kävellä unissaan jne..mutta niinhän se menee et sitten asia on toisin kun se "jokin" tapahtuu
kyllä se nyt vaan on niin, vaikka miten väännätte, että on kaksi eri asiaa, se että juokseeko 3 vuotias ilman vahtia pihalla yksin, ja äiti kehuu, kuinka hän koko ajan tai ainakin melkein koko ajan vahtii lasta ikkunasta, ja kuitenki se lapsi on siellä ennättänyt tehdä yhtä sun toista, kui että se nukkuu siellä sängyssään sen viisi minuuttia.

tosin en ymmärrä sitäkään miksi tuollaisia isoja koiria kerrostalossa pidetään, mutta kun ne kerta on niin sitten ne on.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:

Mutta entäs jos vaikka jäät koirinesi yöllä auton alle, vaivut koomaan ja lapsesi jäävät yksin kotiin.....

juu ja sinne kotiinkin voi kuolla kesken päivän, tai kesken yön. ei siitä äidistä ole silloinkaan lapsille hyötyä, vaikka kotona onkin

Niin tai jos me yh:t kompastutaan omiin jalkoihmme ja lyömme päämme pöydänkulmaan ja aamulla lapset löytävät meidät verilätäköstä,

*lähtee pyöristämään pöydänkulmia*

Alkuperäinen kirjoittaja :

Niin tai jos me yh:t kompastutaan omiin jalkoihmme ja lyömme päämme pöydänkulmaan ja aamulla lapset löytävät meidät verilätäköstä,

höpsö. :D tässä varmaan ajetaan takaa sitä, että miksi ottaa sellaisia riskejä jotka on hyvinkin helposti sivuutettavissa.

Niin tai näin.
En jättäis itse omia lapsiani yksin yöllä, en edes 5 minuutiksi.
Mutta jokainen tavallaan.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:

höpsö. :D tässä varmaan ajetaan takaa sitä, että miksi ottaa sellaisia riskejä jotka on hyvinkin helposti sivuutettavissa.

Bingo :D

no nää on niitä mammoja joiden lapset on täydellisiä kuin he itse :) niin kauan kun itelle ei tapahdu mitään on kaikki hyvin...ja riskejä ei tarvitse minimoida koska EI mitään yksinkertaisesti voi tapahtua juuri silloin

Tultiin just tappajakoiran kanssa ulkoota leikkimästä ja 1 vee on nukkunu ainakin puol tuntia ihan ypöyksin sängyssään. Itkuhälytinkin heitti henkensä talvipakkasilla, joten täytyy vaan koittaa kuunnella tonne pihalle, josko alkaa huutoa kuulumaan... :D

Alkuperäinen kirjoittaja kasjf:

no nää on niitä mammoja joiden lapset on täydellisiä kuin he itse :) niin kauan kun itelle ei tapahdu mitään on kaikki hyvin...ja riskejä ei tarvitse minimoida koska EI mitään yksinkertaisesti voi tapahtua juuri silloin

totta kai VOI tapahtua. sitä ei voi kukaan kiistää.
itse en jättäis muksuja yksin yöllä. ehkä jos asuisimme okt:ssa .. kerrostalossa asuvana en jättäis.. tiijä sitte mikä ero, mut mun päässä noin. ei mua haittaa mitä kukakin tekee, mut mie en lapsiini ehdoin tahdoin yksin jätä.mie en myöskään anna niiden kulkea päin punaista vaikka moni niin tekeekin eikä mitään tapahdu :saint:
mut mua onkin kehotettu rakentaan bunkkeri lapsilleni :whistle:

:kieh: :kieh: te ette voi olla tosissanne..
me käytiin ukon kanssa eilen saunomassa kun oli lapset laitettu sänkyyn, ja kun pois tultiin kumpiki nukkui.
Me saatetaan myös iltasin olla pihalla kun lapset nukkuu, saatan hakea postin....jne
onko täällä maalla asiat jotenki erillailla, kun kaupungissa?? esim jos menen laittamaan pyykkiä kuivumaan ulos niin tuskin raijaan lapsia siihen mukaan sama jos pitää hakee vaikka puita.

ja lapsilla siis ikää 4,5v ja 10kk ja pienempi on tietenkin aina sen hetken pinniksessä jos joudun jotain tekemään ilman että olen häntä vahtimassa.

Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
:kieh: :kieh: te ette voi olla tosissanne..
me käytiin ukon kanssa eilen saunomassa kun oli lapset laitettu sänkyyn, ja kun pois tultiin kumpiki nukkui.
Me saatetaan myös iltasin olla pihalla kun lapset nukkuu, saatan hakea postin....jne
onko täällä maalla asiat jotenki erillailla, kun kaupungissa?? esim jos menen laittamaan pyykkiä kuivumaan ulos niin tuskin raijaan lapsia siihen mukaan sama jos pitää hakee vaikka puita.

ja lapsilla siis ikää 4,5v ja 10kk ja pienempi on tietenkin aina sen hetken pinniksessä jos joudun jotain tekemään ilman että olen häntä vahtimassa.

joo on ero, kaupungissa sen lapsen voi päästää pitkin kaupunkia kolme vuotiaana, mutta yksin ei voi kotona nukkua.

maalla se lapsi voi nukkua siellä sängyssä kun käyt postissa, laitat pyykkejä kuivumaan, ulkoilutat koiran yms. ulkona se voi olla isomman lapsen kanssa leikkimässä esim. se 3 vuotias ja 8 vuotias. kaupungissa lapsenvahdin pitää olla 18 ennenkuin hyväksytään lapsenhoitajaksi. ja sateen varjo on auki, mutta tällaiset mielipiteet mulle on tullut palstaa lukiessa

En edes jaksanut kaikkia kommentteja lukea, huomaa kyllä vähemmästäkin miten ihmiset, joilla ei ole koskaan ollut eläimiä, ajattelevat. On se jumalauta kumma kun heti ollaan koiria piikille/pois laittamassa. Ap voi aivan hyvin käydä hyvällä omalla tunnolla koiransa pikapissittämässä yöllä, nää superäidit käykööt vaan paskallakin lastensa kanssa. Ne nukkuu, omassa sängyssä, omassa kodissa. Ei ne sieltä karkaa eikä itkuun ole kukaan vielä kuollut. Kyse on parista minuutista!

Vaikka lapsi heräisikin ja itkisi hetken niin hellanlettas,sellaista elämä on.Joskus lapset joutuu itkemään hetkosen.Vai onko sekin nyt traumaattinen kokemus?Minä teen töitä kotoolta(navetta)ja jos esim vaaratilanne enkä voi lasta siihen ottaa viereen niin kyllä se silloin kököttää kärryssä turvallisen välimatkan päässä vaikka huutais naama punasena.

en jaksanut lukea koko ketjua mutta ihmettelen onko koirat niin pentuja vielä että yölläkin on pissatettava.
En todella alkaisi nähdä vaivaa edes itse herätä sen takia että koiria pitäisi joka yö käyttä pikapissalla pihalla.
Enkä kyllä missäännimessä lapsia herättäsi sen takia.
Mutta en saisi viittä minuuttia aikaa menemään "pikapissalla".
Koirat saa oppimaan sen että pikapissa todellakin on pikapissa: silloin jos yöllä viedään ulos niin se on rakko kerralla tyhjäksi ja niin meidänkin koira tietää koska on pikapissa ja koska ei.

Joo, ja entäs entisaikaan kun suurperheen äidin saattoi olla pakko mennä töihin ja lapset oli sen aikaa keskenään kotona lukon takana. Kun ei voinut muuta. Tai silloin kun vanhemmat olivat pellolla/navetassa, ei ne olleet lapset mukana sielläkään. Omassa kotona, ne eivät sieltä karkaa tai pieneen itkuun kuole.

[/quote]

joo on ero, kaupungissa sen lapsen voi päästää pitkin kaupunkia kolme vuotiaana, mutta yksin ei voi kotona nukkua.

maalla se lapsi voi nukkua siellä sängyssä kun käyt postissa, laitat pyykkejä kuivumaan, ulkoilutat koiran yms. ulkona se voi olla isomman lapsen kanssa leikkimässä esim. se 3 vuotias ja 8 vuotias. kaupungissa lapsenvahdin pitää olla 18 ennenkuin hyväksytään lapsenhoitajaksi. ja sateen varjo on auki, mutta tällaiset mielipiteet mulle on tullut palstaa lukiessa
[/quote]

oletko ajatellu asiaa siltä kantilta että maalla on osittain hiukan turvallisempaa kuin vilkkaassa kaupungissa? Se on aika iso vastuu antaa esim 13v joka katsoisi esim vilkkaan 3v perään jos esim päätie menisi vieressä kuin maalla jossa lähinnä sitä kaunistas maisemaa ympärillä tai muutamia taloja jne.
Kyllä mä pienessä kylässä olin paljon huolettomampi lasteni perään kuin kaupungissa.
Ja jottei päästä napisee niin mullakin on ollut koira. Molemmissa paikoissa (maalla,kaupungissa) joten kyllä niissä isot erot on hoitaa muun pesueen kanssa

Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Turha on yh:ta syyllistää siitä että koettaa järjestää olosuhteet parhaansa mukaan sellaisiksi että niin lapsilla kuin perheen lemmikeillä on hyvä olla.kaikki koiraihmiset tietävät että koiralle on liian pitkä väli odottaa aamuun asti jos ei iltapissalle pääse.Varsinkin jos on vanha koira tai pentu kyseessä.Ja tiedoksi epäilijöille:rakastan lastani yli kaiken ja huolehdin hänestä niin hyvin kuin ikinä osaan,en kulje baareissa enkä muutenkaan jätä lastani yksin!Koiran ulkona käyttäminen pihalla 2-5 min ei ole heitteillejättö!!!!

Mutta se on koiran "heitteillejättö". Koira tarttee muutakin kuin 2 minuutin pissatuksen ulkona.

!No meidän chihut ei ainakaan edes halua pihalle talvella! väkisin ne saa sinne raahata. Minä jättäisin lapset noin pieneksi hetkeksi yksin ja olen tytön jättänytkin kun yh olen. Ei ole herännyt kertaakaan eikä ole traumatisoitunut yhtään. Minä myös käyn joskus ulkona ja lapsi on isovanhemmillaan ja terve on silti ja iloinen

En mä nää mitään väärää ap:n toiminnassa.
Enkä tajua näitä jotka on hysteerisia, mitä eroa sillä on onko ne lapset yksin yöllä 5min kun äiti pissattaa koirat, kuin että päiväunien aikaan äiti hakee vaikka postin tms?

Yhteistyössä