lastesi nimet&anna samalla kommentti edellisen nimistä

  • Viestiketjun aloittaja mama-83 vaasasta
  • Ensimmäinen viesti
JokuKaukanaTäältä
Kivat nimet oli edellisellä. Vilma Amanda on tosi kiva, samoin Valle Alvar. Valle on ihan uusi nimi minulle. =)

Meidän naperot ovat:
Vilma Nea Katariina, ikää 6v
Enni Lotta Maria, ikää 4v
Veeti Santtu Mikael, ikää 2v
Eikka Aatu Julius, ikää 6kk

Nimillä ei oikeastaan ole mitään tarinaa tai tarkoitusta ym. Etunemksi valittiin se joka tuntui parhaimmalta, helppo ja yksinkertainen nimi.
 
Ihan mukavia nimiä edellisellä. Enniä makustelen, sopisi meille "pahnanpohjimmaiseksi".. Täältä on löytynyt paljon kivoja nimiehdokkeja, jos joskus vielä tarvittaisiin. Erityisesti sykähdytti Viliina, taisi olla listassa kirjoitettu W:llä.. Suomalaisista "tavis-nimistä" tykkään, saa olla sekoitus uutta ja vanhaa. Löytyi muutama kaima omille pojillemme, esikoiselle useampikin.

Rakkaat "vilivilperttimme" ovat:

Joona Nuutti Mikael 7/00
Tuukka Lauri Topias 2/03
 
Anni laiskana
Molemmat tosi kivoja nimiä. Ihanan tavallisia, Joona ja Tuukka! Pisteet teille.=)

Meillä on käytetty tätä vanhaa ja perinteisiä nimiä lapsilla. Ja toiset nimet tulevat suvusta ja lähipiiristä.

Martta Ilona, 4/2003
Kerttu Elviira , 6/2004
Vilho Eemeli 12/2007

Ilona miehen mummo, Elviira minun mummoni toinen nimi, Eemeli miehen vaarin lempinimi (oikeasti Eemil)
 
Jasper Jaakko :heart:
Jonne Markus :heart:

Siinä siis meidän pojat...

Edelliset nimet ei ehkä ihan omaa makua edusta, mutta kauniita vanhoja nimiä ja sen vielä paremmaksi tekee se, että nimillä on joku merkitys, kuten isovanhempien nimien jatke...
 
Jasper on tosi kiva, samoin Jaakko. Jonne on ihan ok. Kivat pojan nimet, sopivat hyvin yhteen. Tykkäsin! =)

Meidän pienet kuninkaalliset ovat:
Prinsessa Salavauva Mimosa Iida Sofia, 8/2000
Prinssi Rohkea Kasper Aapo Mikael, 9/2001
Prinsessa vaaleanpunainen Uhma Aurora Aada Helmiina, 5/2004
Prinsessa Uutukainen Amelia Iiris Katriina, 3/2007

Ps. Prinsessa Salavauvalla eli Mimosalla tarkoitan meidän isoa tyttöä joka menee kouluun, mutta on aina välillä äidin vauva, vähän muilta salaa.
 
Itse hieman vieroksun noita oudompia nimiä, eli, Mimosa ja Amelia.
Iida, Sofia on ihania nimiä.
Eniten pidän tuosta Prinssi Rohkeasta, eli Kasper Aapo Mikael.
Mutta ehkä tottumis kysymys nuo nimet.
Kauniita nimiä kokonaisuudessa kuitenkin, sopivat yhteen.

Oman tyttöni nimi on Nella Emilia, 12/2006
 
itse en pidä suurimmasta osasta vanhemmista nimistä omilla lapsillani, silti toisilla jotkin kuulostaa todella hyviltä.
edellinen Anni Veera Emilia on aivan loistava! Pidän todella!

Meillä Joona Juhani -04, toinen nimi pappalta,
Janica Lahja Maria -06 (pieni enkelityttömme), toiset nimet Lahja mummolta ja Maria siskoltani, sekä
Eemi Matti -07, toinen nimi toiselta pappalta
 
Hyvin kauniita nimiä, täytyy selata tämä ketju uudestaan sitten, jos joskus taas saa ruveta lapselleen nimeä miettimään. Edellinen Eemi kuullosti aika hyvältä mun korvaani.

Minun suloiseni on nimeltään Peppi Linnea :heart:
 
Miira
Etta on todella erikoinen nimi. Kaunis nimi kaiken kaikkiaan. =)

Meidän palleroiset:

Niilo Eemeli 10/2000
Eero August 6/2003
Elsa Karoliina 5/2005
Eino Ilmari 3/2007

Niilo= isäni etunimi. August= miehen vaari, Karoliina= väännös mummoni nimestä (Liina), Ilmari miehen toinen nimi.
Eino kastetaan toukokuussa.
Halusimme perinteiset suomalaiset nimet, koska asumme Saksassa, emmekä siltäkään osin halunneet "unohtaa" kotimaata. =) Ja maailmassa on ihan tarpeeksi Sameja, Kimejä, Alexeja, Sophieita ym.
 
Miira
Etta on todella erikoinen nimi. Kaunis nimi kaiken kaikkiaan. =)

Meidän palleroiset:

Niilo Eemeli 10/2000
Eero August 6/2003
Elsa Karoliina 5/2005
Eino Ilmari 3/2007

Niilo= isäni etunimi. August= miehen vaari, Karoliina= väännös mummoni nimestä (Liina), Ilmari miehen toinen nimi.
Eino kastetaan toukokuussa.
Halusimme perinteiset suomalaiset nimet, koska asumme Saksassa, emmekä siltäkään osin halunneet "unohtaa" kotimaata. =) Ja maailmassa on ihan tarpeeksi Sameja, Kimejä, Alexeja, Sophieita ym.
 
Miira
Etta on todella erikoinen nimi. Kaunis nimi kaiken kaikkiaan. =)

Meidän palleroiset:

Niilo Eemeli 10/2000
Eero August 6/2003
Elsa Karoliina 5/2005
Eino Ilmari 3/2007

Niilo= isäni etunimi. August= miehen vaari, Karoliina= väännös mummoni nimestä (Liina), Ilmari miehen toinen nimi.
Eino kastetaan toukokuussa.
Halusimme perinteiset suomalaiset nimet, koska asumme Saksassa, emmekä siltäkään osin halunneet "unohtaa" kotimaata. =) Ja maailmassa on ihan tarpeeksi Sameja, Kimejä, Alexeja, Sophieita ym.
 
Edellisen lapsilla mielettömän ihanat nimet :)

Meillä on
Viivi Amanda (15v). Amanda kulkee suvussa.
Veera Aino Annika (13v) Aino suvusta.
Antton Miko Samuel (täyttää 10v) Minun ukki on Antti ja miehen äidinisä Toni, "yhdistettiin" ne ja tuli Antton.
Nelli Sofia (täyttää 7v) Sofia on äitini toinennimi.
Niko Elias (5v) Ovat vaan niin ihania nimiä, ei suvusta.
Vili Valtteri (täyttää 4v) sama juttu.
Jenny Selina (täyttää 2v) Jenny tulee suvusta.
Juho Nuutti Oskari (2kk) Ei mikään nimi suvusta. Aluksi piti olla vain Juho Oskari, mutta minua alkoi "häiritsemään" kaks o:ta peräkkäin...juhooooskari..Päätettiin sitten tunkea keskelle vielä yksi nimi. Nuutti on sellanen söpö nimi, joka sopi siihen =)
 
tytsy
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.08.2005 klo 11:32 sara kirjoitti:
Ihania nimiä teillä.. mulla on ikäjärjestyksessä mennyt näin, Jonne Matias, Toni Jesse Mikael, Julia Sara Evelyn, ja nuorin Jimi Daniel, joka tosin on meidän enkelipoika. Hän siirtyi taivaankotiin juhannuksena ja seurailee sieltä meidän muiden tekemisiä..

Huomasin tuon Julia Sara Evelyn tuolta listalta, meillä Sara-Julia :)
 
PaSu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 23:24 tytsy kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.08.2005 klo 11:32 sara kirjoitti:
Ihania nimiä teillä.. mulla on ikäjärjestyksessä mennyt näin, Jonne Matias, Toni Jesse Mikael, Julia Sara Evelyn, ja nuorin Jimi Daniel, joka tosin on meidän enkelipoika. Hän siirtyi taivaankotiin juhannuksena ja seurailee sieltä meidän muiden tekemisiä..

Huomasin tuon Julia Sara Evelyn tuolta listalta, meillä Sara-Julia :)
Sara-Julia on nätti nimi. :)

Meillä Paju Alisa ja Suvi Emilia
 
PaSu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 00:39 PaSu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 23:24 tytsy kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.08.2005 klo 11:32 sara kirjoitti:
Ihania nimiä teillä.. mulla on ikäjärjestyksessä mennyt näin, Jonne Matias, Toni Jesse Mikael, Julia Sara Evelyn, ja nuorin Jimi Daniel, joka tosin on meidän enkelipoika. Hän siirtyi taivaankotiin juhannuksena ja seurailee sieltä meidän muiden tekemisiä..

Huomasin tuon Julia Sara Evelyn tuolta listalta, meillä Sara-Julia :)
Sara-Julia on nätti nimi. :)

Meillä Paju Alisa ja Suvi Emilia
:attn: kommenttia
 
Tinja... ompa erikoinen. En ole koskaan ennen kuullut. Kivalta kuulostaa, vaikka itse ehkä olen enemmän perinteisemmän nimen kannattaja.

Olen jo aikasemminkin ketjuun laittanut, mutta nyt on tullut lisäystä...

Emmi Ada Sofia (09/2001)

ja uusin tulokas saa nimen kesäkuun puolella:
Oliver Tuomas Joakim (04/2007)
 
Edellisellä oli kivat. Emmi on ihana tavallinen.

Kukaan ei kommentoinut tuota Paju ja Suvi nimiä. Paju on tosi kaunis ja erillainen. Tunnen yhden Pajun, hän tosin on poika. =) Suvi on kaunis tavallinen ja ajaton nimi. Alisa on tosi kiva ;)

Meillä on Aapeli Leo Eemil ,Alisa Helmi Katariina sekä Elmeri Niilo Oskari
 
Pai

Aapeli: ihana nimi, kaikki nimet perinteitä kunnioittavia, ja Eemil nimi tuo nimeen syvyyttä.

Alisa: perinteisiä ja vanhoja nimi, erityisesti Helmi minun mieleen

Elmeri: Vanhaa ja uutta sopivassa määrin, oikein ryhdikäs nimi.


Meillä on Emilia Aleksandra, Eetu onni Valtteri, Eeli Oskari, Ja Eemi Mikael ja tyttö (05/07) saa nimen ennen juhannusta ja nimeksi tulee Eerika Aino Helmiina.
 

Yhteistyössä