Lastesi ikä ja nukkumaanmenoaika?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
kertokaa
mulle, pidättekö ihan järkevänä, että 13v:n PITÄÄ olla joka ilta sängyssä klo 21. Niin, arkena, vkonloppuna ku lomillakin.. :O Tunnen tälläsen tapauksen ja lapsi ite valittaa, kun ei millään saa unta niin aikasin. Lukee tms. sit siel sängyssään monta tuntia.

Mutta vastaampa vielä, oma 10kk nukahtaa iltasin aika tarkkaan klo 20. Joskus voi venyä, muttei yleensä yli klo 21.
 
yökyöpelit
15vee. Vähäuninen on kuten äitinsä mutta on kyllä koulun taas alettua viimeistään 23.00 mennyt nukkumaan omasta halusta. Kait se alkuun nyt väsyttää kunnes rytmiin oppii
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kertokaa:
mulle, pidättekö ihan järkevänä, että 13v:n PITÄÄ olla joka ilta sängyssä klo 21. Niin, arkena, vkonloppuna ku lomillakin.. :O Tunnen tälläsen tapauksen ja lapsi ite valittaa, kun ei millään saa unta niin aikasin. Lukee tms. sit siel sängyssään monta tuntia.

Mutta vastaampa vielä, oma 10kk nukahtaa iltasin aika tarkkaan klo 20. Joskus voi venyä, muttei yleensä yli klo 21.
no arkena toi klo 21 vois olla ihan passeli, mutta v-loppuna ja lomilla joustaisin.
 
Ellet tiennyt
Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:
Alkuperäinen kirjoittaja neiti-tossavainen:
4 kk ja 20-22 välillä. ja nukkuu vähintään 12h unet. :) ja äiti on pirteä ja tyytyväinen
Ai yhteen putkeen vai? :eek: Mun herää syömään 1-4h välein, 2h aika vakio nykyään...
Empuuu, toi on ihan normaalia, pienet lapset on tuollaisia. Heräävät syömään yöllä.
 
ääti
9v, 7v, 5v, klo 20.00 ja nuorin 2v, on aikoja jolloin menee jopa klo 19 ja nukkuu aamun asti. Kesä vaikutti meidän ilta nukkumiseen koska otimme rennosti valvomalla ja nukkumalla pitkään (myöskin lomalla olon vuoksi) aloitimme normaali rytmin ennen koulun alkuja ja hyvin nukahtavat illalla. Itse sitten meinaan valvoa liian myöhään ja kärsin siitä väsystä iltapäivän :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
onko kellään kesä vaikuttanut nukkumaan menoaikaan? jossain vaiheessa tuntui että tuo taapero valvoi tosi myöhään, 23-24 kun oli niin valoisaa.... ihanaa kun illat pimenee, saa äiti vähän illasta omaa aikaa!!
Kyllä meillä kesällä valvottiin myöhään ja nautittiin valoisista kesäilloista, koska aamulla sai lapset nukkua niin pitkään kuin huvittaa.
 
mii
Meillä 4 ja 6 vuotiaat klo.19.30-20.00

Ja 11v arkisin su- to klo.21 paitsi jos myöhäinen aamu ja tajuaa neuvotella ajasta niin sitten 22.00

Viikonloppuisin joustetaan.Mut ei silloinkaan aina.
 
Alkuperäinen kirjoittaja h:
Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
2v. menee nukkumaan kun väsyttää. Nyt on vielä ulkona jätskillä.
joojoo, tuskinpa vain
Täh? Kyllä vain. On isänsä ja isovanhempiensa kanssa jätskillä tossa kunnantalon aukiolla. Kello on puoli kymmenen täällä ja kaikki perheet on ulkona, kun meillä on jonkun hiton pyhimyksen juhlaviikot, härät juoksentelee kaduilla, on näytöksiä, musiikkiia yms. koko perheen ohjelmaa =)

Me ei vauvan kanssa lähdetty, kun ne räjäyttelee jatkuvasti kaikkia raketteja, pelkään pienen korvien puolesta :/
 

Yhteistyössä