Lastenvaunut paloi rappukäytävässä

  • Viestiketjun aloittaja ei vaunuja käytävään
  • Ensimmäinen viesti
"niinpä"
Ja varmasti on tuokin mamma närkästynyt kun ei ilmeisesti millään mahdu omaan kuuppaan se, että typerällä toiminnallaan ovat vaarantaneet kaikkien talossa asuvien turvallisuuden. Tuollaiseen pitäisi virkavallan oikeasti puuttua, vaikka resurssit vähissä onkin. Tuntuva sakko ja vaunut VÄLITTÖMÄSTIi ulos talosta. Ja virheen toistuessa taloyhtiön toimesta huoneiston haltuunotto tai vuokranantajan kautta häätö.

Tälläkin palstalla on aiheesta keskusteltu ja aina on löytynyt käsittämättömiä idiootteja mukaan kommentoimaan, siis näitä joiden mukaan ne vaunut on pakko jättää sinne käytävään jos säilytystiloja/hissiä ei ole. Äitiyden ja siihen liittyvän hormonitoiminnan täytyy ilmeisesti aiheuttaa täydellisen harkintakyvyn pettämisen ja oman aivotoiminnan lopullisen nuupahtamisen.
 
nyt se alkaa
Alkuperäinen kirjoittaja mielipidettäjä;30853725:
No just. Ihan niinku se ois mamman vika, että joku apina sytyttää vaunut tuleen?
Eli saa olla tyhmä, koska joku muu on vielä tyhmempi?

Samalla logiikalla voi autoonkin jättää vakuutukset ottamatta, koska osaamattomat ja humalaisethan niitä kolareja ajavat, en minä.
 
[QUOTE="niinpä";30853720]Ja varmasti on tuokin mamma närkästynyt kun ei ilmeisesti millään mahdu omaan kuuppaan se, että typerällä toiminnallaan ovat vaarantaneet kaikkien talossa asuvien turvallisuuden. Tuollaiseen pitäisi virkavallan oikeasti puuttua, vaikka resurssit vähissä onkin. Tuntuva sakko ja vaunut VÄLITTÖMÄSTIi ulos talosta. Ja virheen toistuessa taloyhtiön toimesta huoneiston haltuunotto tai vuokranantajan kautta häätö.

Tälläkin palstalla on aiheesta keskusteltu ja aina on löytynyt käsittämättömiä idiootteja mukaan kommentoimaan, siis näitä joiden mukaan ne vaunut on pakko jättää sinne käytävään jos säilytystiloja/hissiä ei ole. Äitiyden ja siihen liittyvän hormonitoiminnan täytyy ilmeisesti aiheuttaa täydellisen harkintakyvyn pettämisen ja oman aivotoiminnan lopullisen nuupahtamisen.[/QUOTE]

Niimpä. Tässä talossa ei enää ole mitään semmosta käytävissä tai rappujen alla kun tuli niin tiukka ukaasi asiasta. Ei tavaraa eikä kärryjä. Ja kyllä, olen itsekin roudannu millon varastoon jne vaunut.
 
Eli patalaiska mamma ei jaksanu roudata rattaita kotiinsa asti vaan jätti ne rappukäytävään hörhöjen poltettavaksi. Kas kun ei jättäny rattaisiin vielä lisäksi sytytysnestepulloa ja tulitikkuja, jotta tuho olisi täydellisempää.

Mielestäni tuollaisesta välinpitämättömyydestä ja koko talon asukkaidein hengen vaarantamisesta pitäisi rangaista mammaa vähintään 10 vuoden ehdottomalla vankeustuomiolla
 
vpk
Alkuperäinen kirjoittaja mielipidettäjä;30853725:
No just. Ihan niinku se ois mamman vika, että joku apina sytyttää vaunut tuleen?
Palomääräykset kieltävät tavaran säilyttämisen rappukäytävissä. Orgaaniset aineet kuten kankaat, villat ja puutavara tekevät rapusta kuolemanloukun.

Uloskäytävät, porrashuoneet, sisäiset käytävät, ullakoiden, kellarien ja varastojen kulkureitit: Ei saa säilyttää mitään tavaraa, ei edes lastenvaunuja.

Tavaroiden säilytys - Pelastustoimi
 
"Edi"
Tervetuloa Skotlantiin. Meidän rappukäytävässä säilytetään kenkiä, pyöriä, lastenvaunija, bioroskiksia, kaikilla on kynnysmatot... Että hengittäkääpä taas syvään ;)

Ja ihan kuriositeettina: jos taloyhtiöllä ei ole tarjota lastenvaunuille säilytyspaikkaa, niin missä niitä sitten säilytetään? Meikäläisen selällä saa juuri ja juuri kannettua lapsen yläkertaan. Ei puhettakaan, että 15kg vaunuja saisin kannettua. Nimim. välilevynpullistuma.
 
kärrit
Kun aikoinaan muutimme tähän taloon niin pidin ruhtinaallisen 2 kertaa pikku hetken lastenrattaitamme rappujen alla ja siitä tuli heti kauhea sota päälle, juu tiedän että ei olisi saanut mutta mihin minä ne olisin siksi ajaksi työntänyt :/
Kovalla tappelulla saimme sitten sovittua että ne voi jatkossa säilyttää taloyhtiömme kerhohuoneessa joka oli muutoin tyhjillään ja käyttöä vailla, ja saimme siis siten avaimenkin siihen kun oli sarjoitettu jotenkin jälkikäteen että avain piti erikseen pyytää isännöitsijältä.
Kova tappelu tuosta väännettiin ja vihdoin lupa heltesi siihen kerhohuoneeseen, olihan nyt rattaat pois niin siivoojan kuin muidenkin silmistä luokollisen oven takana.
kun talossa ei enää ole asunut hetkeen niin pieniä lapsia jotka rattaita tai vaunuja tarvitsee ja nyt näillä mummeleilla on itsellään lapsenlapsia hoidossa he kyllä säilyttää vaunuja rappujen alla, niin siellä mistä me saimme heti huutia :/
Olen muutamalle mummelille sanonut suoraan että miksi ne pitää siihen rappujen alle laittaa kun juurikin minä heidän kanssaan samasta aiheesta ennen tappelin ja sain kovan työn tuloksen jälkeen sen niin että kärrit voi säilyttää kerhohuoneessa joka on samalla tasanteella jne eli ei tarvitse kuin yksi lukollinen ovi avata,
toki onhan mummelille vaikeaa kaivaa avain ja avata se ovi. Tokihan vanhuuden oikeudella pitää saada uhmata vaikka ja mitä.
Vaan se on niin hankalaa ja minä olen nyt katkera ja kiusaan heitä tahallani, tuli myös minulle kommentteja ;)
"Kiusa" loppui siihen kun palotarkastaja kävi talossa ja haukku kyseisen mummelin :D
ja nyt hän leikkii marttyyriä ja roudaa lapsenlapsensa rattaineen omaan kotiinsa asti :D
No ihan miten vain, onneksi ei kuitenkaan enää jätä niitä kärrejä käytävään.
 
[QUOTE="Edi";30853774]Tervetuloa Skotlantiin. Meidän rappukäytävässä säilytetään kenkiä, pyöriä, lastenvaunija, bioroskiksia, kaikilla on kynnysmatot... Että hengittäkääpä taas syvään ;)

Ja ihan kuriositeettina: jos taloyhtiöllä ei ole tarjota lastenvaunuille säilytyspaikkaa, niin missä niitä sitten säilytetään? Meikäläisen selällä saa juuri ja juuri kannettua lapsen yläkertaan. Ei puhettakaan, että 15kg vaunuja saisin kannettua. Nimim. välilevynpullistuma.[/QUOTE]

Olihan tossa että jollei saa vietyä kotiinsa tai jaksa raahata vaikka koppiinsa niin pihalla. Mutta että käytävässä EI saa säilyttää. Sisko vaihtoi kämppää tultuaan äidiksi ja kyllästyttyään hissittömään taloon kera vaunujen. Ei ajatellu että hän voi rikkoa sääntöjä ja tehdä miten huvittaa vaan ratkaisi asian muuttamalla. Eikä yhtään huono ajatus kun lapsia on jo kolme, ois siinä saanu raahaa selkä mutkalla kamaa ja ipanoita.
 
omfg
[QUOTE="Edi";30853774]Tervetuloa Skotlantiin. Meidän rappukäytävässä säilytetään kenkiä, pyöriä, lastenvaunija, bioroskiksia, kaikilla on kynnysmatot... Että hengittäkääpä taas syvään ;)

Ja ihan kuriositeettina: jos taloyhtiöllä ei ole tarjota lastenvaunuille säilytyspaikkaa, niin missä niitä sitten säilytetään? Meikäläisen selällä saa juuri ja juuri kannettua lapsen yläkertaan. Ei puhettakaan, että 15kg vaunuja saisin kannettua. Nimim. välilevynpullistuma.[/QUOTE]Idiotismille löytyy aina puolestapuhujia. Aina. Etenkin tällä palstalla. Ja jollain käsittämättömällä logiikalla joidenkin mielestä idiotismi on perusteltua siksi, että jossain muualla joku muu toimii vielä idioottimaisemmin.

Jos taloyhtiön puitteet eivät ole soveliaat omaan elämäntilanteeseen niin silloin valitaan asunto jostain muualta. Eli jos on invalidi ja lastenvaunikäisten lapsien äiti tai isi, niin se hissittömän talon neljännen kerroksen huoneisto ei välttämättä ole se oikea vaihtoehto.
 
harmaanaa
[QUOTE="Edi";30853774]Tervetuloa Skotlantiin. Meidän rappukäytävässä säilytetään kenkiä, pyöriä, lastenvaunija, bioroskiksia, kaikilla on kynnysmatot... Että hengittäkääpä taas syvään ;)

Ja ihan kuriositeettina: jos taloyhtiöllä ei ole tarjota lastenvaunuille säilytyspaikkaa, niin missä niitä sitten säilytetään? Meikäläisen selällä saa juuri ja juuri kannettua lapsen yläkertaan. Ei puhettakaan, että 15kg vaunuja saisin kannettua. Nimim. välilevynpullistuma.[/QUOTE]

Niin se voi tuntua nyt niin ihanalta autuudelta ja onnelta mutta mitäs jos tulee se tulipalo, koetappa siinä pelastautua kun hengittelet kaikenmaailman myrkkyjä ja kompuroit aikamoisen kaatopaikan lävitse.
 
bieeras
Meidän rapussa ovat mamut säilyttäneet rattaitaan jo vuosia. Soitto isännöitsijälle paljasti, että asialle ei voi mitään, koska ne alkaa heti huutaa rasistia jos asiasta huomauttaa. Palo-oven edessä säilyttävät rattaitaan, lasten polkypyöriä, potkulautoja, talvisin kelkkoja yms.
 
savua koneeseen
Niin se voi tuntua nyt niin ihanalta autuudelta ja onnelta mutta mitäs jos tulee se tulipalo, koetappa siinä pelastautua kun hengittelet kaikenmaailman myrkkyjä ja kompuroit aikamoisen kaatopaikan lävitse.
Joka ikinen lastenvaunuja rappukäytävässä säilyttävä mamma tulisi pakottaa kulkemaan useampi kerros portaita sakean mustan savun ja myrkyllisten palokaasujen täyttämän kerrostalon rappukäytävän läpi, ja siinä samalla savun läpi kontatessa ipädillä kaksplussalle perustellen kuinka rappukäytävässä on ihan ookoo säilyttää lastenvaunuja.
 
vinkkinä
Meidän rapussa ovat mamut säilyttäneet rattaitaan jo vuosia. Soitto isännöitsijälle paljasti, että asialle ei voi mitään, koska ne alkaa heti huutaa rasistia jos asiasta huomauttaa. Palo-oven edessä säilyttävät rattaitaan, lasten polkypyöriä, potkulautoja, talvisin kelkkoja yms.
Minkälainen lapatossu teillä on isännöitsijänä?
Soitappa palotarkastaja paikalle ja samalla vahingossa
lipsauta että isännöitsijä on tietoinen asiasta mutta ei tee asialle mitään ;)
Saa kivat sakot tuosta ja eikä edes tule taloyhtiön maksettavaksi kun on isännöitsijän oman huolimattomuus ;)
 
bieeras
Meidän rapussa ovat mamut säilyttäneet rattaitaan jo vuosia. Soitto isännöitsijälle paljasti, että asialle ei voi mitään, koska ne alkaa heti huutaa rasistia jos asiasta huomauttaa. Palo-oven edessä säilyttävät rattaitaan, lasten polkypyöriä, potkulautoja, talvisin kelkkoja yms.
Ja ihan turha tulla rääkymään että voi ne tavarat olla jonkun muunkin asukkaan. Kun ei voi. Kenelläkään muulla ei tässä rapussa ole kotona asuvia lapsia kuin tuolla mamuperheellä.
 
mielipidettäjä
Joopa joo. Eli jos teistä joku jättää lukitsematta pyörän pihalle, niin mä saan viedä sen tai jos te jätätte kämpän oven auki, niin mä saan tulla varastaan teidän tavarat ja rangaistus säädettäköön sitten 10 vuotta linnaa teille, koska ei pyörää kannata jättää lukittematta, tai kämpän ovee auki. Hienoo logiikkaa. Oon aivan tyrmistynyt kaiken tämän viisauden edessä.
 
säännöt ei minua koske
Alkuperäinen kirjoittaja mielipidettäjä;30853802:
Joopa joo. Eli jos teistä joku jättää lukitsematta pyörän pihalle, niin mä saan viedä sen tai jos te jätätte kämpän oven auki, niin mä saan tulla varastaan teidän tavarat ja rangaistus säädettäköön sitten 10 vuotta linnaa teille, koska ei pyörää kannata jättää lukittematta, tai kämpän ovee auki. Hienoo logiikkaa. Oon aivan tyrmistynyt kaiken tämän viisauden edessä.
Olet pahemmin hakoteillä kuin lumiukko :LOL:
 
aaluette
Kun meillä oli tuplarattaat käytössä, ne eivät mahtuneet ratasvarastoon eivätkä pyörävarastoon. Pidettiin pihalla, missä ne homehtuivat. Lopulta talotoimikunnan johtaja ja siivooja tulivat sanomaan, että pidä ihmeessä rattaat rapussa ainakin sadekeleillä... Samaa sitten sanoi muutkin naapurit toimikunnan kokouksessa...

En tiedä olenko mä jotenkin heikko verrattuna muihin äiteihin, kun en saanut niitä rotiskoja kuin hieman irti maanpinnasta. Painoivat ihan jumalattomasti.
 

Yhteistyössä