lastenvalvoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Oletteko kukaan käynyt perheen pahoissa kriisitileneissa keskustelemassa lastenvalvojan kanssa. Onko keskustelusta ollut hyötyä eli onko se kasvanut hedelmää. Elämä on nyt meidän perhessä siinä rajalla, ajattelin mennä sinne keskustelemaan. Onko kellään kokemuksia ?

Mulla ei ole henk. koht. kokemusta, mutta hyvä ystäväni on käynyt useaan otteeseen. Heille tuli ero kun lapsi oli n.vuoden ikäinen. Ja on ollut kuulemma paljon apua välien selvittelyssä, huoltajuuden ja tapaamisoikeuksien ym. setvimisessä. Usein se ei onnistu ex-puolisoiden välillä ilman ulkopuolista apua! Suosittelen menemään lastenvalvojan juttusille, itsekin menisin heti jos tarvetta olisi. Voimia! :hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2005 klo 08:05 Vieras kirjoitti:
Oletteko kukaan käynyt perheen pahoissa kriisitileneissa keskustelemassa lastenvalvojan kanssa. Onko keskustelusta ollut hyötyä eli onko se kasvanut hedelmää. Elämä on nyt meidän perhessä siinä rajalla, ajattelin mennä sinne keskustelemaan. Onko kellään kokemuksia ?

Siis elättekö yhdessä perheenä?? Jos näin on niin perheasiain neuvottelukeskus olisi varmasti oikea paikka. Lapsiin liittyvät asiat hoidetaan tietysti lastenvalvojan tai sos.työn lapsityöntekijän kanssa.

Kyllä elämme perheenä vielä, tulevaisuus näyttää muutammeko erilleen vai saammeko asiat sille mallille, että yheteiselo olisi vielä mahdollista. Lastenvalvojan juttusilla ajattelin nyt ensin käydä,kesustelemassa asioista jotka koskevat lapsia, jospa ne saisimme kohdalleen. Lasten isällä on tuo alkoholin käyttö sillä mallilla, että se on saatava loppumaan tai ainkin tiukkoihin rajoihin ( ilmoitti itse olevansa nyt kuukauden ryyppäämättä, saa nähdä). Onhan tuo nyt ainaski kolme päivää kestänyt. Sekä perheesämme oli väkivaltatilanne, joka oli se lopullinen herätys, että näin ei voi jatkua ja omia työkaluja tai taitoja ei asioiden selvittämielle ole. Perheasiainneuvottelu keskukseen tai perheterapeutille myös on tarkoitus varata aika ja alkaa käydä siellä selvittelemässä asioita jotka koskevat parisuhdettamme.Itse olen hyvin pessimistinen parisuhteen jatkomahdollisuuksista, mutta annan vielä oven ola auki sillekin. Mutta ajattelin kaiken voitavani tehdä, ei tarvitse sitten myöhemmin surra ja syyttää itseään , jos perhe hajoaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.12.2005 klo 17:03 Vieras kirjoitti:
Kyllä elämme perheenä vielä, tulevaisuus näyttää muutammeko erilleen vai saammeko asiat sille mallille, että yheteiselo olisi vielä mahdollista. Lastenvalvojan juttusilla ajattelin nyt ensin käydä,kesustelemassa asioista jotka koskevat lapsia, jospa ne saisimme kohdalleen. Lasten isällä on tuo alkoholin käyttö sillä mallilla, että se on saatava loppumaan tai ainkin tiukkoihin rajoihin ( ilmoitti itse olevansa nyt kuukauden ryyppäämättä, saa nähdä). Onhan tuo nyt ainaski kolme päivää kestänyt. Sekä perheesämme oli väkivaltatilanne, joka oli se lopullinen herätys, että näin ei voi jatkua ja omia työkaluja tai taitoja ei asioiden selvittämielle ole. Perheasiainneuvottelu keskukseen tai perheterapeutille myös on tarkoitus varata aika ja alkaa käydä siellä selvittelemässä asioita jotka koskevat parisuhdettamme.Itse olen hyvin pessimistinen parisuhteen jatkomahdollisuuksista, mutta annan vielä oven ola auki sillekin. Mutta ajattelin kaiken voitavani tehdä, ei tarvitse sitten myöhemmin surra ja syyttää itseään , jos perhe hajoaa.

:hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.12.2005 klo 17:03 Vieras kirjoitti:
A-klinikalle,mies antabushoidolle ja vahdit joka aamu että ottaa lääkkeensä.Antabus on poretablettina ja sen liottaa veteen ja katsoo että mies sen juo.Varmasti hän yrittää alkoholia ottaa mutta jo puolikkaasta keskiolutpullosta tulee sellaiset oireet että ottamatta jää jatkossa.Meillä mies oli puoli vuotta antabuksilla ja sen jälkeenkin juomatta.Raitista aikaa kesti 10 kk jonka jälkeen mies on ottanut keskiolutta pari kertaa kuukaudessa viikonloppuisin.
Jos alkaa enemmän maistua tuo olutpuoli niin annan taas vaihtoehdoksi antabukset tai ero.Hyvin on pysynyt kurissa,alku oli vaikeaa,se ensimmäinen puoli vuotta mutta sen jälkeen helpotti.

Antabus ei estä juomista, ei vie sitä himoa pois. Toisilla oireet ovat pahemmat kuin toisilla. Mieheni syönyt antabusta puoli vuotta parhaillaan juonut itsensä sammumiskuntoon ilman minkäänlaisia oireita.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.12.2005 klo 21:21 miettivä kirjoitti:
Antabus ei estä juomista, ei vie sitä himoa pois. Toisilla oireet ovat pahemmat kuin toisilla. Mieheni syönyt antabusta puoli vuotta parhaillaan juonut itsensä sammumiskuntoon ilman minkäänlaisia oireita.
Erittäin harvinaista ettei tule oireita.Eihän se juomahimoa poista mutta oireet tulevat jo pienistä määristä niin pahoina ettei tee mieli juoda kun ensin pelkää että kuolee ja hetken päästä toivoo että kuolee.Oletko aivan varma että mies todellakin otti ne antabukset?

olen myös kuullut luotettavalta taholta, että himon juomiseen olessa riittävä suuri onnistuu se myös antbuskuurin aikana. kunnon juopot siedättävät ensin hieman itseään ja sitten se alkaa. tarve juoda alkoholia on suurempi, kuin antabuksen aiheuttama paha olo. kyllä se olisi myös oma tahto oltava kuurikin aikana mukana, eli halu olla juomatta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.12.2005 klo 10:47 Vieras kirjoitti:
olen myös kuullut luotettavalta taholta, että himon juomiseen olessa riittävä suuri onnistuu se myös antbuskuurin aikana. kunnon juopot siedättävät ensin hieman itseään ja sitten se alkaa. tarve juoda alkoholia on suurempi, kuin antabuksen aiheuttama paha olo. kyllä se olisi myös oma tahto oltava kuurikin aikana mukana, eli halu olla juomatta.
Mies sai niin pahat sydänoireet jo pienestä määrästä ettei juominen onnistunut.Kuumotus ja punoitus oli niin pahaa ettei kyennyt juomaan.Onneksi niin.On olemassa myös lääke joka poistaa juomisen aiheuttaman mielihyvän,kannattaa kokeilla sitä jos ei antabus auta.

Yhteistyössä