Lastenvalvoja ehdotti nollasopimusta, eli isä ei maksaisi mitään

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
pakkohan siihen on suostua kun mies on pelannut kaikki rahansa mutta sen lisäksi isä suostuu tapaamaan lapsiaan vain joka toinen viikonloppu, täysin joustamattomasti. Eli ei siis voi vaihtaa niin että ottaisi silloin kun minulla on vapaata (olen töissä usein viikonloppuisin). Kuulostaako tämä teistä reilulta? Mitä itse ehdottaisitte?

jotku isät on luusereita,oo kumminkin tyytyväinen että hän ottaa lapsia ylipäätänsä.kelalta saat elatustuen.
mun lasten isä ei ole halunnut kertaakaan tavata lapsiaan sen jälkeen ku erottiin,kadunyli naapureina asutaan.hän ei edes moikkaa lapsiaan jos vahingossa näkee.saan kelalta elatustuen.

Saathan sen rahan kaupungilta.
Elatustukena.
Isä vaan on maksukyvytön tällä hetkellä. Asia voi korjaantua.
Eihän se ero koskaan ole helppo, olen sen itse kokenut.

Mulla sama tilanne, ei isä maksa muttei ota lapsiakaan.
Koita vaalia sitä suhdetta kuitenkin, parempi sekin että isä on kuvioissa jollain tavoin. Toinen vaihtoehto on se ettei hän tapaa lastaan.

"tyty"
Meinasin kirjoittaa, että kumma isä kun laittaa lapset mielummin hoitoon kuin ottaa luokseen, mutta sä toivoitkin niin päin, että lapset ois isällä kun sulla on vapaata... Jääkö sulle sitten vapaita viikonloppuja lasten kanssa?

No, ehkä parempi noin, että on selvät sävelet eikä aina rukata työvuorolistan mukaan.

"vieras"
kyllä lapset on viikonloppuisinkin hoidossa kun ei ole isällä, mutta siis mies ei suostu joustamaan mihinkään suuntaan. Ottaa vain joka toinen viikonloppu, eli minulla ei oikeastaan ole vapaa-aikaa, kun viikolla vapaapäivinä lapset on minulla ja yleensä vapaaviikonloppuinakin. Minun vaan pitää joustaa ja suostua nollasopimukseen. Ja mitä sitten vaikka saankin sen kelalta, poistaako se isän velvollisuudet kokonaan?

[QUOTE="vieras";22194098]kyllä lapset on viikonloppuisinkin hoidossa kun ei ole isällä, mutta siis mies ei suostu joustamaan mihinkään suuntaan. Ottaa vain joka toinen viikonloppu, eli minulla ei oikeastaan ole vapaa-aikaa, kun viikolla vapaapäivinä lapset on minulla ja yleensä vapaaviikonloppuinakin. Minun vaan pitää joustaa ja suostua nollasopimukseen. Ja mitä sitten vaikka saankin sen kelalta, poistaako se isän velvollisuudet kokonaan?[/QUOTE]

Mitkä sun mielestä on ne isän velvollisuudet? Jos hän ei pysty maksamaan tällä hetkellä vaan sama raha tulisi kelalta, onko se isän velvollisuuden laiminlyömistä??

Sulla vapaa-aikaa?? Siis täh? Isänkö velvollisuus on järjestää sulle vapaa-aikaa?
Eroaminen ei ole reilua mutta mieti nyt lasten parasta. Se että isä tapaa heitä ja haluaa tavata joka toinen viikonloppu.

Jos hän ottaisi kaksi peräkkäin niin silloinhan siihen tulisi kuukauden pätkä kun lapset ei näkisi isäänsä, sekö on sinusta oikein?

Järjestä vapaa-aikaasi muilla keinoin kuin sillä että isän on muutettava tapaamisiaan järjestääkseen sulle vapaata.
Esim isovanhemmat, kummit ja kaimat.

"tyty"
Voivatko lapset olla joskus hoidossa arkisin, vaikka sinulla on vapaata? Saisit vähän omaa aikaa. Onko sinulla sukulaisia, jotka voisivat auttaa?

Onhan tuota varmaan lastenvalvojallakin vähän hankala perustella noin päin tuota jouston tarvetta. Helpompi olisi niin päin, että lapset olisivat isällä, kun sinä olet töissä.

Mä olisin sinuna ihan tyytyväinen:
Saat elatustuen Kelalta (= se tulee varmasti tiettynä päivänä eikä siitä tarvi joka kk vääntää)
Tiedät milloin isä meinaa lapset ottaa, tuollaiset "joustavat" sopimukset kun tuppaa olemaan aika hankalia hetken päästä.
Ja todellakin, tapaamisia on siksi että isällä on oikeus tavata lapsiaan ja lapsilla isäänsä, ei siksi että isä järjestää sinulle vapaa-aikaa.

..
Mun mielestä se että isä ottaa VAAN joka toinen v-loppu on hirveen vähän.. Mun mielestä isän velvollisuuksiin kuuluis olla kyllä enempi läsnä, viikko ja viikko meiningillä.. tai ainaki nii et kummallakin on myös vapaata aikaa lapsista.. Jos joka toinen v-loppu lapset on vain isällä, niin siinähän on isällä ruhtinaallisen paljon "vapaa-aikaa".. Mun mielestä ei lapsista sais joutua tappeleen, kummankin pitäs tahtoa lapset itselleen yhtä usein.. Ja kyllä joustaa aina pitää..

"vieras"
[QUOTE="vieras";22194098]kyllä lapset on viikonloppuisinkin hoidossa kun ei ole isällä, mutta siis mies ei suostu joustamaan mihinkään suuntaan. Ottaa vain joka toinen viikonloppu, eli minulla ei oikeastaan ole vapaa-aikaa, kun viikolla vapaapäivinä lapset on minulla ja yleensä vapaaviikonloppuinakin. Minun vaan pitää joustaa ja suostua nollasopimukseen. Ja mitä sitten vaikka saankin sen kelalta, poistaako se isän velvollisuudet kokonaan?[/QUOTE]

No, isänkö sitten pitää alkaa elämään SUN työvuorolistojen mukaan ja ottaa lapset sen mukaisesti vkon lopuksi? Hohhoijaa, sun työvuorosi eivät enää kuulu lastesi isälle millään tavalla eikä niiden tule vaikuttaa hänen elämäänsä. Sä teet nyt oman elämäsi ja hänellä on oikeus tehdä oma elämänsä ilman että SINUN aikataulusi siihen vaikuttavat.

"miä"

Alkaa kuulostaa siltä,että lasten etu ei ole nyt äidilläkään ensisijaisena vaan katkeruus lasten isää kohtaan.
Ihan normaali reaktio,mutta itse rankan erovaiheen aikanani kokeneena suosittelisin,että yrität poistaa ajatuksistasi katkeruuden isän velvollisuuksista ja rakennat sinulle ja lapsille hyvää elämää.
Tuohan on ihan simppeli ja asiaa helpottava kun on tasan säännölliset tapaamiset ja elatusmaksut tulevat aina ajallaan 10pv.

älä valita
Eihän toi nollasoppari isää sen huonommaksi tee, hänellä tai lapsella on oikeus molempiin vanhempiin joten tapaamis soppari on sitävarten keksitty.
Ja älä kuuule vingu ettei ole vapaa-aikaa,
sitähän sinulla on jokatoinen viikonloppu kokoajanko ne lapset sitten pitäsi olla isällä,
sinun pitäisi saada lapsilisät yh korotukset ja kelan maksama minimi elari 139e ja sitten et halua omaa lasta tai lapsia pitää itsellä yhtään viikonloppua.
Se kun nyt vaan on niin että sinä lähivanhempana luonnollisestikin pidät lasta/lapsia enemmän,
sitä pitäisi miettiä silloin kun lapsia alkaa hankkimaan jos ero tulee että onko valmis siihen että elämä voi yllättää ja jäät yksin lapsen kera.

Nimimerkillä, äiti jolla täysi yksinhuoltajuus ja isä ei halua tavata lastaa, nyt kulunut vasta12vuotta siitä kun lapsen viimeksi näki, että siinä sinulle vapaa aikaa

toinen vieras
[QUOTE="vieras";22194557]No, isänkö sitten pitää alkaa elämään SUN työvuorolistojen mukaan ja ottaa lapset sen mukaisesti vkon lopuksi? Hohhoijaa, sun työvuorosi eivät enää kuulu lastesi isälle millään tavalla eikä niiden tule vaikuttaa hänen elämäänsä. Sä teet nyt oman elämäsi ja hänellä on oikeus tehdä oma elämänsä ilman että SINUN aikataulusi siihen vaikuttavat.[/QUOTE]

Näin. Ja tähän vielä lisäisin aloittajalle, että lastenvalvojan velvollisuus on valvoa lasten oikeutta isäänsä, ei sinun oikeuttasi omaan aikaan tai isän velvollisuutta tehdä sinun elämääsi helpommaksi. Jos pystyisitte keskenänne elämänne järjestämään, ei tarvittaisi lastenvalvojaakaan.

miesten nielijä
ap olisi halunnut kunnolla saada rahaa lapsen isältä sitten olisi isän pitänyt joka kerta siltä seisomalta ottaa lapsi luokseen kun ap ilmoittaa ja kaikki viikonloput tietenkin vapaaksi eihän sitä muuten pääse tuhlaamaan yh lisä ja elareita sinne kapakkaan

....
Mä en käsitä sellaisia vanhempia jotka ottaisivat omat lapsensa luokseen vaan joka toinen v-loppu.. Kyllä siinä mulle ainaki kauhee ikävä tulis.. sehän ois kauheen vähän.. Ihan uskomatonta.. en kyllä vois kuvitella et mun mieskää suostuis lapsia näkeen vaan joka toinen v-loppu.. Eihän siinä ajas kerkee ees mitää tekee.. Ei ees lapsiaan tuntis kunnolla enää noin harvoilla tapaamisilla..

Yh
Normaaliahan tuo on että sovitaan kiinteät vuorot joka toinen viikonloppu. Molemmat tietää sit koska lapset on luonaan ja koska vapaat. Molemmat vanhemmat saa vapainaan tehdä mitä haluaa, vaikka olla töissä tai koettaa vaihtaa sen viikonlopun työvuroja vapaiksi.
Särähti kans korvaan, et lapset on sulla viikonloppuna ja hoidossa sikkoin kun oot töissä ja silloin haluisit vapaata töistä kun on lapset isällään. Etkö itse arvosta ja tykkää viettää aikaasi lastesi kanssa viikonloppuna?

Elareista, ne saat kelasta ja voittehan sopia, että isä alkaa maksamaan ja ilmoittaa asiasta kun alkaa kykenee maksamaan. Onko hällä nyt pelivekoja perinnässä vai ihan puheittenko mukaan meette näissä asioissa?

"vieras"
olipa fiksuja vastauksia, kiitoksia vaan. Minä pidän lapset mielelläni ja olen tähänkin asti maksanut kaikki lapsistamme aiheutuneet kulut. Jos teistä se on katkeroitunutta, että haluaisi isän tapaavan lapsia useammin kuin kaksi kertaa viikossa, tai ettei lasten tarvitsisi mennä vuoropäiväkotiin hoitoon yöksi kun isä makaa kotona, niin sitten en ymmärrä. Nythän isä ei kanna lapsista taloudellista tai muutakaan vastuuta. Käykää nyt sitten poimimassa se helmi joku luoksenne majailemaan.

0 soppari meilläkin
Joko aloittajalle ei ole selvennetty lastenvalvojalla mitä 0 soppari käytännössä tarkoittaa tai sitten koko aloitus on vitsi.
Siis sen tajuan ettei ehkä lastenvalvoja saattanut muistaa kertoa mitä 0 sopimus tarkoittaa etenkin kun kyse on vielä ensikertalaisesta, mutta nuo tapaamiset ja isän eläminen äidin työlistojen mukaan niin niille en voi kuin nauraa :D
Olisikohan se helpompi jos tuota vapaa-ajan menetystä nyt suret niin helpompaa luovuottaa lapset isälle ja tehdä tapaamis soppari ja elarit niin että sinusta tulisi etävanhempi, näin sinulla olisi sitä kaipaamaasi vapaata :)

älä valita
[QUOTE="vieras";22194822]olipa fiksuja vastauksia, kiitoksia vaan. Minä pidän lapset mielelläni ja olen tähänkin asti maksanut kaikki lapsistamme aiheutuneet kulut. Jos teistä se on katkeroitunutta, että haluaisi isän tapaavan lapsia useammin kuin kaksi kertaa viikossa, tai ettei lasten tarvitsisi mennä vuoropäiväkotiin hoitoon yöksi kun isä makaa kotona, niin sitten en ymmärrä. Nythän isä ei kanna lapsista taloudellista tai muutakaan vastuuta. Käykää nyt sitten poimimassa se helmi joku luoksenne majailemaan.[/QUOTE]

Kun nyt ei ole kyse siitä mitä SINÄ HALUAT vaan siitä mikä on lasten edun mukaista ja et sinä voi alkaa vaatimaan että isän on elettävä sinun työvuorojesi mukaan.
Sen takia se tapaamis sopimus tehdään että sitä sitten noudatetaan, toki voithan kysyä isältä haluaako ottaa useamminkin lapsensa mutta mikään pakko ei ole.
Ja ajatteleppa kun se tapaamis sopimus se valvoo lapsen etua ei lapsen äidin että koska milläkin työvuorolla on.

älä valita
Ja jatkan vielä että jos nyt kuvittelit että mies kun on (nähtävästi) työtön niin hänellä on aikaa, mitä jos mies saakin töitä tai laitetaan kurssille joka alkaa vaikka maanataina, mihin sinä sitten laitat lapset,sitten taas itket kuinka niillä ei ole hoitopaikkaa kun ex miehesi on niitä ennen hoitanut

Yhteistyössä