Lastenvahdeista!

  • Viestiketjun aloittaja Äippä-24
  • Ensimmäinen viesti
Äippä-24
Niin,ajattelin kysellä että ketä käytätte yleensä lastenvahtina?
ja paljon maksatte hänelle?
Itse löysin lehdestä 14-vuotiaan tytön lastenvahti-ilmoituksen ja tälle sitten soitin ja hän on siitä asti sitten käynnyt hoitamassa lapsiamme.
Ystävät on vähän ihmetelleet kuinka näin nuorelle uskallan jättää lapseni,mutta minusta ei ole yhtään outoa.tosi mukava ja iloinen tyttö.
uskaltaisitteko te vastata lehti-ilmoituksen perusteella jollekkin,jos tyttö olis vasta 14,mutta ilmoituksessa lukee että kokemusta on? =)
 
kyllä jättäisin noin nuorelle, itsekin hoidin kesätyöksi kaksitoista vuotiaana lapsia. ja siskoni on nyt 13v. ja hoitaa meidän poikaa jonkin verran. Palkan maksu on aika vaihtelevaa, ja se riippuu meidän sen hetkisestä rahatilanteesta. Jos on yötä meillä, niin heitän kympistä kolmeen kymppiin euroja. Jos on vaan pari tuntia päivällä, niin annan ehkä vitosen tai vien siskon heseen syömään :D
 
PVS pikana
Mulla itelläni ei ole lapsia mutta vahdin tosi paljon kaverin lasta. meillä on aina riitaa otanko mä rahaa vastaan vai en. se on meidän ikuinen riidan aihe. mä otan sitten maksun vastaan sillä, et kaveri tekee mulle kasvohoidon tai värjää kulmat ja ripset.
mua nolottaa ottaa rahaa vastaan senkin takia et tykkään olla lapsen kanssa, joka on mulle todella tärkeä ja kuitenkin perheellä on aika tiukka talous.
 
meillä ei juuri lastenvahteja käytetä, koska niille ei tarvettakaan, mutta joskus tietty tulee tilanteita jolloin tarvii. silloin on turvauduttu joko mummuun tai mun omiin nuorempiin sisaruksiin (16 ja 18 vee). palkkaa ei juuri ole tarvinnut maksella, ovat olleet tyytyväisiä kun on kaupasta tuotu jos ovat tarvinneet jotain. mummulle on annettu bensarahat.
 
meillä mummo hoitaa sillon kun on tarvetta.. en itse uskaltaisi antaa ihan kenen vaan hoitoon. en luota että jos vauva vaikka itkee että jaksaako hoitaja rauhoittaa vauvaa yms.

Vielä että kyllä uskaltaisin jättää esim. päivällä muutamaksi tunniksi hoitoon, mutta en ainakaan vielä anna vauvaa yöksi muualle kuin mummolle tai muiden hoidettavaksi yöllä.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.03.2006 klo 08:12 PVS pikana kirjoitti:
Mulla itelläni ei ole lapsia mutta vahdin tosi paljon kaverin lasta. meillä on aina riitaa otanko mä rahaa vastaan vai en. se on meidän ikuinen riidan aihe. mä otan sitten maksun vastaan sillä, et kaveri tekee mulle kasvohoidon tai värjää kulmat ja ripset.
mua nolottaa ottaa rahaa vastaan senkin takia et tykkään olla lapsen kanssa, joka on mulle todella tärkeä ja kuitenkin perheellä on aika tiukka talous.
Taidat olla kuule aika harvinainen aarre nykyään... harva hoitaa vieraita lapsia, vain omia ja lapsenlapsia hoidellaan.
 
PVS pikana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.03.2006 klo 12:32 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.03.2006 klo 08:12 PVS pikana kirjoitti:
Mulla itelläni ei ole lapsia mutta vahdin tosi paljon kaverin lasta. meillä on aina riitaa otanko mä rahaa vastaan vai en. se on meidän ikuinen riidan aihe. mä otan sitten maksun vastaan sillä, et kaveri tekee mulle kasvohoidon tai värjää kulmat ja ripset.
mua nolottaa ottaa rahaa vastaan senkin takia et tykkään olla lapsen kanssa, joka on mulle todella tärkeä ja kuitenkin perheellä on aika tiukka talous.
Taidat olla kuule aika harvinainen aarre nykyään... harva hoitaa vieraita lapsia, vain omia ja lapsenlapsia hoidellaan.
:) Kiitos!
mä halusisin paljon enemmänkin hoitaa lapsia, mutta suku asuu kaukana ja vain yhdellä kaverilla on lapsi, eli se jota hoidan viikottain, että äiti saa esim siivota, käydä kaupassa tai kuntosalilla tai pelkästään vain olla.
Ja onhan se tietenkin ihana nähdä kun lapsi kasvaa. Siinä herkistyy joka kerta kun lapsi vaan nauraa mun tyhmille leikeille ja ilmeille.
Ja oon tosi kiitollinen kaverlle, että luottaa muhun niin paljon että jättää lapsen mulle hoitoon.
 

Yhteistyössä