Lastenvaatehirvitykset top ten

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oman poikavauvan kohdalla olen välttänyt tummansinisiä ja mustia vaatteita.
Pääkallot ja vitsit ovat ankeita.
Lasten vaatekokoihin ei vielä ole oikeasti (onneksi) päästy. Tuntuu tosiaan, että vauvoille löytyy helposti "söpöt" vaatteet ja sitten pojille on vaan tummaa.

Tavalliset collepuvut, en vaan tykkää. Mutta erikseen ostettuna menee kyllä collegehousut ja collegehuppari. Kuoman putket on toinen inhokki, mitä en ole koskaan tyttärelleni ostanut.

Mutta en mä niin nirso toisten vaatteista ole, saavat käyttää kaikkia semmoisia ilman mun yökkäyksiä, mitkä eivät ole märkiä, likaisia ja rikkonaisia ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä kamalaa siinä on jos käyttövaatteena on halpissettejä cittarin malliin? Meillä ainakin pojalla varsinkin (kohta 2v) menee housuja puhki tuhkatiheään. Ei viitsis mitään 50 euron pöksyjä ostella siihen tahtiin.

Ei siinä mitään kamalaa olekaan, ne on vaan rumia.
Kyllä sieltä cittaristakin saa ihan yksivärisiä suoralahkeisia collegehousuja edullisesti. Meilläkin on niitä. Mutta niitä settejä en tajua yhtään, siis sellaisia joissa on paidassa joku auto ja lukee Brumbrum tai Car Boy

Jännää muuten, kun itsellä on 5-vuotias poika eikä KOSKAAN ole menneet housut rikki, vaikka melkoinen rasavilli onkin. Jospa collegehousuissa on laatueroja.

Mulla on 5-vuotias poika, joka on rauhallinen, mutta silti on kaikki housut ja kalsarit rikki polvesta, oikeasta nimenomaan kaikki. Ihan perus HM/Lindex collarihousuja käytetään ja nopeasti on rikki.

Alkuperäinen kirjoittaja mym:
Alkuperäinen kirjoittaja samma här:
Kaupassa törmäsin vasta n. 3-vuotiaaseen lapseen, jonka pipossa oli teksti "B-rapun talkkari". Ei tainnu vanhemmilla olla ihan kaikki kotona..
Näitä tekstipipoja/paitoja en siis pukisi omalle lapselle. En millään tekstillä. En edes yövaatteeksi.
Myös kulahtaneet vaatteet jäävät meillä pitämättä.
Pojilla tummansininen jää yleensä käyttämättä, mutta myös poikkeuksia löytyy.
Printtipaidat, lähes kaikki nämä spider-man ym. tyyliset.

huh toi tekstipipo on aika kauhea..onkohan ne vanhemmat ymmärtäneet mitä se tarkoittaa?

tuskin ymmärsivät.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
metsolan ja meandin tuotanto:)

ja yllä olevien lisäksi en pidä siitä että 9v tytölle puetaan päälle minihameita ja toppeja. 9kk ikäinen lapsi on säälittävän näköinen yrittäessä kontata farkuilla ja kauluspaidalla.

Suurin osa lastenvaatteista on musta aika :x , joten teenkin siksi itse jonkin verran. Erityisesti Jesperjunioreista ja Tuttaa myyvistä putiikeista en löydä mitään ostettavaa. Ällökkejä erityisesti valkoiset, vaaleansiniset, vaaleanpunaiset, sekä potkuhousut, jotka ovat mielestäni epäkäytännöllisyyden huipentuma

Alkuperäinen kirjoittaja Seera:
Menkaapa aidit tutustumisreissulle esim. Madridiin. Johan loytyy kaunista vaatetta lapsille ja siella lapset ovatkin aina kauniisti puettuja. Ei nae collegehousuja ym.

Ei hassumpi idea: Palstatapaaminen/retki Madridiin tutustumaan lastenvaatteisiin.

Minä en tykkää lastenvaatteissa:
- pääkalloista, monsteriautoista, liskoista, ötököistä, batmaneista, spidermaneista, supermaneista, liekkikuvioista, maastokuvioista jne.
- poikien väreistä ja tyttöjen väreistä eli tytöille aina vaan pinkki-puna-valkoista ja pojille tummansini-harmaa-mustaa.
- hörhelöistä ja kimalteista.
- aikuismaisuudesta muulloin kuin juhlavaatteina.
- nukkaisuudesta, rikkinäisyydestä, vanuttumisesta tai tahraisuudesta.

Mitään varsinaisia inhokkivaatteita, merkkiä tai mallia ei ole. Meiltäkin löytyy collegehousuja ja trikoopaitoja, kypäräpipoa ja reimatecin haalaria, joita pidetään hoidossa käytännöllisyyden takia. Kaupungille tai kylään mennään sitten aina siistimmissä vaatteissa.

Menkaapa aidit tutustumisreissulle esim. Madridiin. Johan loytyy kaunista vaatetta lapsille ja siella lapset ovatkin aina kauniisti puettuja. Ei nae collegehousuja ym.

Näin on, monessa muussakin maassa. Mutta epäkäytännöllisesti.
Kyllä collegehousujakin saa fiksun näköisinä. Kyse on lähinnä siitä, että mihin ne yhdistää.

Mutta miksi Suomessa arvostetaan ainoastaan kaytannollisyytta? Mika tahansa vaate on hyva kunhan se on vaan kestava ja kaytannollinen, ei mitaan valia vaikka hattu nayttaisi potalta lapsen paassa.

Keski- ja Etela-Euroopassa onkin ilo katsella lasten pukeutumista, siella pukeutuminen opitaankin jo pienesta pitaen.

On, ilo on katsella kun lapset seisoo kuin jäykät patsaat eikä osaa leikkiä:( Kun täytyy olla niin hienot vaatteet ja ei saa leikkiä kunnolla kun ne vaatteet likaantuu ja menee rikki:(
Leikki on lapsen työtä ja onneksi Suomessa vielä arvostetaan sitä että lapset saa olla lapsia eikä mitään mallinukkeja jotka puetaan hienoksi ja laitetaan näytille!

Ei ole mitään kategorista inhokkia, kaikista vaatelajeista (ne printtipaidat mukaanlukien!) löytyy kivoja ja ei niin. Itse en pojalle tykkää kovin ankean murrettuja kokonaisuuksia laittaa, varsinkin jos on kovin harmaaseen taittuneita. Collegepuvut on tosi käytännöllisiä ja mukavia, on mulla kotona usein itselläkin verkkarit jalassa...pitää vaan itse sommitella niistä iloisia ja lapsen näköisiä ja oloisia yhdistelmiä.

Eikä mitkään lasten vaatteet ole kuitenkaan hirveydessä LÄHELLÄKÄÄN niitä kamppeita joissa itse surffasi menemään kultaisella 80-luvulla...jestas sentään :x!

(No okei, mäkään en kamalasti tykkää niistä kypärämyssyistä missä tulee otsaan se hiton "sarvi". Mitä varten ne on melkein kaikki sellaisia, kypärämyssythän on muuten aivan loistavia!)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Näin on, monessa muussakin maassa. Mutta epäkäytännöllisesti.
Kyllä collegehousujakin saa fiksun näköisinä. Kyse on lähinnä siitä, että mihin ne yhdistää.

Mutta miksi Suomessa arvostetaan ainoastaan kaytannollisyytta? Mika tahansa vaate on hyva kunhan se on vaan kestava ja kaytannollinen, ei mitaan valia vaikka hattu nayttaisi potalta lapsen paassa.

Keski- ja Etela-Euroopassa onkin ilo katsella lasten pukeutumista, siella pukeutuminen opitaankin jo pienesta pitaen.

On, ilo on katsella kun lapset seisoo kuin jäykät patsaat eikä osaa leikkiä:( Kun täytyy olla niin hienot vaatteet ja ei saa leikkiä kunnolla kun ne vaatteet likaantuu ja menee rikki:(
Leikki on lapsen työtä ja onneksi Suomessa vielä arvostetaan sitä että lapset saa olla lapsia eikä mitään mallinukkeja jotka puetaan hienoksi ja laitetaan näytille!

No höpö höpö, milloinkas ja missa olet tuollaisia patsaslapsia nahnyt? Kylla lapset leikkivat ihan samalla tavalla kauniit vaatteet paallakin...

Mä en tykkää:

-pääkallo-, spiderman-, liekki- ym kuvioisista vaatteista. Pieni poika saa näyttää pieneltä pojalta.
-jaottelusta tyttöjen ja poikien väreihin, tyttöjen ja poikien mallit on asia erikseen.
-kulahtaneista ja eriparisista ulkovaatteista. Siis sellasista pikkuserkun 10v vanhoista, joissa vaan pari reikää. Vaatteet näyttää rumilta ja lapsella tulee kylmä.
-epäkäytännöllisistä vaatteista. Normi pk-päivänä parhaat sisävaatteet on collegehousut ja trikoopaita. Juhliin puetaan juhlavaatteet. Eli peräänkuulutan tilannetajua.
-liian pienistä kengistä.
-kurahousuista.

Sen sijaan tykkään:

-kypärämyssyistä
-rukkasista (vrt. toppasormikkaat)
-sukkahousuista (pojillakin!)

Alkuperäinen kirjoittaja opiskelijaäiti-69:
Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:

Ei hassumpi idea: Palstatapaaminen/retki Madridiin tutustumaan lastenvaatteisiin.

:wave: Tää lähtee kanssa!

Mitäs pistetään päälle? Samanlaiset tuulipuvut, joissa lukee selässä: "Mitäs nyt?" Jos joku olutfirma tulisi sponsoriksi.......

Alkuperäinen kirjoittaja opiskelijaäiti-69:

:wave: Tää lähtee kanssa!

Mitäs pistetään päälle? Samanlaiset tuulipuvut, joissa lukee selässä: "Mitäs nyt?" Jos joku olutfirma tulisi sponsoriksi.......

Mä olen yhä sitä mieltä, että sitä parjattuakin collegea löytyy erilaisia. Vaikkapa portugalilaisen Girandolan tai Mayoralin mallistoista löytyy hyvännäköisiä collegehousuja "housutyyliin". Mayoral kuitenkin on se Madridinkin ykköslastenvaatemerkki myynniltään.

Mutta juju on tosiaan valita vaatteet järkevästi kaupoissa. Suomalaisten kauppojen sisäänostajat valitsevat ihmeellisiä vaihtoehtoja esim Sokoksella ja Stokmannilla. Kun niitä olisi valituilla merkeillä kivempiakin.

:whistle:

Minunkin mielestäni spidermanit ym. olivat hirveitä kunnes sain poikalapsia kaksin kappalein :) Saavat valita kaupasta örkkiprinttejä jos haluavat, mutta on heillä muitakin vaatteita.

Kun perheessä ei ole tyttöjä, ihmettelen miksi kaikki tyttöjen vaatekappaleet ovat äklö-vaaleanpunaisia ja Hello Kittyä, mutta todennäköisesti ymmärtäisin jos minulla olisi tyttöjä.

Ei kai hirvityksiä tule muita mieleen kuin Tinttu-puvut ja likaiset ja rähjäiset vaatteet. Tykkään hauskoista vaatteista, mutta Tinttu-puvuissa lapset näyttävät ihan pelleiltä ja puvut ovat epäkäytännöllisiä ulkoiluun.

Pistäkääpä paremmaksi :D :D

6_pieni.jpg

Omalle lapselle en pukisi mitään halpis ulkoiluvaatteita (tyyliin: lotta&lassi, lassie), enkä myöskään travallen haalareita. Spiderman, batman, star trek vaatteet - niitä ei meille tule! En myöskään tykkää prisman/cittarin vaatteista isommille lapsille, pienille siellä on joskus jotain kivoja. "pikkuaikuisten" vaatteet jäävät myös mun osalta hyllyyn.

olenkohan vastannut tänne jo... no anyway kun sain tytölle sukulaisilta käytettyä vaatetta, seasta löytyi oli eräs aivan hirveä kolitsipuku... ja äitini oli vielä ihan innoissaan "katso miten ihana". joo... ei. neonvihreä, leijonakuningas-printillä, nukkantunutkin.. jostain 90 luvun puolivälistä veikkaisin. jäi muuten pitämättä !! nyt neidillä henkkamaukan pitkähihainen ohut pusero, violetti jossa pieniä sydämiä ja KappHalista ostetut mustat trikoot + hankkamaukan nalle puh-sukat :) ja jokin aika sitten löysin tytölle ihanan pitkähihaisen tekstillä "minä itte", ei voinut olla ostamatta kun sopii juuri nyt neidille kuin nenä päähän :D kaikki pitää saada tehdä ihan itse.. ainoastaan se vähän harmittamaan, ettei muussa värissä ollut enää kokoja kuin oranssissa... mutta tytöllehän se tulee, ei miulle !

Yhteistyössä