Lastenvaateblogeista.. Miten kotiäideillä voi olla varaa ostaa jatkuvasti kalliita vaatteita???

  • Viestiketjun aloittaja hansu
  • Ensimmäinen viesti
--
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja --:
Ei kellään kotiäidillä ole noin vaan itsellä varaa ostaa 6 ulkovaatesettiä, 20 pipoa jne. lapselle. Noloa käyttää kaikki rahat tuollaiseen.
Nolompaa on olettaa, että kaikki rahat menisi sellaiseen.
No jos usealle lapselle ostaa jumalattomasti vaatteita, jutut pyörii vaatteiden ympärillä, otetaan kuvia päivittäin vaatteista jne., niin kyllä se on noloa. Varsinkin kun itse ei todnäk. edes ansaitse rahojaan työssä käymällä. Siis kohtuus kaikessa, mielestäni yksi lapsi ei tarvitse kuutta talvihaalaria eikä kolmeakymmentä housua. Mutta tämä on vain minun mielipide
 
niina
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja jos on uusioperhe, niin elarit...
*avaa pikaiseen sateenvarjonsa*
voisko jarnan kahdella vanhimmalla siis olla rikas isä joka maksaa hyvät elarit...
Ja turha kauhistella, itse pitävät julkisia blogeja, niistä on oikeus keskustella
 
BootyPeppi
Niinkuin joku sanoi, jokaisella harrastuksensa ja peesailen sitä. Minä myös keräilen vaatteita, en välttämättä niitä kalliita mutta kuitenkin. Ja se ei riitä, että lapsille hommaa vaan ihan koko perheelle. Vaatteet, kengät ja korut vain on ihania :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja --:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja --:
Ei kellään kotiäidillä ole noin vaan itsellä varaa ostaa 6 ulkovaatesettiä, 20 pipoa jne. lapselle. Noloa käyttää kaikki rahat tuollaiseen.
Nolompaa on olettaa, että kaikki rahat menisi sellaiseen.
No jos usealle lapselle ostaa jumalattomasti vaatteita, jutut pyörii vaatteiden ympärillä, otetaan kuvia päivittäin vaatteista jne., niin kyllä se on noloa. Varsinkin kun itse ei todnäk. edes ansaitse rahojaan työssä käymällä. Siis kohtuus kaikessa, mielestäni yksi lapsi ei tarvitse kuutta talvihaalaria eikä kolmeakymmentä housua. Mutta tämä on vain minun mielipide
No mikä haitta siitä on, että lapsella on 6 talvivaatetta? On mullakin 6 talvitakkia? Toki mä käytän niitä kauemmin, mutta maksaa ne kuitenkin enemmän kuin lasten vaatteet... Ei, ei lapsellani ole nyt 6 talvitakkia.

Mitäs sitten kun miehet ostavat kotiteatterin (kangas 500e, tykki 2000-3000e, kajari 500e/pari (näitähän on sitten 4+1 vähintään, vahvari, soittimet, pleikkari) Ja uusitaanhan noikin aina vastaamaan "tarvetta". minkähän takia tästä ei pidetä koskaan mitään haloota palstalla. Ei se tarve noihinkaan ole mitenkään niin oikeasti todellinen.
 
Miksei kotiäidillä voisi olla tuloja? Ja mistäs sä tiedät miten hyvin niiden miehet tienaa. Tai isovanhemmat avustaa. Jos on velaton asunto niin jää aika pimeesti rahaa kaikkeen muuhun.

Kyllä mä kotiäitinä ollessani hankin useemman satkun kuussa kotihoidontuen päälle, myymällä Kotigastronomia. Suosittelen muillekin :wave: yyveellä voin kertoa lisää jos kiinnostaa itsekin päästä shoppailemaan. ;)
 
BootyPeppi
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja --:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja --:
Ei kellään kotiäidillä ole noin vaan itsellä varaa ostaa 6 ulkovaatesettiä, 20 pipoa jne. lapselle. Noloa käyttää kaikki rahat tuollaiseen.
Nolompaa on olettaa, että kaikki rahat menisi sellaiseen.
No jos usealle lapselle ostaa jumalattomasti vaatteita, jutut pyörii vaatteiden ympärillä, otetaan kuvia päivittäin vaatteista jne., niin kyllä se on noloa. Varsinkin kun itse ei todnäk. edes ansaitse rahojaan työssä käymällä. Siis kohtuus kaikessa, mielestäni yksi lapsi ei tarvitse kuutta talvihaalaria eikä kolmeakymmentä housua. Mutta tämä on vain minun mielipide
No mikä haitta siitä on, että lapsella on 6 talvivaatetta? On mullakin 6 talvitakkia? Toki mä käytän niitä kauemmin, mutta maksaa ne kuitenkin enemmän kuin lasten vaatteet... Ei, ei lapsellani ole nyt 6 talvitakkia.
mmm...jos mä nyt sanoisin, että kuinka monta talvitakkia ainoastaan mulla on niin kyllä taitas joutua avaamaan sattenvarjon :ashamed:
 
Ja kyllä kai noihin saa mittaa blogiin jos raportoi jokaisen ostamansa lastenvaatteen... :whistle:

Toisaalta nuo ihmiset varmasti myös KIERRÄTTÄÄ noita aika paljon eli myy hyväkuntoisena ja erittäin vähänkäytettynä eteenpäin kirppiksellä, huutiksessa jne. ja siten osin rahoittaa noita hankintoja. Eihän nyt kukaan lapsi ehdi neljää ulkoilupukua per kausi puhki kuluttamaan, eli jälleenmyyntiarvo varmasti on aika hyvä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja --:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja --:
No mikä haitta siitä on, että lapsella on 6 talvivaatetta? On mullakin 6 talvitakkia? Toki mä käytän niitä kauemmin, mutta maksaa ne kuitenkin enemmän kuin lasten vaatteet... Ei, ei lapsellani ole nyt 6 talvitakkia.

Mun lapsilla ei ole eikä tule 6 talvitakkia/haalaria yhdelle talvelle ihan vain siitä syystä, ettei meillä ole eteisissä tilaa niille. Mietippä 42 paksua takkia yhteen eteiseen

:eek: Tai noh, ei kait niitä tarvitse eteisessä pitää kaikkia, mutta jos sisälläkin on kaikki kaappeet pullollaan vaatteita, niin vielä paksut takit sinne :x

Yhden hyvän puolen mä näen siinä, että jotkut ostavat: Näin kirppiksillekin asti päätyy hyväkuntoista vähän käytettyä vaatetta..., kunhan vain ihmiset tajuaisivat, ettei niistä kannata maksaa samaa hintaa kuin kaupassa eikä näin ollen niiden hinnat olisi tähtitieteellisissä lukemissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja --:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mitäs sitten kun miehet ostavat kotiteatterin (kangas 500e, tykki 2000-3000e, kajari 500e/pari (näitähän on sitten 4+1 vähintään, vahvari, soittimet, pleikkari) Ja uusitaanhan noikin aina vastaamaan "tarvetta". minkähän takia tästä ei pidetä koskaan mitään haloota palstalla. Ei se tarve noihinkaan ole mitenkään niin oikeasti todellinen.

Eniten muakin ihmetyttää se, että millä kotiäidit nämä vaateostoksensa rahoittavat. En tiedä yhtään miestä, joka ostaisi kotiteatterinsa vaimonsa rahoilla

:/
 
Vakkarilukija
Mä tykkään kanssa lukea noita blogeja ja tosiaan välillä ihmettelen, miten ihmeessä heillä on varaa ostella noin paljon vaatteita lapsilleen.
En siis millään lailla tuomitse heidän toimintaan, vain ja ainoastaan välillä kummastelen.
He tosiaan kierrättävät vaatteensa Huuto.netissä yms. Siinä on ainakin osa selitystä.

Noiden blogien varjopuoli on taas se, että kaikki esim. Lindexin uutuusvaatteet näyttävät jo kaupoissa valmiiksi vanhoilta, kun on ehtinyt nähdä niitä jo useissa blogeissa. Sekin on tavallaan vähentänyt omaa ostointoa.
Toisaalta kivoista blogeista saa vinkkejä ja varsinkin Helmin tekemät pipot ovat aivan ihania.

Blogit voivat myös vääristää heidän elämäntyyliään ns. materiaalisempaan suuntaan, koska luonnollisesti tarkoitus on esitellä vaateostoksia, niin lukija saa helposti sen kuvan, että se on elämän ainoa sisältö, vaikkei näin olisikaan.

Mutta joka tapauksessa annetaan heidän rauhassa nauttia lastenvaateostoksistaan. Jokaisella on kuitenkin oma valinta, kuinka rahansa käyttää.
 
Sohvi
Olen minäkin miettinyt itseasiassa juuri noiden blogistien kohdalla miten ne tuon rahoittaa mutta ilmeisesti hyödyntävät alet, kupongit ja huutiksen hyvin.

Olen itse kova ostamaan. Mies välillä toppuuttelee kun meinaa lähteä ihan hanskasta, onneksi!! Täytyy tuossakin hommassa olla jotkin realiteetit.
Meillä huomautettiin viimetalvena lastenvaatteiden ostamisesta kun pojan kaapista ei löytynyt yhtään H&M tai Lindex- hintaista vaatetta.

Tänä vuonna tulee löytymään ja vanhat myin hyvällä rahalla pois huutiksessa. Juu ja pojalle esim. 3 talvipukua ei ole liikaa :)
 

Yhteistyössä