Lastensuojelun asiakas?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pihalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pihalla

Vieras
Mitä käytännössä tarkoittaa lastensuojelun asiakkuus? Jos itse olen lähtenyt pyytämään apua kun olen täysin yksin lasten kanssa niin silloin pitää olla lastensuojelun asiakas niin mitä se pitää sisällään? Tuleeko jatkuvia käyntejä jossain tms? Olen kyllä ihan pihalla että mitä tuo lastensuojelunasiakkuus tarkoittaa!

Ei tuu mitään käyntejä, vaan myös sosiaalietuudet (toimeentulotuki) tulee sulle sit lastensuojelun kautta ja sit sulla on mahdollisuus saada lapsille tukia myös mm. harrstuksiin ja joihin muihinkin hankintoihin. Se on siis vaan yks ovi josta voi saada helpotusta elämään.

Itse otin yhteyttä kun kyselin tukiperhe mahdollisuutta kun isä ei lasten kanssa ole niin ei koskaan saa pientäkään hetkeä itselleen niin pitää olla silloin lastensuojelun asiakas että voin hakea lapsille tukiperhettä! Olivat todella nihkeitä siihen kun ei ole ollut kenelläkään mitään huolta lapsista yms.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Itse otin yhteyttä kun kyselin tukiperhe mahdollisuutta kun isä ei lasten kanssa ole niin ei koskaan saa pientäkään hetkeä itselleen niin pitää olla silloin lastensuojelun asiakas että voin hakea lapsille tukiperhettä! Olivat todella nihkeitä siihen kun ei ole ollut kenelläkään mitään huolta lapsista yms.

Joo tukiperhe toiminta on lastensuojelun alaista toimintaa ja niihin on valtavat jonot tälläkin hetkellä ja toki he joilla on akuuti hätä jo päällä ovat etusijalla, mut älä anna periks kuitenkaan vaan ano tukiperhettä ja koita tehdä mahdollisimman selväks se miks sitä tarttette ja et tarve on todellinen ennaltaehkäisevä asia.

Yhteistyössä