Lastensuojeluilmoitus -meistä!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suru

Vieras

Sain järkyttävän kirjeen, meistä oli tehty lastensuojeluilmoitus. Mitään muuta syytä en voi keksiä, kuin kovaääniset riidat miehen kanssa ja ohuet seinät naapureihin (ei fyysistä väkivaltaa kuvioissa). Lapsilla ei ole todellakaan mitään hätää ja heistä pidetään hyvää huolta. Riitoja toki ovat joutuneet kuuntelemaan. Miehen kanssa parisuhteen tilanteeseen ollaan hakemassa apua, jos ei auta niin erotaan. Mutta lastensuojelujuttu, olen todella järkyttynyt ja loukkaantunut. Mitä siellä lastensuojelussa tehdään? Se on viimeinen paikka, johon kuvittelin ikinä joutuvani :(

No jos teillä ei muuta ole niin ei hätää, ne vaan juttelee teidän kanssanne :) ole rehellinen ja kerro, että olette hakemassa apua parisuhteeseen. Ne vaan haluaa hyvää ja ajattele niin, että naapurisikin haluaa teille vain hyvää kun häntä huolestuttaa tilanne.

Älä hätäänny tai pelästy. Jos asiat ovat lasten kannalta kunnossa, käytte kerran juttelemassa lastensuojelun päivystyksessä ja se on siinä. Työntekijät kertovat mitä ilmoituksessa on ollut ja te sitten kerrotte mistä teidän mielestänne on kyse. Nyt siis vain selvitetään onko ilmoitus aiheellinen vai ei.

Juu ei hätää, jos tilanne on toi :) toiset tekee niitä ilmotuksia aika herkästi. Ei tarvi pelätä :) Tai ei tietenkään ole kivaa, jos sinulla ja miehellä on riitoja

Alkuperäinen kirjoittaja suru:
Sain järkyttävän kirjeen, meistä oli tehty lastensuojeluilmoitus. Mitään muuta syytä en voi keksiä, kuin kovaääniset riidat miehen kanssa ja ohuet seinät naapureihin (ei fyysistä väkivaltaa kuvioissa). Lapsilla ei ole todellakaan mitään hätää ja heistä pidetään hyvää huolta. Riitoja toki ovat joutuneet kuuntelemaan. Miehen kanssa parisuhteen tilanteeseen ollaan hakemassa apua, jos ei auta niin erotaan. Mutta lastensuojelujuttu, olen todella järkyttynyt ja loukkaantunut. Mitä siellä lastensuojelussa tehdään? Se on viimeinen paikka, johon kuvittelin ikinä joutuvani :(

Mä en sanois että lapset voi hyvin jne. Tajuatko yhtään miten paljon teidän räyhääminen vaikuttaa lapsiin? Luulisi, että aikuiset ihmiset osaa hillitä itsensä edes lasten vuoksi! Hävetkää

Alkuperäinen kirjoittaja aikuiset lapset:

Mä en sanois että lapset voi hyvin jne. Tajuatko yhtään miten paljon teidän räyhääminen vaikuttaa lapsiin? Luulisi, että aikuiset ihmiset osaa hillitä itsensä edes lasten vuoksi! Hävetkää

Kyllä riitelykin kuuluu osana elämään. Ei toki jatkuva sellainen, mutta on lasten saatava nähdä muitakin puolia elämästä, kuin vain hymistelevät kulissit.

Kyllä riitelykin kuuluu osana elämään. Ei toki jatkuva sellainen, mutta on lasten saatava nähdä muitakin puolia elämästä, kuin vain hymistelevät kulissit.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:

Joo niin kuuluu mutta ei jatkuva riitely niin että naapuritkin hätääntyy saatika muksut! Sitten nää lapset purkaa pahaa oloaan muihin koulussa. Tää on just tätä!

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
taas joku runkkari kyylä on soitellut.

Tää lause kertoo kaiken. Taitaa olla sulle tuttua lastensuojeluviranomaiset.

Heh... ei todellakaan. Vituttaa vaan ap:n puolesta, ku ihmisten pitää häiritä toisten elämää. Keskittyis muut omiin ja antaisi toisten olla. Selvittäisi vaikka asian ennen turhia ilmoituksia

Alkuperäinen kirjoittaja n:

Joo niin kuuluu mutta ei jatkuva riitely niin että naapuritkin hätääntyy saatika muksut! Sitten nää lapset purkaa pahaa oloaan muihin koulussa. Tää on just tätä!

Peesi tummennettuihin kohtiin :(

Jokaisella ilmoituksella on todellakin ihan syynsä.et ei mikään lsi ole tarpeeton,on asallista käydä katsomassa tilanne,mutta tosin en tiedä miksi sillä eihän tuskin ap ja mies riitele kun tuo täti on käymässä eli totuus ei tule ilmi.käyttääkö miehesi alkoholia?

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Alkuperäinen kirjoittaja n:

Peesi tummennettuihin kohtiin :(

Susta tuo kamalaa, mutta 14 v. "seukkaaminen" 20 v. kanssa on ihan ok sun mielestä? Absurdia.

Minun mielestä jatkuva vanhempien riitely kamalaa, kyllä, mutta niin myös 14/20 seukkaaminen. Sori aiheen vierestä kirjoittaminen.

Fiksuja naapureita teillä. Oikeasti. Puuttuvat tilanteeseen, kun ulkopuolisen korvaan kovaääniset tappelut huolestuttavat. Eihän sitä voi naapuri tietää, mitä tosiasiassa riitojen aikaan seinien sisäpuolella tapahtuu.

Ai niin, ja lapsien ei pitäisi joutua kuuntelemaan aikuisten rähinöitä, vaikka niistä kuinka pidettäisiin muuten huolta! Lapsiparat.

En sanoisi että naapurisi on ajatellut kenenkään parasta.
Höpön löpön.
Luultavammin jotain kaunaa tai ainakin ärsytystä siitä melusta tai riitelystä.

Sossujen ja lastensuojelun kanssa kehotan olemaan äärimmäisen varovainen ja nöyrä ja myötämielinen.
Heillä on mielivalta tehdä ihan mitä vaan - olipa perusteita tai ei.
Ihan vaikka vain 10 minuutin tapaamisen perusteella.
Se on vaan harmi, että tavallista kunniallista (omasta mielestään) kansalaista ja lapsistaan huolehtivaa tuollainen käräytyssoitto ja kontakti viranomaisiin kyllä ärsyttää ja pelottaa ja vihastuttaa.
Ja sitä on vaikea olla näyttämättä.

Veikkaanpa että harva teistä muistakaan kovin innoissaan olisi kotiinsa ketään viranomaista ottamassa - siitä voi aueta ihan uusia ulottuvuuksia elämään ...

Tuo nöyränä oleminen on muuten sitten sosiaaliasiamiehen ohje - ei kannata kuuleman mukaan olla kovin 'puoliaanpitävä' tai asiallista kohtelua vaativa , helpommin pääsee kun kumartaa ja niiaa sossuille ...

Alkuperäinen kirjoittaja Kilkander:
Fiksuja naapureita teillä. Oikeasti. Puuttuvat tilanteeseen, kun ulkopuolisen korvaan kovaääniset tappelut huolestuttavat. Eihän sitä voi naapuri tietää, mitä tosiasiassa riitojen aikaan seinien sisäpuolella tapahtuu.

Ai niin, ja lapsien ei pitäisi joutua kuuntelemaan aikuisten rähinöitä, vaikka niistä kuinka pidettäisiin muuten huolta! Lapsiparat.

NÄINPÄ! Kunpa joku aikoinaan olisi soittanut edes jotai apua ku exän kanssa vielä elelin :/

Ymmärrän tunteesi, meistä tehtiin ilmoitus aivan ihmeellisin perustein. Minulle asia oli todella suuri järkytys. On helppo sanoa, että hyvä kun ilmoituksia tehdään, mutta varmaan kovin moni näin sanova ei ole itse joutunut ilmoituksen kohteeksi. Meille selvisi tapaamisessa, että ilmoitus sisälsi myös selviä virheelisyykisiä, ja vaikka tapaaminen sujui hyvin ja sosiaalityötekijät olivat sitä mieltä, että mitään tarvetta lastensuojelutoimenpiteille ei ollut, niin minulle jäi koko prosessista todella paha mieli.

Itse sanoin heti tapaamiseen tullessani, että en aio olla nöyränä ja pahoitella tapahtunutta, koska en ole mielestäni mitään väärää tehnyt. Vaadin myös, että lausuntoon kirjataan, että saamme jatkaa nykyistä toimintatapaamme lasten kanssa, koska se myös sostyöntekijöiden mielestä oli ok.

Tapaamisessa sosiaalityöntekijä päättää aloitetaanko lastensuojelutarpeen selvitys, jonka perusteella arvioidaan onko tarvetta lastensuojelun tukitoimille. Sossulla on ilmoitus, ja te kerrotte oman kantanne asiaan. Jos teillä on usein niin kovaäänistä riitelyä lasten ollessa paikalla, että se kuuluu naapuriin, niin ilmoitus on silloin aiheellinen. Se on taas eri asia onko lastensuojelutoimille tarvetta, etenkin jos olette jo hankkineet apua asiaan. Lasten ei todellakaan ole hyvä kuunnella vanhempiensa huutamista toisilleen, kaikki tutkimukset osoittavat että se vahingoittaa lapsia.

Yhteistyössä