Lastensuojeluilmoitus itsestäni?

  • Viestiketjun aloittaja Äidinyritys
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Tosiaan voit soittaa sinne kriisipäivystykseen. Kyllä sinun tilanteesi on vakava. Olen soittanut itsekin apua monesti vaikka mulla ei oo lasta.
Kerrot vaan rehellisesti ajatuksesi ja tunteesi. Joskus on uskallettava jos haluaa tilanteen muuttuvan paremmaksi.
 
"vieras"
onko ap vielä paikalla? joko ap soitti? jos et niin soitat vain sinne ja sanot että olet todella väsynyt ja et jaksa lapsen kanssa. kerrot kuten täälläkin että toivot että lapsi otettaisiin hetkeksi huostaan ja saisit tavata lasta viikonloppuisin. pyydät, että joku tulisi heti käymään teillä katsomassa tilannetta. kerrot vain soittaessasi tuon saman mitä kerroit aloituksessasi. varmasti saat sitä kautta apua. jos et saa niin kävelet lähimpään sairaalaan päivystykseen ja sanot että olet todella väsynyt etkä jaksa enää lapsen kanssa. sanot että et suostu enää ottamaan lasta mukanasi kotiin. jommalla kummalla tavalla saat varmasti tarvitsemasi avun.

voimia, toivottavasti pian helpottaa.
 
"vieras"
Minä soitin terveyskeskukseen ensin ja lääkäriin, sieltä mielenterveystoimistoon. Ruvettiin asioita selvittämään. Soitin sitten itse lastensuojeluun että apua on saatava kävivät meillä kylässä, juteltiin asiat halki ja sain kodinhoitajan, että pääsen yksin liikkuu ja käymään asioilla.

Jäin kolmen pojan yh:ksi ja olin kirjaimellisesti ihan loppu. Ei autoa, ei kavereita, ei tukiverkostoa. Ex käänsi kaikki asiat mun syyksi joten sen puolelta meni koko tukiverkosto ja itse ei kuitenkaan mitään yhteyttä lapsiisa pitänyt ollenkaan millään tavalla tullut vastaan
 
"terkka"
Voimia soittoon! Tuntuu varmasti isolta kynnykseltä ottaa edes puhelinta käteen, näppäillä numeroa, saati painaa sitä vihreää luuria, mutta puhelun jälkeen olo on jo toinen kun olet saanut vihdoin pyydettyä apua.

Kukaan ei voi sinua auttaa ellet kerro vakavasta tilanteestasi neuvolaan/sos.työntekijöille/kriisipäivystykseen. Mikään em. ei ole huono vaihtoehto! Soita sinne minne tuntuu kynnys matalimmalta. Äläkä turhaan pelkää ettei sinua otettaisi tosissaan tai että lapsesi vietäisiin pois. Lapselle paras paikka on vanhemman luona.
 
ehdotan
turvakotia. onko sellaista paikkakunnallasi? voimia sinulle, ei sinulla hätää ole kun niin selvästi näet että nyt tarvitset apua. ei sinun pientä perhettäsi hajoiteta. aivan varmasti saatte apua tyttösi kanssa yhdessä.
 
Äidinyritys
No nyt on soitettu ja pari sos työntekijää kuulema tulee meillä käymään kolmelta. Ensin itku ja sitten helpotus.. Mutta mitä ihmettä heille sanon. Etten jaksa olla enää oman lapsen kanssa.. Luulisi siinä saavansa kuulla, että itse kun on tehnyt niin itse tulisi hoitaakkin. Vaan kun en jaksa enää vaikka haluankin. Ja jaksan vielä joskus varmasti yksinkin mutta nyt en.. Pelkään ettei ne ymmärrä vaan paijjaavat vaan päätä ja sanoo että koita jaksaa.

Kiitos tuhannesti kaikille minua auttaneille, en varmasti olis minnekään uskaltanut soittaa ellei oltaisi rohkaistu. Ketään kun ei tosiaan ole keltä voisi neuvoa kysyä.
 
:hug: Hyvä kun soitit. Kerro vaan rehellisesti kaikki, miltä tuntuu, mitä oot ajatellut ja pyydä konkreettista apua. Esim. itsellesi keskusteluapua ja lapsellesi tukiperhettä viikonlopuiksi tai kysy, mitä he ehdottavat. Kovasti voimia ja tsemppiä sulle!
 
Äidinyritys
Paniikkihäiriö teki vuosien takaa paluun muutama viikko sitten.. Masennuksesta en tiedä. Jokin on vinossa ja pahasti jos ei halua olla oman lapsensa kanssa.. Tai lähinnä toivoo, että joku muu ottaisi sen päävastuun hänestä kun itse en enää vaan jaksa
 
hyvähyvä!
Tsemppiä vaan sinulle. Olet vaan rehellinen, kun tulevat käymään. Sanot, että oot väsynyt, et jaksa yksin..yms. Mietit itsemurha ajatuksia..yms. Et jaksa yksin! Varmasti löytyy joku ratkaisu. Esim. menette yhdessä jonnekin lastensuojelun laitokseen ja siellä työntekijöitä auttamassa sinua lapsen hoidon kanssa. Saatte valmiit ruuat ja hengähtää. Sieltä sitten mietitään ratkaisua miten jatkot. Ei oo häpee pyytää apua ja myöntää olevansa väsynyt! Suurempi häpeä oisi apua olla pyytämättä!!! Tsemppiä vielä. En usko, että lapses otetaan yksin jonnekin jos vaan jaksat hänen kanssaan lähteä yhdessä jonnekkin autettavaks. Jos et jaksa niin toinen vaihtoehto, että lapsi lähtee ja sinä jäät kotiin lepäilemään. Hienoo, että oot hakenut apua ja saat sitä! Nyt vaan kerrot tunteistais ja siitä mitenkä tahtoisit asian hoitaa. Joku välitön ratkaisu nyt ja myöhemmin sitten jatkoja...Tsempit vielä!!
 
-
Hyvä kun soitit, olet rohkea! Kerro vaan miltä sinusta tuntuu ja näytä vaikka tämä avaus jos et sanotuksi saa. Minulle pistää silmään se, ettei sinulla ole ketään. Jostain sinulle on tukiverkot luotava. Kun nyt pääset pahimman yli niin voisitte sitäkin vaikka yhdessä sossujen kanssa miettiä. Ei tee ihmismielelle hyvää olla yksin, sekin jo masentaa.
 
"Enni"
Mä toivotan sulle sydämestäni onnea ja voimia elämään. Teit oikean ratkaisun, kun lähdit hakemaan apua. Ei kenenkään tarvitse jaksaa yksin, vaikka halua olisikin. Minusta sinä olet hyvä äiti.
 
"vieras"
itsekkin pelkäsin että vievät lapsen pois kun en jaksa mutta saun lääkkeet ja apua perheen arkeen. se auttoi nyt tapahtumasta kohta vuosi ja omat jalat alkaa kantaa, onneksi sait äkkiä apua se on tärkein asia..
 
Äidinyritys
Mutta kun minä tahtoisin että veisivät samantien pois. Haluan vaan olla yksin edes jonkun aikaa.. Ei enää taida kuulostaa kovin hyvältä äidiltä :/.. No, katsotaan, kohtahan ne tulevat niin sitten tietää mitä tapahtuu
 
"Mari"
Tsemppiä tilanteeseen! Onneksi soitit, hieno ja rohkea teko :) Toivottavasti konkreettista apua löytyy heti esim. ensi-ja turvakodista, jonne voisit mennä lapsesi kanssa jos et yksin kertakaikkiaan pärjää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äidinyritys;25616647:
No nyt on soitettu ja pari sos työntekijää kuulema tulee meillä käymään kolmelta. Ensin itku ja sitten helpotus.. Mutta mitä ihmettä heille sanon. Etten jaksa olla enää oman lapsen kanssa.. Luulisi siinä saavansa kuulla, että itse kun on tehnyt niin itse tulisi hoitaakkin. Vaan kun en jaksa enää vaikka haluankin. Ja jaksan vielä joskus varmasti yksinkin mutta nyt en.. Pelkään ettei ne ymmärrä vaan paijjaavat vaan päätä ja sanoo että koita jaksaa.

Kiitos tuhannesti kaikille minua auttaneille, en varmasti olis minnekään uskaltanut soittaa ellei oltaisi rohkaistu. Ketään kun ei tosiaan ole keltä voisi neuvoa kysyä.
Kerrot asian heille niinkuin olet täälläkin kertonut, eli että tarvitset muutakin kuin päähän taputtelua. He kyllä auttavat sinua. Oikein teit kun soitit heille.
 
Äidinyritys
Sossut tuli käymään. Itkien kerroin ja vastailin minkäpystyin. Sitten lähdettiin viemään lasta sellaseen turvakotiin. Kaikki ihan vapaehtoisesti ja ilman mun lupaa ni ei olis vienykkää lasta mihinkään. Ja itse saan mennä turvakotiin koska vaan kattomaan lasta jne.. Viikonloput sitten kohtaspuoliin kotiin tulee lapsi.. Ja pikkuhiljaa tulee kotiin kokonaan ja mietitään tässä kohta jatkoa..

Ihanaa, minustakin välitetään.. Eli avohuollon tukitoimenpide tämä.

Kiitokset vielä tuhannesti kaikille!!
 

Yhteistyössä