Lastensuojelu ilmoitus

Tässä juuri sossuun rustaan sähköpostia

Äiti ei oikein ole enää pitkään aikaan jaksanut pikkusiskosta huolehtia, että jospa sieltä sossun puolesta alkais tulla apuja..

On se itsekkin sinne ollut yhteydessä, mutta eipä vielä ole mitään tapahtunut.
Nyt on mun vuoro koittaa..

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Tässä juuri sossuun rustaan sähköpostia

Äiti ei oikein ole enää pitkään aikaan jaksanut pikkusiskosta huolehtia, että jospa sieltä sossun puolesta alkais tulla apuja..

On se itsekkin sinne ollut yhteydessä, mutta eipä vielä ole mitään tapahtunut.
Nyt on mun vuoro koittaa..
tarkoitatko että sun äiti ei jaksa huolehtia siskostasi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tarkoitatko että sun äiti ei jaksa huolehtia siskostasi?
Todella huonosti.
Luulosairas ihminen ja nyt vakava masennus, itse asiassa mielisairaalaan tänään lähtee hoitoon..

Tätä lapsen laiminlyöntiä on jatkunut jo niin kauan..
Itsetunto sillä lapsellakin on jo ihan nollassa, katsotaan, millaista apua sille saisi

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tarkoitatko että sun äiti ei jaksa huolehtia siskostasi?
Todella huonosti.
Luulosairas ihminen ja nyt vakava masennus, itse asiassa mielisairaalaan tänään lähtee hoitoon..

Tätä lapsen laiminlyöntiä on jatkunut jo niin kauan..
Itsetunto sillä lapsellakin on jo ihan nollassa, katsotaan, millaista apua sille saisi
halaus sinulle!
Itsekin olen ollut sosiaalitoimistoon yhteydessä vanhemmistani, eivät huolehdi tarpeeksi sisaruksistani. Minulla vain vanhemmat kielsivät kaiken ja välit meni poikki, mutta sosiaalitoimisto otti tosissaan sanomiseni. Voimia sinulle, tiedän mitä on olla huolissaan sisaruksistaan.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
halaus sinulle!
Itsekin olen ollut sosiaalitoimistoon yhteydessä vanhemmistani, eivät huolehdi tarpeeksi sisaruksistani. Minulla vain vanhemmat kielsivät kaiken ja välit meni poikki, mutta sosiaalitoimisto otti tosissaan sanomiseni. Voimia sinulle, tiedän mitä on olla huolissaan sisaruksistaan.
Kiitos.
Ilmoitus on nyt valmis ja odottelen vielä hetken, jos mieleen tulisi lisää esimerkkejä siitä, miten kurja sen tytön siellä on olla
:/

Ja sitten vaan toivomaan, että sosiaalitoimisto asiaan puuttuisi, pikaisesti mieluiten..
 
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
hyvä kun etsit apua perheellesi. oletteko miettineet jos siskosi saisi olla teillä äidin sairaalassa olon ajan? ei tarvitsisi mennä sijaisperheeseen tms

ja se ei oo edelleenkään mielisairaala ;)
Mikä se sit on :D

Mutsin miesystävä kattoo pikkusiskoa paljon sillä aikaa.
Sillä juuri pitäisi saada siskolle joku tukihenkilö tms. joka olisi sen kanssa.
Enkä minä yhtään vastustaisi sijaiskotiakaan...
Ettei aina tartteis miettiä, et mihin neiti millonkin joutuu, kun äiti on "kipee"

Ja 12-v tyttö on
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
voio siskosi tulla teille?
Koulumatkat kävis todella vaikeaks..
Periaatteesta voin pitää siskoani välillä täällä, mutta nyt olisi tarkoitus saada sille sellainen "huoltaja", joka on paikalla kun tarvitaan..

Mä siis olen toiminu siskolleni jo "äitinä" sen 12-vuotta, kun mutsi on minua tossuttanu
Sekin ongelma pitäisi saada ratkaistua..

Olen sanonutkin äidille, et minä en jaksa :|
 
Äitini *** on teihin ilmeisesti itsekkin ollut yhteydessä.
Olen todella huolestunut 12-vuotiaasta pikkusiskostani *** ja hänen hyvinvoinnistaan.

Äitini meni nyt tänään maanantaina **** hoitoon
Äitini miesystävä joutuu siis olemaan vastuussa hyvin paljon siskostani ja jos hän ei jaksa sitten minun on jaksettava.

Joulukuussa äitini oli jo "lepäilemässä" *** usean viikon, siitä ei ollut apua.
Ja pikkusiskoni oli silloinkin aivan heittopussina paikasta toiseen.

Eli äitini asuu kahdestaan*** pikkusiskoni kanssa.
Takana on jo äitini pitkä sairastelu, josta täytyy sanoa, että vaikuttaisi jo kääntyvän luulosairauden puolelle. Ensimmäisenä päivänä saattaa olla pää kipeä, sitten siellä onkin jo hänen mielestään kysta ja sitten seuraavana päivänä ongelmana saattaa olla vaikka se, että polvi on kipeä (ja siellä tietenkin on jotain vakavaa)
Hänen mielestään lääkärit eivät vaan halua tutkia häntä (kaikki mahdolliset paikat on jo kuvattu ja tutkittu)

Pikkusiskoni imee äitistäni noita vaikutteita, heti kun hänellä itsellään koskee jonnekkin, lapsi kuvittelee, että hän suunilleen kuolee, että kipu ei voi olla normaalia.
Viikonloppuna pikkusiskoni oli täällä yötä ja hänellä alkoi koskea jalkoihin. Melkein hysterian puolelle se häneltä meni, kun lapsi kuvitteli heti, että nyt on jotain todella pielessä, että nyt joudutaan suunilleen amputoimaan jalat.
Ja samalla tavalla, jos siskollani on joku" pöpö", vaikka tavallinen flunssa, äitini alkaa aina pohtimaan, onko se normaalia vai jotain vakavaa

Viimeiseen kolmeen kuukauteen äitini ei ole jaksanut tehdä mitään, siis ei mitään. Hän on vain maannut sängyn pohjalla ja valittanut, että on kipeä.
Äitini miespuolinen ystävä on sen ajan suunilleen asunut äitini luona ja katsonut pikkusiskoni perään.
Äitini on useasti minulle suoraan ilmoittanut, että hän ei vaan jaksa vahtia pikkusiskoani tai ei jaksa tehdä hänelle ruokaa

Pikkusiskoni kanssa olen paljon messengerissä ja aika lohdutonta luettavaa se välillä on.
Itsetunto sillä lapsella on ihan nollassa, nyttenkin hän oli unohtanut näytelmäkerhon harjoitukset, niin heti tulee tekstiä "olen tyhmä, olen idiootti, kukaan ei ole näin tyhmä" ja usein saan kuulla hänen suustaan tämän lauseen "voi kun en olisi koskaan syntynyt"
Ja se tulee sillä tuskalla lapsen suusta, että luulen, että hän sitä oikeasti tarkoittaa..

Joskus kun hänellä on jotain ongelmia esim. koulun kanssa, sanon hänelle, että juttele äidillesi, niin pikkusisko ei viitsi äidilleni puhua "äitillä on niin paljon omia murheita, en halua kuormittaa häntä"
*** on todella huolissaan ja peloissaan äitinsä voinnista

En ole montaa kertaa kuullut, että pikkusiskollani olisi koulun jälkeen ollut lämmintä ruokaa tarjolla, itse jääkaapista saa ruokansa ottaa.
Siskoni hoitaa todella paljon talon siivoamista, en todellakaan tiedä, milloin äitini olisi viimeksi jaksanut esim. imuroida.

Pikkusiskoni on kärsinyt tässä (ilmeisesti) migreenistä, mutta lääkärissä häntä ei edelleenkään ole käytetty

Äitini käyttää minua todella paljon hyväksi tuossa pikkusiskoni hoidossa. Vetoaa siihen,että pikkusiskoni tykkää niin olla minun kanssa, kun hän ei vaan itse jaksa.
Hän soitti juuri, että on antanut siskoni koulukuraattorille minun puhelinnumeroni, jos kuraattori haluaa jutella minun kanssa.. Eikös tuollaiset asiat kuuluisi äidin hoitaa, ei sisarusten


Puolet *** vaatteista on käymässä pieniksi ja minä sain taas tehtäväkseni käydä hänen kanssaan vaateostoksilla. Aina sama juttu, äitini ei paljon *** kanssa ostoksille lähde.
Eli vaihtoehdot on: joko minä menen tai sitten lapsi kulkee pienissä vaatteissa.

Joululahjojakaan äitini ei jaksanut miettiä. Sukulaiset ja tuttavat onneksi laittoivat jouluna rahaa pikkusiskoa varten, joten kävin niillä sitten ostamassa lahjoja

Torstaina pikkusiskolla on näytelmä ja vaatteet yhä ostamatta, ei ole äitini jaksanut niihinkään paneutua.
Kaikki asiat jää aina aivan viime tinkaan

Pikkusiskoni on aivan tuuliajolla, oma äiti ei pysty häntä tukemaan todellakaan niin paljon kuin pitäisi.
Hän joutuu toimimaan perheessä "aikuisena" kun tietenkin hänen pitäisi saada elää lapsen elämää, nauttia lasten jutuista, eikä keskittyä vaan omasta äidistä huolehtimiseen
Sen perheen elämä pyörii äitini ja hänen sairauksiensa ympärillä. Ja siinä, että kun äiti ei vaan jaksa..

Itse käyn juttelemassa ***** luona ja siellä on todella paljon puhuttu tästä pikkusiskoni ja äitini tilanteesta.
Siellä yhdessä *** kanssa mietimme tämän asian, että minä puutun nyt ihan virallista tietä tähän siskoni asiaan.
Olen asiasta sanonut myös äidilleni ja pikkusiskolleni, että nyt on tapahduttava jotain asialle!

Toivottavasti asiaan puututaan todella pian.
Ja haluaisin kovasti olla mukana tässä , joten toivon yhteydenottoja asian tiimoilta


Tälläinen olisi nyt lähdössä menemään, tuntuu vaan, että ajatus on jotenkin sekava yms..
Jelpatkaa, jos tiedätte, miten tuota vielä muokkaisin...
 
mam
Luin tekstin. Voisit vielä korostaa vaikka lopuksi kuinka väsyneitä olette tähän tilanteeseen, esim. Jos sinulla pieniä lapsia niin laitat vaan siihen, että et jaksa enää äidistäsi ja siskostasi huolehtia kun on oma perhe. Ja lisää vielä että sulle voi soittaa tai pyytää paikan päälle keskustelemaan.

Painota, tekstissä sitä että siskosi on päästävä sijaiskotiin!! Koska äidin toipumisesta ei ole mitään tietoa!
 
Mulle kerran Kelassa sanottiin että ne on ihmisiä jotka niitä hakemuksia lukee, kun pähkäilin että miten mä kirjoitan tai muotoilen jonkun. Eli sama pätee varmaan tässä että ihminen sen siellä lukee. Mä aina lisään kaikkeen että jos haluatte lisätietoja tai on kysyttävää niin voitte ottaa yhteyttä puhelimitse, numeroni on.....
 
Alkuperäinen kirjoittaja JuiceFani:
Mulle kerran Kelassa sanottiin että ne on ihmisiä jotka niitä hakemuksia lukee, kun pähkäilin että miten mä kirjoitan tai muotoilen jonkun. Eli sama pätee varmaan tässä että ihminen sen siellä lukee. Mä aina lisään kaikkeen että jos haluatte lisätietoja tai on kysyttävää niin voitte ottaa yhteyttä puhelimitse, numeroni on.....
joo, ne on tuossa alkuperäsessä versiossa ilmotettuna..
Huomenna tuon jos sit lähettäs..

Hienosti ovat kyl sanoneet :D
 

Yhteistyössä