Lastensuojelu ilmoitus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ihmettelen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"ihmettelen"

Vieras
Miksi nykyään ihmiset ovat tekemässä joka käänteessä lastensuojelu ilmoituksia? Milloin ollaan sitä mieltä että naapuri pieksee lapsia kun iltaisin kuuluu huutoa? Milloin siitä että lapset riehuvat ulkona? Lapset eivät ole tarpeeksi ulkona? lista on loputon.....
eikö ihmisillä ole muuta tekemistä kuin kyttää ja kuunnella mitä naapurissa tapahtuu. Eikös silloin pitäisi tehdä naapurista ilmoitus (siis jos on lapsia) että naapuri ei hoida lapsiaan vaan kyttäilee mitä naapurissa tapahtuu.
Itse työni puolesta kuulen usein jos jonkilaisia syitä miksi on ilmoitus tehty. Niitä turhia ilmoituksia tuntuu tulevan koko ajan enemmän ja enemmän ja silloin saattaa helposti jäädä huomaamatta juuri sen perheen ongelmat jossa todella on ongelmia.
Itselläni myös on lapsia ja tiedän että välillä on niitä kausia että iltasin huudetaan kun ei haluaisi mennä nukkumaan, ulkona riehutaan joskus todella äänekkäästi mutta olenkin lapsille sanonut että riehukaa siellä ulkona älkää sisällä. Silloin kun oli lapset pienempiä, alle 3v niin oli välillä päiviä ette emme päässeet ulkoilemaan kun joku muu oli sairas tai itse oli sairas niin ei siinä kuopusta lähetty ulos viemää mutta sitten nukuttiin ulkona päivä unet.

kaippa siinä vähän yritetään nostaa sitä omaa egoakin, ollaan niin hyviä kansalaisia ja vanhempia kun riittää aikaa huolehtia myös sen naapurin asioista, vaikka todellisuudessa omat asiat ovatkin ihan retuperällä, jollakin tapaa kai yritetään sitten päteä sillä, että on tehnyt nyt "hyvän" työn.

Kyttäysmentaliteetti valloillaan. Ja suokaa nyt anteeksi, kun sanon tämän ääneen,
mutta kotiäidit ja eläkeläismummot on pahimpia kyttääjiä - kun ei ole mitään muuta
kuin aikaa. *avaa sateenvarjon*

Kyttäysmentaliteetti valloillaan. Ja suokaa nyt anteeksi, kun sanon tämän ääneen,
mutta kotiäidit ja eläkeläismummot on pahimpia kyttääjiä - kun ei ole mitään muuta
kuin aikaa. *avaa sateenvarjon*

Mä olen sun kanssas täysin samaa mieltä.Kun on kotihoidontuet että nuoret terveet naiset saa olla muksun kanssa kotona kunnes se täyttää kolme,niin alkaa se tekemisenpuute näkyä juurikin kyttäämisenä.
Sama on eläkeläismummoilla.Ei ole mitään tekemistä,kytätään naapurien menemiset ja tulemiset kun on joutilasta aikaa.

• Tykkää
Reactions: Pinki
Toisilla ihmisillä on valitettavasti sellainen käsitys, että vain ja ainoastaan se oma kasvatusmenetelmä (tai idea kuinka lasta pitäis kasvattaa, jos omia ei ole) on se ainoa oikea ja kaikki muut tavat ovat väärin. Minusta toisen kasvatukseen pitäisi puuttua vasta siinä kohtaa, jos lasta pahoinpidellään, laiminlyödään (en nyt tarkoita sitä, että ei anneta periksi, jos lapsi parkuu kaupassa karkkia tai uhmaikäisen, itkupotkuraivarilapsen pistää rauhoittumaan itsekseen) tai lapsesta itsestään näkee, ettei kaikki ole kohdallaan.

Kukkahattutädit, jotka näitä turhia ilmoituksia tekevät, voisivat joskus ihan oikeasti vain yksinkertaisesti pitää ne mölyt mahassaan.

• Tykkää
Reactions: Pinki
Mun mielestä ennen sitä ilmoituksen tekoa voisi vaikka tarjota apua jos kokee olevansa jotenkin parempi kasvattaja tms.. :D

Mä huudan välillä ja meillä huutaa lapset ( yli vilkas 6 v ja uhmis 2 v ) ja mä olen sanonut naapureille,että tulevat vaan samantien ovelle jos meiltä kuuluva meteli häirihtee tai ihmetyttää..

Ehkä se on se nykyajan versio siitä,miten ennen kaikki kasvatti kaikkien lapsia.Tai mikä kylä se oli kun kasvatti...En tiedä,mutta nykyään ei kyllä perheet saa mitään apua mistään jos ei ole ls-ilmoitusta tehty.Tietenkään turhaan pitäs semmosia tehdä,että ei sillä.

:D Juu. Voisin siirtyä kukkahattuun ekologisista syistä. Tosin en varmaan siihen lokeroitumiseen kykene. Foliohatun alla on enemmän vapauksia, ja sieltä voi sohia laseRmiekalla.:ashamed:

Se, että toiset lokeroivat minut johonki, on yllättävän suuri vapaus. Antaa heidän uskoa mielikuvaansa.. jos kukkahattu on kyllin kookas, ei sisäisen laseRmiekka näy.

Myös terveydenhuollon työntekijät ovat kiristäneet seurantaa ja sieltäkin voi äkkiä muuten paukahdella ilmotusta, et kannattaa kattoo mitä suustaan päästää seuraavalla terkkakäynnillä..

No kyllä minut (kotiäiti kotihoidontuella) ainakin pitää kiireisenä tuo konttaileva lapsi ja toinen tulossa, etten kyllä kerkeä muitten ihmisten lapsia saati muutakaan tarkkailla:-0 Eikä kyllä kiinnostustakaan löytyis. Kyllähän lapsista ääntä lähtee ja aikuisistakin ilman sen kummempia ongelmia.

[QUOTE="minttu";25677337]No kyllä minut (kotiäiti kotihoidontuella) ainakin pitää kiireisenä tuo konttaileva lapsi ja toinen tulossa, etten kyllä kerkeä muitten ihmisten lapsia saati muutakaan tarkkailla:-0 Eikä kyllä kiinnostustakaan löytyis. Kyllähän lapsista ääntä lähtee ja aikuisistakin ilman sen kummempia ongelmia.[/QUOTE]Tätä olen aina ihmetellyt, miten muksut voi muka pitää kiireisenä himassa? Itsellänikin on kolme
kersaa, 2v ikäerolla, eikä kyllä koskaan ollut niin _kiire_ kotona, etten olisi ikkunoista kyttäillyt ulkoelämää.

Ehkä se on se nykyajan versio siitä,miten ennen kaikki kasvatti kaikkien lapsia.Tai mikä kylä se oli kun kasvatti...En tiedä,mutta nykyään ei kyllä perheet saa mitään apua mistään jos ei ole ls-ilmoitusta tehty.Tietenkään turhaan pitäs semmosia tehdä,että ei sillä.

Olen samaa mieltä siitä että apua ei saa jos ei ole ls-ilmoitusta tehty, taitaa olla karu totuus.
Itse soitin perheneuvolaan kun oli ero meneillään ja lapset oireili niin sain ajan kolmen kuukauden päähän, no siinä ajassa sain lapset suht tasapainoon ja sitten menimme p.neuvolaan niin siellä taas revittiin kaikki haavat auki ja sitten sain taas ajan 3kk päähän. mikä järki siinäkin oli?

joo ja minä tiedän tasan tarkkaan perheen jossa apua tarvittaisiin, heillä ihan selvää lasten laiminlyöntiä ja ihan perusasioissa kuten ruoassa puutetta mutta minä en tunne itseäni niin täydelliseksi äidiksi itsekään että viitsisin perheestä lastensuojeluun ilmoittaa......

Yhteistyössä