Lastensuojelu ilmoitus kun pienet lapset ovat keskenään kotona

  • Viestiketjun aloittaja "kidetär"
  • Ensimmäinen viesti
"kidetär"
Tälläinen kohtasi sukulaistani.

Ihan hyvä muuten mutta minusta 11vuotias ei ole pieni lapsi, ja toisekseen kotona ovat olleet myös 18v isosisko(tosin töissä 6tuntia arkipäivisin), 22v isoveli(tosin jalkavamman takia saikulla, mutta pystyy kuitenkin ruokaa laittaa yms) ja 21v isoveli työtön(eli koko ajan kotona ja taatusti huolehtii nuoremmista) ja 17isosisko(joka päivät koulussa,tosin niin tää 11v:kin)


ja tästä tehtiin ls ilmoitus kuinka pienet lapset on KESKENÄÄN kotona. :eek:
 
[QUOTE="kidetär";27564308]Tälläinen kohtasi sukulaistani.

Ihan hyvä muuten mutta minusta 11vuotias ei ole pieni lapsi, ja toisekseen kotona ovat olleet myös 18v isosisko(tosin töissä 6tuntia arkipäivisin), 22v isoveli(tosin jalkavamman takia saikulla, mutta pystyy kuitenkin ruokaa laittaa yms) ja 21v isoveli työtön(eli koko ajan kotona ja taatusti huolehtii nuoremmista) ja 17isosisko(joka päivät koulussa,tosin niin tää 11v:kin)


ja tästä tehtiin ls ilmoitus kuinka pienet lapset on KESKENÄÄN kotona. :eek:[/QUOTE]

kuinkas tässä kävi? tulivatko koti käynnille hylättyjä "pikku"pilttejä katsomaan :D
 
"Vieras"
Luuletko että ilmottaja tiesi vanhemmista lapsista, jos ei niin ihan pikkusen ymmärrettävämpää (olipa vaikea sana :D ), mut mun mielestä 11v. ei kyllä ole liian pieni olemaan hetkeä yksin kotona. Puhumattakaan siitä et tiesi isommista "lapsista" niin sit on kyllä pelkkää kiusantekoa!
 
"vantaalainen"
Tokaluokkalaisilla ei ole enää meidän kunnassa mahdollista päästä iltapäiväkerhoon (ellei ole erityislapsi), joten lastensuojeluilmoituksia tulisi pilvin pimein, jos kaikista ekaluokkalaisia vanhemmista lapsista tehtäisiin ilmoitus, kun joutuvat olemaan aamulla ja iltapäivisin yksin kotona, kun vanhemmat ovat töissä.

Eiköhän tuo ilmoitus siis ole aiheeton.
 
"kidetär"
no parhaillaan ovat sosiaaliviranomaiset käymässä, mä täällä odottelen soittoa että mitä sanoivat.

Tiesihän tämä henkilö että kotona asuu täysi-ikäisiä sisaruksia, sitä en tiedä tiesikö heidän olevan kotona niin paljon.
 
"alma"
Mua ihmetyttää lähinnä se, että kolme aikuista lasta nysvää kotona. Etenkin kun lapsia noin paljon. Itse olen isosta perheestä, ja vaikka meillä oli mitä parhaimmat kotiolot, me kaikki halusimme "maailmalle" niin pian kun mahdollista.
 
eihän tuossa ole oikeasti mitään tolkkua?!.alle koulu-ikäistä ei saa jättää yksin sehän on selvä vaan tämä pikkuinen nyt on jo 11v.ja täysi ikäisiä kaitsijoitakin on kotona lisäksi.haiskahtaisi naapuri-riidalta/kateelliselta naapurilta.
 
Lapset ei kyllä ole pieniä, jos suurin osa heistä on täysi-ikäisiä ja nuorin 11. Mutta jos jotain ilmoitusta joku haluaa tehdä, niin kuinka pitkään lapset olivat keskenään. Oliko vanhemmat kuukauden vai vuoden reissussa tai oliko yksinhuoltaja äiti sairaalassa vai mitä?
 
vierass
Ymmärtäisin, jos tilanne olisi vaikka sellainen, että 11-v on tyyliin kertonut kylillä, että vanhemmat ovat reissussa ja hän on sisarusten kanssa keskenään kotona. Ilman faktoja, kuten sisarusten ikiä ym., siitä voi jäädä sellainen mielikuva, että 11-v ja pari vuotta vanhempi sisaruksensa on jätetty keskenään.
 
"kidetär"
niin, pari tuntia olivat kyökissä, ei mitään jatko-toimia. Mutta olivat myös udelleet poismuuttaneiden täysi-ikäisten lasten asioita. Mikä minusta on vähän asiatonta
 
"kidetär"
Lapset ei kyllä ole pieniä, jos suurin osa heistä on täysi-ikäisiä ja nuorin 11. Mutta jos jotain ilmoitusta joku haluaa tehdä, niin kuinka pitkään lapset olivat keskenään. Oliko vanhemmat kuukauden vai vuoden reissussa tai oliko yksinhuoltaja äiti sairaalassa vai mitä?
vanhemmat yksityisyrittäjiä ja kesä sesonki-aikaa, joten kesällä olleet aika paljon pois,pitkää päivää. mutta nämä aikuiset sisarukset ovat huolehtineet sen mitä tuon ikäinen tarvitseekin, ja välillä vuorotellen tietysti vanhemmatkin olleet päivän kotona
 

Yhteistyössä