Lastensängyssä pysyminen (lapsi 1v10kk)

Apua kaivataan... Oomme vaihtaneet pojalle 1v10kk sängyn; pinnasängystä jatkettavaan lastensänkyyn. Yöt on yhtä härdelliä ja nukuttaminen kestää ties kuinka kauan.. Poika vaan pönkää sängystä pois ja tulee vanhempien huoneeseen. Pinnasängyssä nukahti pääsääntöisesti itsekseen nukkumaan, nyt ei siitä tietoakaan, vaikka iltarutiinit on ihan samat. Onkos mitään vinkkejä.... Kyselee väsynyt äippä
 
Vaihtakaa takaisin pinnasänkyyn.
Mun esikoinen nukkui pinniksessä 2v4kk ja olis nukkunut pitempäänkin mut piti pikkuveljelle saada pinnis. Kuopus nyt 1,5v ja meinaan ainaki 2,5-vuotiaaksi nukuttaa pinnasängyssä jos siellä viihtyy (ei ala kiipeileen pois). Ei nimittäin ollut juuri ongelmia esikoisen kanssa isojen sängyn kanssa, pienempänä vähän hankalaa selittää sängyssä pysymiset jne. luulisin
 
Meillä kanssa pinniksestä luovuttu. Ensi alkuun aika hulinaa, mutta nyt pysyy jo ihan hyvin. Tosin jos on ihan mahdoton ilta, täytyy meistä toisen istua sängyn reunalla ja pitää kevyesti kättä jalan/vatsan/rinnan päällä niin rauhoittuu. Ja ei minkäänlaista keskustelua eikä katse kontaktia, muuten alkaa hulinat uudestaan. Voimia ja sinnikkyyttä. Niin tyttö oli siis 1v9kk kun vaihdettiin tavalliseen (kiipesi pois pinnasängystä). Nyt on 1v11kk
 
Meillä myös tyttö 1v10kk nukkuu edelleen pinnasängyssä. Viihtyy siellä hyvin, ei yritä kiivetä reunan yli ja mahtuu mainiosti. Kesällä koitettiin miten nukahtaa jatkettavaan sänkyyn ja se meni hienosti, mutta tyttö alkoi joka yö itkeä hullun lailla eikä rauhoittunut enää sinne nukkumaan. Rauhoittui kun pääsi takaisin omaan sänkyynsä.

Odottelemme siis vielä. Oikeastaan aikeena on löytää tuolle jatkettavalle sängylle yläsänky ja välipalat jotta saamme aikaan kerrossängyn, isosisko voisi sitten nukkua ylhäällä ja tämä neiti alhaalla.
 
niin on meilläkin taas nukahtaminen yksi härdelli kun vaihdettiin 1v9kk jatkettava. Alku meni hienosti ja sitten alko karkailu jne. Mut pinnikseen en enää vaihda koska lapsi tulee yli ja se ei taas ole turvallista. Nyt on 2kk opetellu ja vielä ei merkkiäkään edistymisestä sängyssä pysymisen suhteen.
 
Meillä tuo kausi alko myös jonkun aikaa sitten ja pinnis oli jo myyty pois, joten otin matkasängyn meidän huoneeseen. Välillä laitan sinne nukkumaan, jos ei rauhotu omaan sänkyynsä ja varsinkin päikkärit on helpompi saada nukkumaan matkasänkyyn ja se onkin ihan hyvä, niin saa nukkua rauhassa meidän huoneessa eikä lastenhuoneessa jossa leikkii myös toinen lapsi toisinaan.
 
Meillä poika 1v7kk ja joku pari viikkoa täälläki nukuttu jatkettavassa eikä kertaakaan oo tullu pois. Nyt tän ketjun luettuani alko pelottaa :D Tosi tyytyväinen oon ollu kun kerrasta oppi tuonne eikä tuu pois vaan eipä tullu mieleen et saattaahan se myöhemmin alkaa se takas kantamis rumba :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja katie-:
Meillä poika 1v7kk ja joku pari viikkoa täälläki nukuttu jatkettavassa eikä kertaakaan oo tullu pois. Nyt tän ketjun luettuani alko pelottaa :D Tosi tyytyväinen oon ollu kun kerrasta oppi tuonne eikä tuu pois vaan eipä tullu mieleen et saattaahan se myöhemmin alkaa se takas kantamis rumba :/
just silleen kävi meillä. Ykskaks alko se karkailu eikä loppua näy..
 
meilläki nukkuminen nykyään yhtä tuskaa.pinnasängystä oli pakko luopua,kun ei siellä pysy.yöllä saattaa neiti jo kolmen jälkeen alottaa rallit,eikä todellakaan nuku vaikka mitä yrittäis.päiväunille käyminen kamalaa tahtojen taistelua...huoh.jospa tää tästä joskus :(
 
olen joutunut miettimään lasten sänkyyn laittamista. poju 1.1v eli tosi pieni vielä mutta varpailleen reuna ylttää jo mahaan.eli pitkä poika. pelottaa tippuminen kun roikkuu jos ei heti tuu hakee. mietityttää just tuo pysyminen koska meillä on paljon uuneja yms.vaara paikkoja. onko kellään kokemusta pysyykö NÄIN pieni isommassa sängyssä?? nukahtaa yksin sänkyyn. ei saa olla huoneessa muuten käy rauhattomaksi.
 
Meillä 1v11kk ja reilun kuukauden on myöskin laidattomassa nyt nukkunut. Pinnasängystä halusin ajoissa pois koska tulossa pikkusisarus, ettei tule tunnetta että tuo nukkuu mun sängyssä tms. Päikkärit nukkuu ulkona vaunuissa joten sen suhteen ei ole ongelmaa, mutta nukahtamishetket iltaisin on aikamoista rumbaa. Helpoimmaksi olen kokenut kun seison pojan huoneen ovella ja käännytän jo ovelta takaisin sänkyyn, enkä puhu mitään, laitan vain nukkumaan, pimeään huoneeseen. Näin ei jaksa kovin montaa kertaa käydä ovella. Jos taas olen vanhempien huoneessa tai muualla, jaksaa kyllä käydä siellä vähän väliä tunnin ajan ja ylikin. Tsemppiä! Eiköhän tääkin vaihe joskus helpota?
 
Meidän 1v8kk siirty parisen viikkoa sitten jatkettavaan sänkyyn kun kiipeili pinnasängyn reunan yli. Alkuun ei pysynyt sängyssä, mutta kun uutterasti vietiin aina takaisin sänkyyn, pysyy nykyään ihan hienosti. En tiedä liittyykö sänkyyn, mutta nyt on kahtena päivänä jättänyt päikkärit väliin. Ei siis nukahda vaikka kuinka on kiikutettu takaisin sänkyyn.
 
Auttaisiko, jos siirtäisitte lapsen sängyn teidän makkariin? Jos toinen on liian pieni vielä yksin nukkumaan? Vaikka lapsi on aikaisemmin nukkunut hyvin omassa huoneessa, voi ymmärryksen lisääntyessä lapselle tulla esimerkiksi pelkoja, joiden takia tarvitsee vanhempia lähelleen etenkin yöllä. (Tietäähän sen itsekin, että yöllä pelottavat asiat tuntuu pelottavammilta kuin ne onkaan.) Lasta pitäisi kuunnella ja se, että lapsi kerta toisensa jälkeen tulee teidän luokse, tarkoittaa mun mielestä sitä, että hän tarvitsee teitä. Itse ottaisinkin lapsen samaan huoneeseen nukkumaan. Mä nukun paljon mieluummin miehen kanssa samassa huoneessa kuin yksikseni. Luulen, että myös lapsi nukkuu mieluummin rakkaittensa kanssa kuin yksin.

Kannattaa ainakin kokeilla! Toivottavasti teillä nukutaan jatkossa paremmin! :flower:
 

Yhteistyössä