LASTENRATTTAAT, APUA TARVISIN!

niin, kun meillä on tyttö pian kolme kk, ja käytössä emmaljungan edge duot, sekä gracon ultimate-matkarattaat. nuita emmaljungia ei olla rattaina vielä testattu, mutta aattelisin et ne olis aika raskaat semmosiksi lenkkirattaiksi...?? matkarattaat on hyvät kaupungilla yms muissa ahtaissa paikoissa, ja meillä on ollu siinä se istuin kiinnitettynä, tosi kätevä siis, mutta ei oikeen sovi pururadoille tuo..

nyt onkin harkinnassa rattaat lenkkeily/juoksukäyttöön.. :whistle: olen vaunufriikki myönnän, mutta mielestäni on tärkeää että on kunnon vermeet joilla harrastaa, ja jokka kans kestää. mitään merkkiuskollisia me ei olla, joten mieluusti otan vastaan kokemuksia, tietoja, huonoja ominaisuuksia, plussia, miksi juuri sinä valitsit kyseiset rattaat yms.. tällä hetkellä meillä on harkinnassa
*emmaljungan scooterit (tiedän että ikäsuositus on 6kk)
*emmaljungan geroksit
*herquleksen kolmipyöräset
*quinnyn? kolmipyöräset
*brion kolmipyöräset

+plussaa olis jos on säädettävä työntöaisa ja jalkapeitto saatavana,
heittoaisa, tai käännetävä ratasistuinkin olis kätevä, ja ei tarvi olla vält.mät semmoset jokka soveltus ihan pienellä vauvalle, suositelkaa myös nuita 6kk alkaen rattaita+

Kiitos kaikille jokka ennätti vastata :flower:
 
soup
Quinnyn kolmipyöräiset on ihan mielettömän hyvät, meillä oli esikoisella Freestyle 3-malli. Mää vaan oon jostain ymmärtäny ettei Quinnya enää sais suomesta, että maahantuoja ois jättänyt sen pois valikoimista.

Vaihdettiin sitten kakkosen kohdalla Brion Tridemiin ja ne on aivan mielettömän kevyet työntää! Ne on tosi hyvät pienemmälle lapselle mutta istuinosa on sen kokoinen etten usko että menee kolmevuotiaaksi asti.

Mää on myös vaunufriikki :D ja nyt himoitsen Brion Race-rattaita. Oon hypistelly kaupassa ja ne vaikuttaa todella hyviltä!! Tukevan rattaan tuntuset, silti sirot ja TELESKOOPPIAISALLA! Ja menee vieläpä pieneen pakettiin! Nekin on kylläkin +6kk. Mutta ne meille vielä tulee, sanoi mies mitä hyvänsä! :D
http://194.103.47.10/Brio/Suomi/BRIO/Avorattaat/Avorattaat?ProdID=36516&imgid=89

Herqulesta en suosittele, kaikilla tutuilla on ollut reklamaatioita niiden kanssa!
 
Mie suosittelen Brio Zenit-rattaita, vaikka ei listassa olekaan. Nuo Emmaljungat ei oo siroimpia rattaita, saati kevyimpiä, kävin itte harkitessani niitäkin katsomassa. Päädyin Zenitiin ja oon ollut tyytyväinen!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.08.2006 klo 22:54 pau84 kirjoitti:
noista brioista vielä, saako selkänojan täysin makuuasentoon? entä saako jalkapeitettä?meneekö pieneen kasaan?
kiitos vastauksista
Kumpia briioja tarkoitat? Zenitissä ainaskin menee ihan makaavaan asentoon selkänoja, ja jalkapeite tulee mukana ja menee pieneen pakettiin, paljon pienempään kuin yhdistelmien rattaat.
 
Meillä on myös useammat rattaat ja viimeisin hankinta oli nämä scooterit. Ei nyt varsinaiset juoksurattaat todellakaan, mutta tosi hyvät lenkkeilyyn, TOSI muhkea ja lämmin jalkapeite, toisin kuin esim edgeissä, ja säädettävä työntöaisa, joka säätyy ylös ja alspäin, mikä on mielestäni paljon parempi kuin edgen sport-rungon teleskooppi. Plussaa myös edullinen hinta ja keveys ja leveät renkaat, hyvät huonolla alustalla ja talvella. Ja edge sportin ilmakumirenkaat voi vaihtaa muuten scootereihin jos haluaa. Ainoa miinus on ettei ole heittoaisaa, mutta kaikkeen näköjään tottuu. Eikä sitä heittoaisaa kyllä talvikeleillä tarvi. Jos paistaa aurinko, silloin otetaan käyttöön edget! Näin meillä! =)
 
Tumppi
^ Mekin käytiin vertailemassa malleja kun rattaita mietitiin ja yksi mikä Scooterissa häiritsi oli se kun pidemmällä työntäjällä jalat osuu jatkuvasti tavarakoriin. Se taitaa olla kaikissa Emmaljungan rattaissa sama. Brion Zenitissä sai jotenkin paremmin säädettyä sitä aisaa + selkänoja meni vähän alemmas kuin Scooterissa. Muuten ne vaikutti melko samoilta. Paitsi Scooteri taitaa olla ilman jalkapeitettä?
 
Mites teutonian timmyt? Vähän scoottereiden tapaiset, mut selkänojan saa täysin makuuasentoon. Tosin työntösuuntaa ei saa näissäkään käännettyä. Näihin voi laittaa jo pienen vauvan ja jo vastasyntyneenkin kantokopalla (tosin se työntösuunta miinus). Toinen hyvä on emmaljungan city crossit tai crosswayt (ovat kai aika samanalaisia, tietääkseni) mut ne ei tietenkään ole niin ratasmaiset (tai siis pienet) ja ihan niin kevyet kuin scoottrit tai timmyt. Mut mielestäni tosi kevyet ne kuitenkin on, ja maastossa kuitenkin riittävän jämäkät. Työntösuunnan saa vaihdettua istuinta kääntämällä.
 
Timmyt on alkaen 6kk (tosin meiän 5kk poika on näissä jo pari kertaa loikoillut) ja käsittääkseni ei saa käännettyä eli kasvot aina menosuuntaan. Jalkapeitteen saa, mä sain sen samaan hintaan mut norm.hinta tais olla jotain 30 euroo. On tosi kevyet työntää ja isommilla pyörillä ku matkarattaat. Suosittelen!!!! Mä mietin kans aluks Scootereita mut ratkasevimmat tekijät Timmyjen eduks oli hinta ja se et selkänojan saa makaavaan asentoon.
 
Scootereissa siis ON jalkapeite, ja lämmin onkin, ja mitä tulee siihen pitkän työntäjän ongelmaan, että jalat osuu tavarakoriin, niin itse olen 176 cm pitkä pitkäkoipi, eikä ainakaan minulla osu jalat tavarakoriin! Kylläkin emmaljungan sport edgessä, mitkä meillä myös on, niin niissä kyllä potkin koria jatkuvasti. Siksipä työnnänkin mieluummin scootereita. Kannattaa käydä kokeileen...
 
Meille myyjä esitteli timmyjä niin, että niihin saa laittaa jo pienenkin vauvan, kun niitä käytiin katsastelemassa. Niissähän saa selkänojan ihan makuuasentoon, toisin kun scoottereissa. Myyjä sanoi, että timmyihin voi siis laittaa vauvan esim pehmeässä kantokopassa. Itse en siis kuitenkaan tiedä kuinka käytännössä toimii, koska meillä ei timmyjä ole, kävimme niitä vain katselemassa. Mutta tosi hyville vaikutti.
 
Ai niin, joku toisella keskustelu palstalla kirjoitti, että timmyissä saisi työntösuunnan vaihdettua, käsittääkseni kuomua jollain lailla kääntämällä. En vain itse tiedä tästä kääntöjutusta mitään.
 
höh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.08.2006 klo 22:31 sulikka kirjoitti:
Mulla olis myynnissä Teutonia spirit S3- rattaat. Vain 2kk käytetyt.

Väri on tummansininen/vaaleanpunainen

Jos kiinnostaa niin sulikka@luukku.com
etkö sä vois jo lakata mainostamasta joka ketjussa :headwall:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.08.2006 klo 23:48 höh kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.08.2006 klo 22:31 sulikka kirjoitti:
Mulla olis myynnissä Teutonia spirit S3- rattaat. Vain 2kk käytetyt.

Väri on tummansininen/vaaleanpunainen

Jos kiinnostaa niin sulikka@luukku.com
etkö sä vois jo lakata mainostamasta joka ketjussa :headwall:

Se nyt vaan on niin, että mitä useampaan paikkaan asiasta ilmottelee niin sitä enemmän saa yhteydenottoja. Muutamassa ketjussa olen rattaitani tyrkyttänyt.

Ole huoleti, lopetan kyllä heti kun saan rattaat myytyä :)
 
antsu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.08.2006 klo 18:44 pau84 kirjoitti:
niin, kun meillä on tyttö pian kolme kk, ja käytössä emmaljungan edge duot, sekä gracon ultimate-matkarattaat. nuita emmaljungia ei olla rattaina vielä testattu, mutta aattelisin et ne olis aika raskaat semmosiksi lenkkirattaiksi...?? matkarattaat on hyvät kaupungilla yms muissa ahtaissa paikoissa, ja meillä on ollu siinä se istuin kiinnitettynä, tosi kätevä siis, mutta ei oikeen sovi pururadoille tuo..

Mulla on just samat valinnat vaunujen suhteen kun sulla.... :)

Edget on mulla ollut käytössä ratasosan kanssa myös juoksulenkeillä ja hyvät on olleet! Onhan niitä varmasti kevyempiäkin mutta ei mulla oo tehnyt tiukkaa työntää 15km juoksulenkkejä noilla rattailla.

Mutta matkarattaiksi oon alkanut nyt himoitsemaan noita brio raceja.... on aikaista kivan tuntuiset!
 
pau84 harmailee
KIITOS KAIKILLE VASTANNEILLE! :flower: siirrämme ratashankintaa ens kevääseen kun tyttö vähän isompi, mutta scooterit taitavat viedä voiton, kolmipyöräsistä luovuttiin..
 

Yhteistyössä