Lastenne nimet?

Vieras
Petra Jemima.

Minulle nimen merkitys ja historia ovat tärkeimpiä valintakriteerejä. Siksi tuntuu aina oudolta katsoa monia nykynimiä joissa valinta on tehty enemmän sen mukaan miltä joku kuulostaa, ja lopputuloksena on usein hyvin erikoisia sekoituksia.
 
Sannu
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Petra Jemima.

Minulle nimen merkitys ja historia ovat tärkeimpiä valintakriteerejä. Siksi tuntuu aina oudolta katsoa monia nykynimiä joissa valinta on tehty enemmän sen mukaan miltä joku kuulostaa, ja lopputuloksena on usein hyvin erikoisia sekoituksia.
Sama täällä. Minulla Viivi Annika ja Sanni Marikki.
 
hs
Alkuperäinen kirjoittaja Sannu:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Petra Jemima.

Minulle nimen merkitys ja historia ovat tärkeimpiä valintakriteerejä. Siksi tuntuu aina oudolta katsoa monia nykynimiä joissa valinta on tehty enemmän sen mukaan miltä joku kuulostaa, ja lopputuloksena on usein hyvin erikoisia sekoituksia.
Sama täällä. Minulla Viivi Annika ja Sanni Marikki.
ihan silleen vaan että ette voi tietää vaan "katsomalla" onko nimen takana stoori vai ei. ;)
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hs:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Petra Jemima.

Minulle nimen merkitys ja historia ovat tärkeimpiä valintakriteerejä. Siksi tuntuu aina oudolta katsoa monia nykynimiä joissa valinta on tehty enemmän sen mukaan miltä joku kuulostaa, ja lopputuloksena on usein hyvin erikoisia sekoituksia.
ihan silleen vaan että ette voi tietää vaan "katsomalla" onko nimen takana stoori vai ei. ;)
Henkilökohtaisia kertomuksia tietenkään ei. Tarkoitin tuolla merkityksellä ja historialla siis ihan yleistietoon liittyviä faktoja. Enemmistö suomalaisten nimistä kun on peräisin joko omasta kansanperinteestä ja luonnosta, tai sitten germaanisista, slaavilaisista, latinan, kreikan, heprean ja yhä enemmän myös arabian kielestä, ne tarkoittavat jotain ja niillä on jonkinlainen historiansa. Historiaa ja kielitiedettä tuntevana pystyn hyvin suuresta osasta perinteisiä nimiä tunnistamaan niiden merkityksen ja taustan, ja tästä syystä korvaani vain särähtää jos nimi on muokattu niin että tuo merkitys on kadonnut täysin tai sekoittunut. En halua arvostella henkilökohtaisia valintoja, näin minulle vain käy....
 
BootyPeppi
Kertomuksen voin kertoa...tyttäreni nimi on hunaja, jota mehiläinen syötti Zeus vauvalle Olympos vuoren uumenissa. Minun nimeni taas on tuo mehiläinen.
Pojan nimi taas on kunnianosoitus amerikkalaiselle reportterille, joka soluttautui saksalaisen uusnatsi ryhmän sisälle ja lopuksi kirjoitti kaikesta mitä näki.
Vauvan nimi taas kertoo miten suuri vaikeus oli saada hänet (löytyy raamatun kertomuksista).
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Kertomuksen voin kertoa...tyttäreni nimi on hunaja, jota mehiläinen syötti Zeus vauvalle Olympos vuoren uumenissa. Minun nimeni taas on tuo mehiläinen.
Pojan nimi taas on kunnianosoitus amerikkalaiselle reportterille, joka soluttautui saksalaisen uusnatsi ryhmän sisälle ja lopuksi kirjoitti kaikesta mitä näki.
Vauvan nimi taas kertoo miten suuri vaikeus oli saada hänet (löytyy raamatun kertomuksista).
Melissa ainakin joku noista
 

Yhteistyössä