Mietinpä tässä, että onko tyttären lapsi isovanhemmalle jotenkin "tärkeämpi" kuin oman pojan lapsi? Itse ihmettelen sitä, kuinka oma äitini tahtoisi tavata vauvaani mahdollisimman usein ja innoissaan kertoo kaikille hänestä ja koko mummola tuntuu olevan täynnä vauvani kuvia. Hän ei kuitenkaan mielestäni käy kovin usein veljeni lasta katsomassa, eli toista lapsenlastaan. Toki hän tästäkin välittää ja hoitaa aina tarvittaessa, mutta veljeni on joskus hieman loukkaantuneen oloinen, kun mummo on käynyt meillä kylässä muttei taaskaan heillä, vaikka mummolla on yhtä pitkä matka kummankin luo.
Vai onko se vain tätä vauva-aikaa, kun mummo höösää enemmän pienen vauvani kanssa, ja että huomio jakaantuu tasa-puolisemmin lastenlasten kanssa, kun vauva kasvaa hiukan vanhemmaksi? Veljeni lapsi on kuitenkin jo useamman vuoden ikäinen.
Itseäni vaan joskus harmittaa, ja tunnen jopa syyllisyyttä, kun mummo tuntuu suosivan meidän vauvaa. Hän tuskin itse tätä myöntäisi, mutta jotenkin sen aistii ja käytöksestä huomaa, että ihan tasapuolista tämä ei ole..
Vai onko se vain tätä vauva-aikaa, kun mummo höösää enemmän pienen vauvani kanssa, ja että huomio jakaantuu tasa-puolisemmin lastenlasten kanssa, kun vauva kasvaa hiukan vanhemmaksi? Veljeni lapsi on kuitenkin jo useamman vuoden ikäinen.
Itseäni vaan joskus harmittaa, ja tunnen jopa syyllisyyttä, kun mummo tuntuu suosivan meidän vauvaa. Hän tuskin itse tätä myöntäisi, mutta jotenkin sen aistii ja käytöksestä huomaa, että ihan tasapuolista tämä ei ole..