Lastenkoti vai psykiatrinen osasto

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Hei.

Meillä alkaa keinot olla vähissä teinitytön kanssa.
Nyt koulu, sossu, perheneuvolan yhteispalaverissa alettiin miettiä onko parempi hakea psykiatriselle osastolle tutkimusjaksoa (kesto 3-6vko) vai lastenkotiin/nuorisokotiin 1-3 kk?

Haluaisin kommentteja jos on kokemusta kummastakaan?

Meillä tilanne se että nuoren oireille pitää löytyä selitys ja kummassakin paikassa periaatteessa tilannetta tutkitaan mutta emme tiedä kumpaan suuntaan kallistuisi...
Lääkäri on 2 vko päästä ja siihen mennessä meidän kanta pitää olla selvillä. Tyttö ei halua kumpaankaan mutta tytön mielipidettä ei nyt kuunnella koska tilanne pahenee vain kk kuukaudelta..
 
vierailija
Niin, mitä ne tytön oireet on. Psykiatrisella tutkimus voi olla intensiivisempää, ja jos löytyy viitteitä siitä, että tytöllä on myös somaattista vaivaa, voidaan ne tutkia osastoaikana ehkä helpommin kuin nuoren ollessa lastenkodissa. Lyhyt poissaolo koulusta ei myöskään vieraannuta kaveripiiristä, mikä on tietenkin hyvä tai huono juttu, riippuen siitä aiheuttaako kaveripiiri itsessään ongelmia.
Voimia teille kaikille.
 
vierailija
Meillä tilanne se että nuoren oireille pitää löytyä selitys ja kummassakin paikassa periaatteessa tilannetta tutkitaan mutta emme tiedä kumpaan suuntaan kallistuisi...
Lääkäri on 2 vko päästä ja siihen mennessä meidän kanta pitää olla selvillä. Tyttö ei halua kumpaankaan mutta tytön mielipidettä ei nyt kuunnella koska tilanne pahenee vain kk kuukaudelta..
http://www.anttiheikkila.com/blogi/suuri-harhautus/

Lue tuo, koko sivu tarkasti.
 
vierailija
Mä en ymmärrä miks tää ei lähetä mun vastausta....

Eli siis valehtelee, varastaa, huutaa, raivoaa, rangaistukset ei auta, agressiivinen, oppimisvaikeuksia, ahdistuneisuutta. Pilannut kaverisuhteensa valehtelemalla, ongelmia arkitoiminnoissa jne...
 
vierailija
Sairaalassa olo voisi olla tehokkaampi. Siellä on paremmat rajat ja pääsee ehkä tutkimaan ongelman ydintä. Tsemppiä.
Tehokkaampi - mihin? Ongelman ydin voi olla koulussa, kotonakin. Ei ne siellä voi korjaantua. Lääkehoito täytyy aloittaa valvotusti - ei niillä muuta merkitystä ole. Sairaiden seassa oppii tietysti sairastaalan tavoille.

"Kopakkala kertoo saaneensa potkut esiinnyttyään Ylen MOT-ohjelmassa.

– Se oli ainut syy, että olin esiintynyt MOT-ohjelmassa. Se johti tähän, Aku Kopakkala sanoi Ylen aamu-tv:ssä perjantaina.

Kopakkala korostaa, että hän esiintyi ohjelmassa yksityshenkilönä. Ohjelman aiheena olivat masennuslääkkeiden haittavaikutukset.

– Olen kirjoittanut masennuksesta kirjan. Olen ollut asiantuntijana lääkäripäivillä. Olen kirjoittanut runsaasti artikkeleita. Olen henkilökohtaisesti asiassa asiantuntija, en Mehiläisen edustaja, Kopakkala huomauttaa.

Kopakkala aikoo vetää Mehiläisen oikeuteen. Hän pitää irtisanomistaan laittomana. Lisäksi hän katsoo, että hänen perustuslain suojaamaa ilmaisun ja mielipiteen vapauttaan on loukattu.

Mehiläinen ei halunnut osallistua Ylen aamu-tv:n keskusteluun perjantaina, vaikka heitä oli pyydetty mukaan. Mehiläisestä on aiemmin kerrottu Ylelle, että Kopakkalan irtisanomisessa ei ollut kyse vain esiintymisestä yhdessä ohjelmassa ja siinä annetuissa kommenteista."

Olisi kiva kuulla, mikä lasta vaivaa.
 
vierailija
Joskus sairaalaan meneminen voi olla nuorelle, ja aikuisellekin, pysäyttävä kokemus. Näkee vielä sairaampia ihmisiä kuin itse on. Ymmärtää, että asioiden on muututtava, tai suunta on vielä enemmän alaspäin.
Jotenkin itsestä tuntuu, että nuori pitää ensin tutkia kunnolla, ja koska kyse on noin vakavista ongelmista, hänen pitää saada intensiivistä psykiatrista hoitoa. Jos nuori pyrkii peittelemään todellisia ajatuksia ja tunteitaan, hän voi hyötyä hoitoympäristöstä, jossa keskusteluapua on saatavilla heti, kun hän on valmis käsittelemään omia tunteitaan ja omaa käytöstään. Ahdistus on tunne, jota useimpien on vaikea käsitellä, ja joka kuitenkin voi olla monien vaikeidenkin käytösongelmien takana. Ammattilainen voi viedä nuoren sen ahdistuksen syiden taakse, jolloin sitä päästään käsittelemään.
 
Joskus on helpompi puhuu vieraalle kuin tutulle. Sairaalassa todennäköisesti löytyy joku jolle voi purkaa sitä mikä mättää kotona/koulussa jos kotona ei pysty asiaa kertomaan. Taideterapiaa tai muita keinoja sanoittaa oloaan. Jos siellä on muitakin oirehtivia nuoria niin eikös niihin samaistu lastenkodissakin ja saa päähänsä paeta rikoskumppanin kanssa. Jos taas ei saa apua niin tulos on masennus ja köysi. Joten teit mitä tahansa teet sen väärin.
 
vierailija
Hei.

Meillä alkaa keinot olla vähissä teinitytön kanssa.
Nyt koulu, sossu, perheneuvolan yhteispalaverissa alettiin miettiä onko parempi hakea psykiatriselle osastolle tutkimusjaksoa (kesto 3-6vko) vai lastenkotiin/nuorisokotiin 1-3 kk?

Haluaisin kommentteja jos on kokemusta kummastakaan?

Meillä tilanne se että nuoren oireille pitää löytyä selitys ja kummassakin paikassa periaatteessa tilannetta tutkitaan mutta emme tiedä kumpaan suuntaan kallistuisi...
Lääkäri on 2 vko päästä ja siihen mennessä meidän kanta pitää olla selvillä. Tyttö ei halua kumpaankaan mutta tytön mielipidettä ei nyt kuunnella koska tilanne pahenee vain kk kuukaudelta..
Jos sairaalassa tutkivat hormoonit, viramiinitasot, kilpirauhasjutut ym. ,ettei vaan pelkkiä rauhoittavia lykätä. Nuoren ihmisen voi suistaa raiteiltaan niin moni asia verensokeri, allergia, unenpuute...Pyytäisin kokonaisvaltaista tutkimusta. Moni asia voi selvitä. Hän ei voi ryöpsähdyksilleen miyään. Syyt ovat syvemmällä.
 
vierailija
Sossut lähtee aina siitä lähtökohdasta että vika on vanhemmissa, eivätkä he ole lääkäreitä.!

Ehdottomasti siis osastojakso sairaalassa!

Hei.

Meillä alkaa keinot olla vähissä teinitytön kanssa.
Nyt koulu, sossu, perheneuvolan yhteispalaverissa alettiin miettiä onko parempi hakea psykiatriselle osastolle tutkimusjaksoa (kesto 3-6vko) vai lastenkotiin/nuorisokotiin 1-3 kk?

Haluaisin kommentteja jos on kokemusta kummastakaan?

Meillä tilanne se että nuoren oireille pitää löytyä selitys ja kummassakin paikassa periaatteessa tilannetta tutkitaan mutta emme tiedä kumpaan suuntaan kallistuisi...
Lääkäri on 2 vko päästä ja siihen mennessä meidän kanta pitää olla selvillä. Tyttö ei halua kumpaankaan mutta tytön mielipidettä ei nyt kuunnella koska tilanne pahenee vain kk kuukaudelta..
 
vierailija
Meillä ei kyllä ole vanhempia syytetty sossun puolelta, ne on nähnyt vaikka kuinka tehdään lapsen kanssa yhteistyötä niin tilanne vaan on pahentunut..

Mut ainakin tääl näkyis että kannatusta saa sairaalajakso...
 
vierailija
Jos sairaalassa tutkivat hormoonit, viramiinitasot, kilpirauhasjutut ym. ,ettei vaan pelkkiä rauhoittavia lykätä. Nuoren ihmisen voi suistaa raiteiltaan niin moni asia verensokeri, allergia, unenpuute...Pyytäisin kokonaisvaltaista tutkimusta. Moni asia voi selvitä.
Kuka sairaalassa sellaista tekee? Ei missään, vaan aloitetaan lääkitys, mitkä lopulta tappaa aloitekyvyn ym.
 
vierailija
Mä en ymmärrä miks tää ei lähetä mun vastausta....

Eli siis valehtelee, varastaa, huutaa, raivoaa, rangaistukset ei auta, agressiivinen, oppimisvaikeuksia, ahdistuneisuutta. Pilannut kaverisuhteensa valehtelemalla, ongelmia arkitoiminnoissa jne...
Oppimisvaikeuksista täytyy aloittaa. Koulukirjat esille, alusta asti niin, ettei mikään jää lukematta. Ilman sitä ei ole muillakaan toimilla mitään merkitystä. Loput hoituu sillä, että ei aika riitä muuhun. Nukkua täytyy ainakin 10 tuntia vuorokaudessa, että oppii ne asiat NYT.
 
vierailija
Oppimisvaikeuksista täytyy aloittaa. Koulukirjat esille, alusta asti niin, ettei mikään jää lukematta. Ilman sitä ei ole muillakaan toimilla mitään merkitystä. Loput hoituu sillä, että ei aika riitä muuhun. Nukkua täytyy ainakin 10 tuntia vuorokaudessa, että oppii ne asiat NYT.

Kun koulussa ei ole ongelmia. Siis siellä käyttäytyy hyvin mut joulunumerot 5-7 välillä.
Nukkuu hyvin.
 

Yhteistyössä