lastenhuoneesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja risooo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

risooo

Vieras
Miten te saatte pidettyy lastenhuoneen siistinä ja järjestyksessä? Jos saan siivottua ja lajiteltua lelut ja tavarat omille paikoilleen, menee hetki ja kaikki on revitty takas lattialle! Noi kaksi on kyllä "sanonkomitätuholaisia", eikä ne siivoa mun kanssa tai itsekseen huonettaan. Toinen on poika 2v ja toinen on tyttö 4v.
ja sitten niitä leluja pitää levittää myös kaikkialle muuallekin asuntoon. Mä käyn päivät 8-16 töissä ja illat pitäis kulkee perässä ja kiikuttaa tavaroita takas omille paikoilleen. en jaksa. ihan oikeesti.

Edellisen leikin jäljet kerätään, kun uusi alkaa. Illalla siivotaan lastenhuoneet. Ei haittaa, jos keskenolevat leikit on levällään. lapsen pitää antaa leikkiä.

Hyvä säilytysratkaisu on kaiken a ja o. Meillä lapset mielusti keräävät lelut oikeille paikoille kun on lapsia kiinnostavat hyllyt, korit, pussukat yms leluille.

Mitä tulee leikkeihin muissa huoneissa niin meillä lapset tykkäävät leikkiä siellä missä on aikuiset. Tällä hetkellä meillä on junarata keittiössä ja olohuoneessa ties mitkä maja ja kauppaleikit. Antaa olla, pääasia että lapset viihtyy ja on lähellä. Siivoan miehen kanssa lelut sitten illalla kun lapset nukkuvat, nopeasti tulee kerättyä kun on kaksi aikuista siivoamassa.

Leikki on lasten työtä. Onko se nyt niin vaarallista jos leluja on siellä täällä.

Haluaisin minäkin tietää..
Meillä pojat 8v ja 5v ja sotku on jotain järkyttävää ihan jatkuvasti. Kesällä pakkasin kaikki lelut pois. Jäljelle jäi muutama pikkuauto ja pieni laatikko legoja.
Silti edelleen tuo huone on kuin kaatopaikka. Olen luvannut lelut takaisin laatikko kerrallaan kun huone alkaa pysyä edes jotenkutetn siistinä.
En tiedä mistä tuo sotku tulee. Piirustuspaperia, sanomalehtiä, kirjoja (hakevat eri huoneesta) vaatteita, pehmoleluja (hakevat siskoltaan) jne.
Ja kun pitäis siivota hypitään tasajalkaa ja itketään. Ite saa suurinpiirtein kädestä pitää ja nostella niitä tavaroita paikoilleen.