LASTENHOITOAPU ketju

Alkuperäinen kirjoittaja KaksiKertaaPienempi:
Täällä edustetaan Oulua :wave: Mie voin ottaa hoitoon kerralla pidemmäksikin aikaa =) Tällä hetkellä minulla on kaksi perhettä, joita auttelen tarvittaessa ja aikaa riittäisi kyllä vielä muillekin.[/quot

Ihan mieleskiinnosta kyselen, että miksi sä perheitä auttelet? Teetkö sitä siis työksesi, vai? Varmaan kuitenkin jonkin korvauksen avusta saat? Onko sinulla omia lapsia? Minkä ikäisiä lapsia perheissä on joita hoidat? Ja hoidatko päivisin, iltaisin, viikonloppuisin vai milloin? Minkä ikäinen olet?

=)
 
TiiaNooraMarjaLeena: Saan mie korvauksen siitä. Nämä perheet tarvitsevat hoitoapua milloin mistäkin syystä esim. haluavat juhlia tai siivota rauhassa. En siis mitenkään säännöllisesti vaan silloin, kun tarvii esim. nyt on toisen perheen hoidokki meillä koko viikonlopun. Itse olen 25v. lähihoitajaopiskelija ja mulla on 4vuotias poika. Ja hoito ei ole kiinni vuorokauden ajasta vaan miten sovitaan. Lapsilähtöisesti mennään =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Mulle on luultavasti tulossa välivuosi ja heti ihmiset on ehdotelleet, että menisin heille muutamaksi viikoksi, esim. kuukaudeksi lastenhoitajaksi..kaksi sukulaisperhettä on jo kysynyt. :D Luultavasti menenkin syksyllä joksikin aikaa hoitamaan 5-vuotiasta serkkuani, jolloin hänen ei tarvitse mennä päiväkotiin. :) Kätevä tämä välivuosi, kun voi tehdä kaikenlaisia töitä. =)
Kai palkkaa pyydät, jos pitemmän aikaa hoidat. Tulet tarvitsemaan rahaa opiskeluun. Älä anna sentään hyväksikäyttää itseäsi. Jos palkkaa eivät maksa, käytä mieluummin aika opiskeluun ym. lepoon. töitä ehdit tehdä ja omia lapsia hoitaa myöhemmin. Toki auttelu joskus ok, mutta älä nyt ainakaan ilmaiseksi hoida sellaista, joka ei päiväkodissa ole.
 
Piti nyt tätä ketjua varten mustua.

Espoosta olen, ja mulla on 3-, 6- ja 11-vuotiaat pojat. Vipinää meillä riittää, mutta joskus voisi lapsi tai pari joukon jatkona mennä. Aika harvaseltaan itse tarvitaan apua.

Niin ja meillä puhutaan myös ruotsia.
 
skeptinen
Ihan ok juttu, jos tuommonen vastavuoroisuus hoito toimii, mut käytännössä kun itse olet hoidellut vkl:n toisen muksuja niin sitten yhtäkkiä sille toiselle ei käykkään mikään vkl ikinä. nim. kokemusta löytyy. Hieno ajatus sinänsä kyllä.
 
huijattu
mulle on käynyt niin että hoidan silloin tällöin kaverini lasta ja kun hänen vuoronsa tulisi hoitaa minun lapsiani niin ain ahän on joko itse kipeä tai lapsi kipeä... enpä ole enään kyseisen kaverin lasta ottanut hoitoon.
 
Hyvä idea jos vaan toimii. Kokemusta on että ei toimi mutta onhan meitä erilaisiakin ihmisiä.
Meille suurin piirtein tuodaan lapset ovelle ja lähdetään vaan jossain käymään, siinä saattaa kuitenkin useempi tunti vierähtää. Sitä onkin sitten että aha vois tietty kysyä onnistuuko mutta kyllä mielellään katson jos ei itellä ole mitään kiirettä minnekään. Oishan se kiva jos sais vastavuoroisesti itekin apua mutta eipä ole vielä keneltäkään herunu.
 
vieras
Kuopiossa ois tarvetta myös hoitajalle. Meillä yksi lapsi. Ja tietty meille vois myös tuoda hoitoon, riippuen vähän kuinka pitkäksi aikaa, mutta kaksi ainakin menisi ihan kepeästi. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja LOISTOTUPSU:
Hyvä idea jos vaan toimii. Kokemusta on että ei toimi mutta onhan meitä erilaisiakin ihmisiä.
Meille suurin piirtein tuodaan lapset ovelle ja lähdetään vaan jossain käymään, siinä saattaa kuitenkin useempi tunti vierähtää. Sitä onkin sitten että aha vois tietty kysyä onnistuuko mutta kyllä mielellään katson jos ei itellä ole mitään kiirettä minnekään. Oishan se kiva jos sais vastavuoroisesti itekin apua mutta eipä ole vielä keneltäkään herunu.
Mistäpäin olet?



 

Yhteistyössä