Lastenhoito synnytyksen aikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kesäodotus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kesäodotus

Vieras
Heips!
Aika ajoin täällä on aiheesta ollutki ketjua, mutta en nyt löytänyt. Eli te, joilla useampia pienia lapsia, miten olette järjestäneet lastenhoidon synnytyksen ajaksi?
Meillä la juhannuksen tienoilla, joten vanhempien lasten kummit reissussa / juhlissa, isovanhemmat 200km päässä, samoin lähisuvusta ne "nuoremmat ikäluokat".
Vielä ei mitään ressiä oteta, eihän me voi tietää milloin tää tulee, mutta olisi kiva kuulla, minkälaisista tilanteista ja miten olette selvinneet? Pahin skenaario varmaan olis juhannusaattona aamuyöstä lähtö sairaalaan, mutta koputetaan puuta ettei niin käy! :)

Meillä suvut asuu kaukana eli kavereista oltiin muodostettu hoitorinkiä varalle ennen kuopuksen syntymää. Paria kaveria tuli sitten käytettyäkin kun vasta kolmannella sairaalakeikalla saatiin vauva ulos :D

Seuraavan lapsen kohdalla päiväkoti saa hoitaa tuon puolen, suunniteltu sektio kun olisi tarkoituksena. Jos taa sjoutuu yllättäin lähtemään aiemmin niin menen itse ja mies saa jäädä kotiin yrittämään järjestellä lastenhoitoa jos mukaan mielii.

mies hoitanut muun katran ja mie synnytämäs kun kerran ollaan puuhaan keskenämme ryhdyttykkin..:)..ja siis tämä ei hattuilua mutta se on pakko laskea vaihtoehdoksi jo ekan lapsen jälkeen koska ei voi vaan olettaa että joku muu kykenisi hoitamaan lasta silloin , vaikka olisi sovittukkin näin niin aina voi tulla este.

Mitäs jos varaudutte niin, että tarvittaessa isä jää kotiin ja isovanhemmat lähtevät ajamaan teille heti kun h-hetki koittaa? Isä voi silti hyvin ehtiä mukaan (meillä kyllä ei välttämättä ehtisi, kun on niin nopeeta toimintaa).

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
mies hoitanut muun katran ja mie synnytämäs kun kerran ollaan puuhaan keskenämme ryhdyttykkin..:)..ja siis tämä ei hattuilua mutta se on pakko laskea vaihtoehdoksi jo ekan lapsen jälkeen koska ei voi vaan olettaa että joku muu kykenisi hoitamaan lasta silloin , vaikka olisi sovittukkin näin niin aina voi tulla este.

Minulla oli kakkosen kohdalla sellainen synnytyspelko että sanoinkin etten yksin suostu sinne menemään. :D Siksi niitä lapsenhoitajia sitten etsittiinkin hyvissä ajoin. Siinävaiheessa kun sektiopäätös tuli totesin jo helpottuneena että sen voisin yksin hoitaakin.

Kahdesti on ollut laskettu aika juhannuksen kieppeissä. Ei ole tullut lähtöä kylläkään.

Toisella kertaa oli MLL:stä parin synnytyspäivystäjän numerot (vanhempia naisihmisiä ), tosin epäilen olisiko sitten juhannusyönä välttämättä saanut kiinni. Toisella kertaa anoppi pääsi hoitamaan ja toisella kertaa äitini tuli kyläilemään silloin lasketun ajan jälkeen, jolloin hän pääsi isompia hoitamaan.

Joo, tokihan tuo on huomioitava, että välttämättä ei lastenhoitoa saa, mutta se olkoon viimeinen vaihtoehto! Mut toi olikin aika hauska, et MLL:ssa on synnytyspäivystystä... Lienee syytä selvittää senkin saatavuus täällä päin. :)

Meille tuli mun äiti 300km päästä odottamaan syntymää, oli sitten kolmisen viikkoa ennen h-hetkeä kun enteili synnytystä jo liian aikaisin (olin vuodelevossa). Voin sanoa että hieman hermoja kiristeli jatkuva hääräys :D

Alkuperäinen kirjoittaja Edna Birch:
Meille tuli mun äiti 300km päästä odottamaan syntymää, oli sitten kolmisen viikkoa ennen h-hetkeä kun enteili synnytystä jo liian aikaisin (olin vuodelevossa). Voin sanoa että hieman hermoja kiristeli jatkuva hääräys :D

Tuo olis jo ihan kamala vaihtoehto ;)

Ei paha! Mitähän anoppi sanois, kun sen tänne kutsuisin "varmuuden vuoksi" juhannukseksi? :D Äh, ei saa pelotella, tulisi vielä! Toisaalta, olishan ainakin lastenhoito järjestyksessä, mut pää sekois, kun sieltä kuitenkin tulisi myös lauma koiria ja appiukko kertomaan, miten päin grillin kuuluu olla kun tulee mistäkin. :D

Toisaalta toivon, etteivät kovin paljon muutakaan ohjelmaa suunnittelisi, että saisi sitten tarvittaessa oikeasti soittaa ja pyytää...

Oltiin sovittu että appivanhemmat tulee vahtimaan esikoista.
Soiteltiin synnytystä edeltävänä iltana heille että varautukaa jos tulee lähtö, oli supistellut koko päivän, tosin kivuttomasti, mutta säännöllisesti. Päättiv't kuitenkin lähteä tulemaan yötävasten meille. Aamuyöstä sitten appiukko saikin lähteä viemään meitä sairaalaan ja aamutuimaan kuopus oli syntynyt.
Appivanhemmat asuu n 150 km päässä meistä. Jos he ei olisi tulleet yöksi niin mies olisi jäänyt odottamaan kotiin heidän tuloaan, mä olisin mennyt sairaalaan taksilla ja mies tullut sitten perässä ja ehtinyt synnytykseen jos ehtinyt (todennäköisesti ei olisi ehtinyt).

Niin juu, appiukko oli oma-alotteisesti ottanut lomansa kuopuksen la:n tienoolle että pääsivät esikoista hoitamaan. Sopivasti sattui olemaan vielä pääsiäinenkin niin anopillakin oli pari vapaata siinä :D Ja mun äiteeni oli ilmottanut pomolleet että kun tieto uudesta lapsenlapsesta saapuu lähtee hän lomalle :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Oltiin sovittu että appivanhemmat tulee vahtimaan esikoista.Niin juu, appiukko oli oma-alotteisesti ottanut lomansa kuopuksen la:n tienoolle että pääsivät esikoista hoitamaan. Sopivasti sattui olemaan vielä pääsiäinenkin niin anopillakin oli pari vapaata siinä :D Ja mun äiteeni oli ilmottanut pomolleet että kun tieto uudesta lapsenlapsesta saapuu lähtee hän lomalle :laugh:

Aivan ihanat isovanhemmat! :)

no meillä mummot ja papat ja kummit asuu toisella puolella suomea. en tiedä mtien järjestetään lastenhoito. naapureita ei tunneta...no, jospa menis yliajalle 2vkoa niin kerkeis koulu ja eskari alkaa ja päättäis sit syntyä "virka aikaan" :D

Miten olisi "kyläily" juuri lasketun ajan kieppeillä? Ei ne ainakaan toiselle puolen suomea sit lähetä, jos olisi valmiiksi jo puolet auki kun menee paikalliseen synnytyspäivystykseen? :laugh:

Mut toi on kyllä, et kovin kaukana meilläkin noi suvut. Noh, päivä kerrallaan. Ehkä tämäkin ratkeaa jotenkin näpsäkästi. :)

teil ei lähettyvillä tai suvussa ole nuorta tyttöä joka ois innokas tuleen teille? sovitte vaik et tulee taksilla ja te maksatte taksikyydin.. tietty se pitäs olla sellainen johon ite pystyy luottaan ja jättään lapset sille. Mut ite voisin naapurissa asuvalle 14v:lle jolla on pikkusisaruksia itelläki jättää nämä omani ainaki siks aikaa et isovanhemmat kerkeisivät tänne

Isovanhemmat olivat hälytysvalmiudessa. Jos eivät olisi olleet käytettävissä, olisin mennyt yksin synnyttämään ja mies olisi hoitanut esikoisen. Ei se niin monimutkaista ole...

Ei ole ketään sellaisia nuoria lähettyvillä. Suvuista ei löydy, naapurin teinillä taas on mielessä lähinnä pojat ja mopot.. eli ei. :D Ja muutenkaan ei olla näiden naapureiden kans niin hyvissä väleissä, ovat vanhempia ihmisiä lukuunottamatta tätä yhtä teiniä. Mutta kuten sanottu, ei mulla vielä ole paniikkia, lähinnä haluan kuulla vaihtoehtoisia toimintatapoja. :)

Yhteistyössä