lastenhoitajat / lto:t

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rehellisesti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rehellisesti

Vieras
millaiset lapset pääsee suosikkeihinne?
onko esim. vanhempien "kivuudella" merkitystä? tai onko merkitystä onko lapsi söpösti puettu vai ei? tai sillä onko lapsi söpö vai ei?
vai sillä onko lapsi rähjäinen, tai siisti?
hankala tai sopeutuva,sosiaalinen?
mitkä asiat vaikuttaa siihen tykkäätkö jostain lapsesta tai et?

Mä en tykkää hankalista lapsista, ja mulle hankalat on sellaisia, jotka heti tilaisuuden tullen ovat toisia lapsia puremassa, sylkemässä, hakkaamassa, heittelemässä leluja, kiroilemassa jne. Eniten mua viehättää lapset, jotka jollakin tavalla muistuttavat omiani ja osaavat käyttäytyä nätisti, voivat vaikka kyseenalaistaakin asioita, mutta tekevät sen nätisti. Vaatteet tai vanhempien sosiaalinen tausta (en yleensä edes tiedä siitä mitään) eivät vaikuta. Ujot ja vilkkaat voivat viehättää mua ihan yhtä paljon, mutta ehkä hieman helpommin pääsen lähemmäs ujoja kuin vilkkaita.

[QUOTE="vieras";25296794]Persoona. Toisten kanssa vaan loksahtaa paremmin kuin toisten, ihan niinkuin aikuistenkin kanssa.[/QUOTE]

Mä peesaan tätä.

Ulkoisilla asioilla ei ole mitään merkitystä. En mä oo koskaan ymmärtäny lasten vaatteiden päälle. Tai viimesten hius villitysten päille. Ihan sama miltä näyttää jos ne kemiat kohtaa.

Jostain syystä olen huomannut että erityispaikan sydämessäni ansainneet ovat usein olleet ns. haastavia (ja kenties jopa muiden sorsimia) lapsia.

Mä peesaan tätä.

Ulkoisilla asioilla ei ole mitään merkitystä. En mä oo koskaan ymmärtäny lasten vaatteiden päälle. Tai viimesten hius villitysten päille. Ihan sama miltä näyttää jos ne kemiat kohtaa.

Jostain syystä olen huomannut että erityispaikan sydämessäni ansainneet ovat usein olleet ns. haastavia (ja kenties jopa muiden sorsimia) lapsia.

Ei minuakaan vaatteilla "hurmata". Päinvastoin melkeinpä.
Joskus kemiat kohtaa, joskus ei. Persoona todellakin ratkaisee. Eräs "suosikkini" on erityislapsi, erittäin haastava tapaus, jonka kanssa monella on mennyt jo hermot. On minullakin, mutta silti hän on omalla tavallaan oikein kiva tyttö, joka mm. kyselee tulenko varmasti heidän kanssaan nukkumaan (nukkariin lukemaan satua) :)

Erisyislapsista pidän, ovat haastavia ja samalla hyvin palkitsevia. Sen sijaan pellossa kasvaneet saavat niskavillani pystyyn! Esim. sekin muksu, jonka wt-äiti on kotona, raskaana, mutta lapsi hoidossa koska äiti ei jaksa sen kanssa kotona (lapsi hyvin villi, jopa ilkeä ja satuttaa tahallisesti toisia). Että pannaan se kauhukakara päiväkotiin ja pyöräytetään sekaan toinen... eiköhän pk senkin sitten aikoinaan kasvata :kieh:

Yhteistyössä