Lastenhoitajan palkasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

apuva

Jäsen
19.10.2004
101
0
16
Kuinka paljon teidän mielestä olisi kohtuullista maksaa opiskelijatytölle/lukiolaiselle joka tulee hoitamaan kolme kk:tta vanhaa vauvaamme silloin tällöin tunnin pari kerrallaan?? MLL:n taksahan on kai jotain reilu 4 euroa tunti mutta niillä on vissiin joku koulutus tms. takana.

Eli paljonko ootte maksanu? Ja minkä ikäinen teidän mielestä on sopiva ottamaan vastuuta pikkuvauvan hoidosta? Entä vakuutukset...

Tack :flower:

Ei niillä välttämättä mitään koulutusta ole ja se 4 euroa on liian vähän. Lukioaikoina ite kävin naapurin lapsia hoitamassa 2-3 tuntia ja sain 20 eroa tai enemmän. ja tietty käyttää jääkaappia...

siskoilleni (13v. ja 16v.) annan 10-30e yöstä, riippuen vähän mielialastani :D Parin tunnin pätkistä en heille mitään maksa. Mutta kun itse aikoinani kävin hoitamassa lapsia, sain 5e/h. Tämä siis päivällä, yöllä taksa oli enemmän. Tuosta hoitajan iästä.. Kun mein poika oli vauva, annoin silloin 15-vuotiaan siskoni häntä hoitaa, pärjäsivät. Kännykät on olemassa jos jotain ongelmia ilmenee. Pienemmän pikkusiskoni en antanut hoitaa vauvaa koska sisko on niin heiveröinen ettei olisi jaksanut kanniskella mein jötikkää :laugh:

Ite olen käynyt mll:n lastenhoitajakurssin ja pyysin 4.20 niinku mll sanoi. Nyt kun tätyin 18 ja muutin uudelle paikkakunnalle, en ole kirjoissa uuden paikkakunnan mll:n kirjoissa, mutta vanhan kyllä, niin pyydän 5e tunti, monet haluaa maksaa jopa enemmän.
Mun mielestä se 4-5e on hyvä, sillä onhan siinäkin ja parikymppiä jos esim. 5h hoitaa..
Itse hoisin myös 3kk:tta vanhaa ja samalla noin puoltoistavuotiasta. Hyvin meni, aluksi hiukan jännitti. Mutta siihen tottui helposti ja kaikki alkoi sujumaan nopeasti rutiinilla. Muista vaan selittää tai kirjoittaa hoitajalle aikataulut ja näyttää kaikki tavaroiden paikat. Myös puhelinyhteys olisi hyvä olla, että saa kysyä pientäkin asiaa.=)

Niin, ja mll:n taksojen mukaisesti 24h hoito maksaisi 70e. Ennen pyysin 50e, mutta nyt tutuiksi tulleilta 30-50e. Mutta on ollu muutamia jotka haluaa sen taksan mukaan maksaa.
Ja hoitaja tulee mielellään uudelleen, jos olette varanneet myös hänelle ruokaa ja maksatte hiukan ylimääräistä :D

minusta olis kohtuullista maksaa 5-7 ? tunnilta. Itse nuorempana lämmitti aika kovasti sydäntä jos lastenhoidosta sai kunnon palkan. Kaikkein kitsain maksaja oli tätini jolle ei kehdannu nuorena tyttösenä sanoa vastaan kun kysyi et riittääkö 100MK viikosta...HAh.
Omien lasten hoitajille aijon maksaa ihan kunnolla,tiedän miltä tuntuu ku aina kotimiehenä ja mitään ei saa...ei edes hyvää mieltä.
Maksakaa ihan oikeasti kunnolla kotimiehillenne ja kiittäkää reilusti!!! =) =)

Yhteistyössä