Lastenhoidosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hannamaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hannamaria

Aktiivinen jäsen
08.06.2007
5 390
1
36
Jos on tilanne että on pakko saada lapsi/lapset hoitoon, siis ettei kumpikaan vanhemmista voi heitä sillä hetkellä katsoa, niin miksi oletusarvo on että mummun on pakko haluyta jälkeläiset hoitoon, tai edes että pari haluaa lapsiaan ensisijaisesti just mummulaan?

Oke, en mäkään haluaisi ketään tuntematonta kuten mll hoitajaa lapseni kanssa, mutta jos on PAKKO, niin päiväkotihan maksaisi myös jos lapsi olisi siellä. Eikö kukaan pienituloinen kaveri joka ei ole kokopäivätöissä, ehtisi muutamaa kymppiä vastaan lapsenvahdiksi?

Ainaki mun tuttavapiiriin kuuluu sen veran monta luotettavaa, lapsen kanssa pärjäävää kotihoidontuella elävää/osa-aikatöissä käyvää pienipalkkaista/työtöntä/eläkeläistä, että jos alkaa näpytellä tekstiviestiä "jos ehdit klo xx-xx hoitaa meidän poikaa, saat xx euroa", niin tilastollinen todennäköisyys on että viimeistään kolmannelle sopii...

Ei kai sen hoidon AINA tarvitse olla ilmaista? Jos siis tärkeästä asiasta kysymys...

Ja mummulasta; tämä on aihe joka jakaa mielipiteet kahtia. Jonkun mielestä mummulla on velvollisuus hoitaa lapsia, toisen mielestä kyse on oikeudesta.

Mulla meni nyt koko juttu hieman ohi.. Mitä tässä haettiin? Siis, joo rahallisesti en mummuille maksa sillon harvoin kun sattuvat lapsia katsomaan. Mutta vastapalveluksia teen kun pyydetään..

Mun tuttava piirissä ei satu olemaan ketään kenet hälyttää salamana paikalle, tai edes varotus ajalla..

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja Melukylän Mutsi:
Mulla meni nyt koko juttu hieman ohi.. Mitä tässä haettiin? Siis, joo rahallisesti en mummuille maksa sillon harvoin kun sattuvat lapsia katsomaan. Mutta vastapalveluksia teen kun pyydetään..

Mun tuttava piirissä ei satu olemaan ketään kenet hälyttää salamana paikalle, tai edes varotus ajalla..

Pointti oli suunnilleen siinä, kun täällä usein haukutaan mummoja joilla on omaa elämää eikä ehdi hoitaa lapsenlapsia. Tai toisaalta jonkun lapset on liikaa mummulassa...

Ja nimenomaan se, että eikö lapsilla ole muuta paikkaa kuin mummula jos tarve on satunnainen? Ei kai sen mummunkaan tarvitse odotella puhelimen edessä josko nuoriso tarttis apuja...

Se riippuu mistä roikkuu. Mitä kukaan muu on siihen sanomaan kenen lapset on liikaa tai liian vähän mummulassa.

Meillä on tasan 2 paikkaa mihin lapsia voi viedä ja niissä ovat reilun 2v aikana olleet alle 5krt..Henkilökohtasesti mua risoo se, et luvataan ja luvataan. Halutaan ja pyydetään lapsia kylään ja kun on saatu aikataulut kaikille sopiviks niin perutaankin koko homma..

Se ei ole mukavaa.. :|

meil ei pappa saa hoitaa noita yhtäaikaa, koska ovat liian villejä, pappa ei osaa kieltää eikä saa noita ojennukseen yhtään, en siis anna noita.. yhen kans kyllä pärjää hetken

mummu sais hoitaa, jos vaan haluais. apua ei tarjota, enkä minä sitä myöskään kysele. tietää kyllä että ollaan välillä väsyneitä mutta...

toinen mummu ja pappa ei saa hoitaa, koska heihin on luottamus mennyt. kannattaa joo juoda sitä viinaa niin paljon, että aivosolut tuhoutuu. sanovat, että ovat selvinpäin kun mennään sinne koko porukka ja joo... niin että en antas lapsia sinne keskenään kun ei käydä muutenkaan edes koko porukalla ku kääntymässä.

en odota että he hoitavat, en edes halua että hoitavat (siis nämä alkoholisoituneet)

jos tilanne olis toinen niin kivahan se olis että olisivat lasten elämässä mukana

Pointti oli suunnilleen siinä, kun täällä usein haukutaan mummoja joilla on omaa elämää eikä ehdi hoitaa lapsenlapsia. Tai toisaalta jonkun lapset on liikaa mummulassa...

Ja nimenomaan se, että eikö lapsilla ole muuta paikkaa kuin mummula jos tarve on satunnainen? Ei kai sen mummunkaan tarvitse odotella puhelimen edessä josko nuoriso tarttis apuja...

Se riippuu mistä roikkuu. Mitä kukaan muu on siihen sanomaan kenen lapset on liikaa tai liian vähän mummulassa. Meillä on tasan 2 paikkaa mihin lapsia voi viedä ja niissä ovat reilun 2v aikana olleet alle 5krt..Henkilökohtasesti mua risoo se, et luvataan ja luvataan. Halutaan ja pyydetään lapsia kylään ja kun on saatu aikataulut kaikille sopiviks niin perutaankin koko homma..

Se ei ole mukavaa.. :|

Varmuuden vuoksi lisään, että itsekin olen sitä mieltä että lapsella on oikeus isovanhempiinsa, mun mielestä mummulassa kyläily ei ole yleensä "liikaa", vaikka usein olisikin. Mutta täällähän tuntuu että oli mummu vähän tai paljon tekemisissä, aina on väärin päin.

Eiks tääl mee aina niin, et teet niin tai näin niin aina menee väärin... :D

Mulla ei ole varaa maksaa kenellekään lasten hoidosta. Jos mun pitää töihin, niin ei siitä palkasta jäisi lastenhoitajalle maksamisen jälkeen itselle mitään. En sitten mene töihin.

Eikä mulla ainakaan kavereissa ole sellaisia jotka noin vain voisivat ottaa likan hoitoon.

Niin ja miksi sen hoitopaikan pitää aina olla ihan lähellä? Jos tosiaan tarvii hoitoa, niin eiköhän 100km:n säteillä jokaiselta joku tuttu sentään löydy!
Nimimerkillä on viety vauva joskus siskokullalle 80 km:n pähän hoitoon ihan hetken päähänpistosta :D (en kyl maksanu siskolle, nyt se voi sitten avautua, jos jäi kaiveleen :p :saint: :laugh: ;) )

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Mulla ei ole varaa maksaa kenellekään lasten hoidosta. Jos mun pitää töihin, niin ei siitä palkasta jäisi lastenhoitajalle maksamisen jälkeen itselle mitään. En sitten mene töihin.

Eikä mulla ainakaan kavereissa ole sellaisia jotka noin vain voisivat ottaa likan hoitoon.

Mä kyllä käsitin, että tässä oli kyse satunnaisesta lasten hoidosta. Siis jos menee töihin, niin sillon kai trvitaan säännöllistä hoitoa ja siihen nyt ehkä kukan työtön kaveri ei ole valmis tai sit tahtois kunnon palkan.

Meillä ei ole onneksi tullut niin pakollista menoa, etteikö sitä voisi perua. Eli jos on päällekäiset menot ollut minulla ja miehellä, niin toinen yksinkertaisesti on jättänyt menemättä. Nyt onneksi jo helpottaa, kun lapset pärjää hetken keskenäänkin.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Niin ja miksi sen hoitopaikan pitää aina olla ihan lähellä? Jos tosiaan tarvii hoitoa, niin eiköhän 100km:n säteillä jokaiselta joku tuttu sentään löydy!
Nimimerkillä on viety vauva joskus siskokullalle 80 km:n pähän hoitoon ihan hetken päähänpistosta :D (en kyl maksanu siskolle, nyt se voi sitten avautua, jos jäi kaiveleen :p :saint: :laugh: ;) )

Mähän oon palstallakin sanonut, että omani lisäksi rakastan vain siskonlapsia;)
Sukulaisille ei tartte maksaa, veri on vettä sakeempaa. Kaverille maksan, enkä myöskään ilmaiseksi kaverin lapsia tarjoudu hoitamaan, paitsi joskus HARVOIN kohteliaisuudesta :whistle:
Hah, toi on menny multa ohi!
Mutta onneksi ainkaan eräs nuori nainen ei epäile hetkeäkään etteikö koko maailma rakastisi häntä...tarkemmin ajatellen kumpikin nuori nainen oletta, että maailma pelstuu hänen jalkojensa alta ja huone valaistuu kun hän saapuu...

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:

Mä kyllä käsitin, että tässä oli kyse satunnaisesta lasten hoidosta. Siis jos menee töihin, niin sillon kai trvitaan säännöllistä hoitoa ja siihen nyt ehkä kukan työtön kaveri ei ole valmis tai sit tahtois kunnon palkan.

Nii just. Jos joka päivä hoitoa tarttee, päiväkoti tulee halvemmaksi. Mä puhuin pakkotilanteista, eli jos ei esim asuntokaupoille tahdo armasta jälkikasvua mukaan

Ja mä puhuin osa-aikaisesta työstä jota teen perjantai ja/tai lauantai-iltaisin. Jos en saa likkaa isälleen, äidilleni tai siskolleni, niin en sitten mene töihin. Mulla ei oikeasti ole varaa maksaa kenellekään ja palkka menis siihen lastenhoitajan palkkaan.

Yhteistyössä