Lastenhoidosta kysymys...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Siis mie nyt kysyn ihan näin yleisesti, en siis halua nyt vuodattaa mitään omia "ongelmiani" asiaan liiittyen, mutta siis...

Mihin te laitatte muut sisarukset hoitoon / kuka hoitaa muita lapsia, kun teillä on jotain menoa jonkun muun lapsen kanssa, jonne ei oikein voi ottaa kaikkia lapsia mukaan?

Esimerkkinä nyt vaikka omasta elämästä tutut paikat kuten
fysioterapia (jossa ohjauskäyntejä, eli sinun pitää olla siellä mukana ), kouluun / esikouluun tutustuminen (jossa terveydenhoitaja pitää yhden tunnin + muuta ohjelmaa ) jne.

Vai otatteko te silti kaikki lapset mukaan?

Meillä kun tilanteita ei helpota se, että isovanhemmat ja muut sukulaiset ovat töissä ja / tai asuvat kaukana (väh. 50km päässä, eivätkä omaa ajokortteja tai autoja ) ja MLL:n hoitajia ei ole saatavana täällä.
Toisinaan on mahdollista saada ns. naapuriapua, mutta kun sellaiset niin tutut naapurit ovat menossan tutustumistilaisuuteen koululle... Niin ja puoliso, siis lasten isä, on tietysti töissä.

Mutta kysymys siis kuuluu, miten teillä hoidetaan ja saadaan järjestymään vastaavanlaiset tilanteet?

Miehen mummo ja pappa tulee tarvittaessa 100km:n päästä. Ei viitsi kyllä kovin usein vaivata. Yleensä siis raahaan koko katrasta mukana jos mieskään ei ehdi töistä apuun.

Minulla kanssa lapset kumpikin mukana, melkeinpä joka paikassa... Ellei mies saa töissä järjestettyä niin, että pääsee kotiin toista vahtimaan siksi aikaa... Onneksi usein pystyy järkkäämään. =) , mutta joka työpaikallahan ei onnistu vain häippästä kesken työpäivän pariksi tunniksi. Mutta näin meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja aiti78kerava:
Minulla kanssa lapset kumpikin mukana, melkeinpä joka paikassa... Ellei mies saa töissä järjestettyä niin, että pääsee kotiin toista vahtimaan siksi aikaa... Onneksi usein pystyy järkkäämään. =) , mutta joka työpaikallahan ei onnistu vain häippästä kesken työpäivän pariksi tunniksi. Mutta näin meillä.

Meillä just tuo ongelma miehen töissä, kun työmatkaa on 85km / suunta, niin ei sieltä voi noin lähteä tunniksi vahtikeikalle tai käyttämään lasta hammaslääkärissä.

Minulla kulkee mukana, myös mun miehellä on pitkä työmatka (80km/suunta) ja on usein reissussakin.

Tosin noita lapsia on vain 5, ja teinithän pärjää itsekseenkin kotona.
Jos mulla on joku neuvola tuossa kylällä ja jompikumpi teineistä on kotona niin hän vahtii isoimpia pieniä.
Kaupassa käynnin ajaksi jätän koko pikkukolmikon teineille.

Keskellä päivää menoille pienet on otettava kaikki mukaan.

Yhteistyössä