Lasten vaatteista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dora09
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Dora09

Jäsen
13.08.2004
769
0
16
Minkä hintaset on mielestänne kalliita vaatteita? Minusta hm:n vaatteet on aika edullisia ja hyvälaatusiakin suurin osa. Me ollaan siinä D&J lastenvaatekerhossa ja siinä se kuukauden paketti maksaa 28,50,yleensä paita ja housut pojille,ne on kyllä hyvälaatusia ja usein aika kivojakin,onko teidän mielestä kallis? Tuli vaan tällänen kysymys mieleen kun ostin Vauhtivarvas lastenvaatekutsuilta disneyn ihanan gollegepaidan jossa hieno Tikrun kuva ja se maksoi 15? niin anopin mielestä on kallis. Kun kuulemma Citystä saa kympillä Lotta&Lassi merkkisen gollegepuvun,en sit tiiä minkälaisia ne on mut ite maksan mielummin pikkasen enemmin että saan kivan värisiä ja nättejä vaatteita pojalle.

Tästä aiheesta on käyty ennenkin täällä vääntöä! On porukkaa, jotka on ehdottomasti sitä mieltä, että vaan kallis on laadukasta ja vaatteista pitää maksaa ja paljon. Ja sitten on niitä, jotka tykkää, että vaatteet kuluu ja jää pieneksi niin äkkiä, että on turha maksaa vaatteesta muutamaa euroa enemmän. Tappeluksi on mennyt tähän asti jokainen keskustelu, katsotaan miten tämän käy...

Itse tykkään ostaa lapsilleni (2 tyttöä) vaatteet h&m:ltä, cittarista yms halvemmista paikoista, juuri edellä mainitsemistani syistä. Paita tai housut voi maksaa siinä 5 euroa, college-asu 8 euroa, juhlamekko 12 euroa, toppahaalarit noin 20-30 euroa jne. Ymmärtänet mitä ajan takaa. Toisaalta, tytöille nyt on helpompi löytää hauskoja, lapsenomaisia ja raikkaita vaatteita kuin pojille. Halppis-ketjujen poikien vaatteet kun taitaa aika usein olla rumia murrettuja värejä ja monsterin kuvia...

On myös kiinni siitä mistä asioista pitää elämässä. Minä olen kiinnostunut vaatteista ja nautin vaatteiden ostamisesta lapselleni (5-vuotias typykkä). Esim. ostin juuri ihanan mekon, 53 euroa (kesämekko). Tytön vaatteisiin menee yli 1000 euroa vuodessa, mutta ei se minusta hukkaan mene. En muuten ole varakas, nippa nappa keskipalkkainen.

Meilläkin kuulutaan D&J lastenvaatekerhoon ja olen ajatellut lopettaa koko kerhon. 2 vaatetta, joskus 2 x vuodessa kolme vaatetta jotka silloin ovat trikoisia, maksavat tosiaan yli 28 e. Minusta se on collaripuvusta paljon. Laadusta en aina mene takuuseen: yksi harmaa collaripuku haalistui aika tavalla ja housut rispaantuivat saumoista, silmäpakoja. Ompelin saumat uudelleen, silti teki samaa: silmäpakoja koko sauman matkalta.

En kuitenkaan raskisi paljoa maksaa lasten vaatteista. Olisi kiva jos saisi lahjaksi, mutta kun ei.. Pojille ei ole edes samalla tavalla alerekissä vaattteita kuin tytöille. MEillä ei ole edes toista käyttäjää, tämä ainokainen vain, joten hirveitä summia ei viitsisi maksaa. Eroa kyllä on vaatteella ja vaatteella. Jotenkin vain laadukkaasta = kalliista vaatteesta näkee päälle päin että hintava merkkivaate se on. Yksityiskohdat, laatu, istuvuus.
Lotta&lassilta saa kyllä edullisesti, itse ostin jollain 6 eurolla koko collaripuvun, mutta kuva-aihe onkin "ei-mistään-kotoisin", joku sottuinen printti. jota ei kunnolla esitä mitään.

Onhan se kiva pukea pojallekin vaate, josta lapsi viihtyy ja joka ei heti haalistu tai nyppyynny.
Ne maksaa.
Ja mitä se anopillesi kuuluu mitä ostat ja millä hinnalla. Jos hän haluaa edullisemmin vaatettaa, ostakoot itse marketista! Ei lapsella koskaan liikaa vaatteita ole
:laugh:

Minä ostan vaatteet aika pitkälti sen mukaan että mikä tuntuu ja näyttää hyvältä ja on tarpeen (joskus kyllä tarpeeksi riittä ihan vaan se että joku kledju on hurjan söötti). Ulkovaatteiden on kestettävä kulutusta, etenkin esikoinen, kesällä 6-v vilkas poika, saa alta aikayksikön heikommasta materiaalista tehdyt rikki. Joskus se halvempikin sitten ajaa asiansa, toppatakki joka on hommattu lähinnä kyläily- ja kauppareissuja varten, voi hyvinkin olla kulutuksen kestoltaan heikompaa kunhan sitten on muutoin siistimmän näköinen. H&M lastenvaatteet on kyllä olleet positiivinen yllätys, ne kun kestää liki poikkeuksetta rumpukuivauksenkin. Ja esim marimekon laatu on mennyt alas kuin lehmänhäntä, saumat kiertää, helmapäärmeet purkautuu yms, niin aikuisten kuin lastenkin vaatteissa..

Toisaalta, ompelen myös itse paljon, saa kivoja ja yksilöllisiä vaatteita eikä tarvitse niin miettiä hintaa.

Yhteistyössä