Lasten vaatteista perjantai iltapäivän ihmettely..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelen

Vieras
Miksi pikkulasten vaatteisiin (siis kokoihin 60-80cm jne) laitetaan taskuja?
Onko mitään niin ärsyttävää kuin housut tai muuten kiva takki jossa taskut?!?
Siis mitä ihmettä tuollainen alle vuosikas tekee taskuilla? Jemmailee tutteja vai? :o

Koristemielessä ymmärtäisin "valetaskut", onhan niitä aikuistenkin vaatteissa...

Nuo pirulaiset kun kestää kuivua ja silittäminen on yhtä tuskaa kun tasku on aina mytyssä.. Mrr...

No jo jos joku antaa oivan selityksen taskuille voisin jopa hyväksyä ne.. ( noooot.. :D )

Anteekskiitos purkautumisesta.. :)

Ootsä mun kaveri kun se rutisee samasta asiasta ja huristeli mun saumurilla kaikista lastensa housuista taskut pois? :D
ei ne mua häiritse eikä kestä mun milestä kuivua sen kauempaa kuin muukaan pyykki.

Alkuperäinen kirjoittaja Lady-Bird:
Ootsä mun kaveri kun se rutisee samasta asiasta ja huristeli mun saumurilla kaikista lastensa housuista taskut pois? :D
ei ne mua häiritse eikä kestä mun milestä kuivua sen kauempaa kuin muukaan pyykki.

En varmaan kun ei oo saumuria, mut jos olis niin toi olikin hyvä idea.. :D

*rustaa joulupukille lahjatoivetta*

Joo, turhia ovat sisävaatteissa. Mutta ulkovaatteissa on kyllä kätevää olla yksi vetoketjullinen tasku nenäliinalle ja pienillä tutille - tosin sekin saisi olla vaikka keskellä selkää (niin ettei lapsi itse yletä siihen), vielä noilla aika paljon isommillakin.

Etenkin Tutan ja Lassin ja Lotan vaatteissa on noita taskuja mitkä kuivuu ihan oikeesti ikuisesti ja ei niitä saa kunnolla silitettyä. Tosin itse olen sitä mieltä, että ne taskulliset on nätimmän näkösiä, mutta miksi kaikki valmistajat ei älyä tehdä niitä esim. valetaskuiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Kai se vaan on se söpöysaspekti, ei suunnittelija muista ajatella silitysraudan kanssa ahertavaa äitiä :)

Siis se on mies? Se suunnittelija?
:laugh:

Ei kaikki naisetkaan ole innostuneita silittämisestä ja miksei voisi olla mies, oletko ajatellut, että kaikki lastenvaatteet on naisten suunnittelemia? :)

Alkuperäinen kirjoittaja samaa ihmetellyt:
Joo, turhia ovat sisävaatteissa. Mutta ulkovaatteissa on kyllä kätevää olla yksi vetoketjullinen tasku nenäliinalle ja pienillä tutille - tosin sekin saisi olla vaikka keskellä selkää (niin ettei lapsi itse yletä siihen), vielä noilla aika paljon isommillakin.

Jos se olis keskellä selkää ja siel ois tutti tai iso nenäliina tollukka nii ois ikävää maata vaunuissa tai istua turvaistuimessa...

Juu-u ulko vaatteet onkin asia ihan eri, tosiaan ton nessun saa hyvin pysymään matkassa ja siellä voi tarvittaessa jemmata tuttia, mutta sisävaatteissa.. Collegeissa ym..???

Tosin tolle nessulle on musta huppu ihan huippu.. :) Sinne kun ei pikku sormet yllä (siis kun on kävelevä tapaus kyseessä.. :D )

Kai se vaan on se söpöysaspekti, ei suunnittelija muista ajatella silitysraudan kanssa ahertavaa äitiä :)

Siis se on mies? Se suunnittelija?
:laugh:

Ei kaikki naisetkaan ole innostuneita silittämisestä ja miksei voisi olla mies, oletko ajatellut, että kaikki lastenvaatteet on naisten suunnittelemia? :)

Voishan se olla, sitä on vaan niin tottunut että kaikki perus arkiaskareet joissa on jotain "vikaa" on miesten keksimiä.. (ainakin helpompi syyttää.. :D )

Varmaan kyllä oikeesti siis -OIKEESTI- lastenvaatesuunnittelijat on pääasiassa naisia.. :)
Kaikki kunnia heille, ottais vaan noi taskut pois..

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
no, miksi 2kk vauvan sukissa on liukuesteet?!

Niinpä... Jos vaikka on varhaiskehittynyt ja ottaiskin tukea vasten ekat askelmat?

Tai ... ??

Nää on just näitä outouksia mitä en ymmärrä.. :D

Taskuista lisätäkseni vielä että ihmettelen kanssa joissain ruokalapuissa kun on siinä keskellä pikkutasku, siis ei alhaalla "kaukaloa" vaan selvä koristetasku.. Kerää kaiken suustatippuvan mutta on niin pieni että aina jää jotain.. :o

Juu-u ulko vaatteet onkin asia ihan eri, tosiaan ton nessun saa hyvin pysymään matkassa ja siellä voi tarvittaessa jemmata tuttia, mutta sisävaatteissa.. Collegeissa ym..???

Tosin tolle nessulle on musta huppu ihan huippu.. :) Sinne kun ei pikku sormet yllä (siis kun on kävelevä tapaus kyseessä.. :D )

Hupussa on se huono puoli, että se on kiinni niillä neppareilla. Kaveri kun käy nyppäsemässä sen irti haalarista, niin siinä menee nessutkin.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
no, miksi 2kk vauvan sukissa on liukuesteet?!

Öö, mut eiks se nyt riipu ihan lapsesta, minkä kokoiset sukat ovat sopivat. Jollekin lapselle 2kk ikäisinä sopivat menevät ehkä toiselle lähempänä 1 ikävuotta... mutta mä en kyllä ymmärrä ylipäätään koko liukuesteitä. Ihan turhia, eikä edes saa kenkiin menemään jalkaa noiden kanssa.

Mulla siis lähinnä vaikeuksia löytää tolle kohta 2-vuotiaalle liukuesteettömiä sukkia, jalan koko 21.

Yhteistyössä