Lasten vaatteista - ja yhdistelystä

Nalkuttava Talonmies

Aktiivinen jäsen
29.08.2007
28 309
0
36
B) Toisen ketjun innoittelemana...

Miten päätät, mitä vaatetta lapsesi aamulla pistää hoitoon (sisälle) päälle? Kuinka moni käyttää hetken aikaa ja valitsee tarkemminkin nuo vaatteet vai onko se ihan yhdentekevää? Millaisia yhdistelmiä suosit?

Allekirjoittanut kyllä on urautunut. Selvästi paidoilla on tiettyt alaosat, mitkä kuuluvat yhteen. Mieluiten pistän oikean sävyisen vaatteet toisen kaveriksi. Sen takia ostan jo valmiiksi asuja usein paketteina. Ja lisäksi pyrin, että saman värisessä vaatteessa ei mennä peräkkäisinä päivinä hoitoon :laugh: Jos maanantaina on todella oranssivoittoinen asu, niin seuraavana päivänä on sitten vihreätä :) Ja väärän sävyiset vihreät eivät mene yhteen. Sekoitan joskus värejä enemmänkin, erityisesti jos paidassa on useampaa väriä. Keltainen ja vihreä sopivat välillä oikein kivasti yhteen.

Mutta en osaa vieläkään käyttää harmaata, tummansinistä tahi mustaa poitsulla. Turkoosi ja ruskea ovat ok, punaisen, vihreän, oranssin ja keltaisen kaverina.

Meillä vaatteet valitsee joko minä, isä tai lapset itse. Ja väriyhdistelmät on sitten sen mukaisia.... Mutta mulle riittää että vaatteet ovat ehjiä, puhtaita ja tarkoitukseen sopivia. Juhliin tai kylään mentäessä katson tarkemmin mitä pukevat päälleen.

Meidän lapsella pääasiallisesti vain yksivärisiä alaosia (collegeja ja trikoita lähinnä). Niihin voi sit aika vapaasti yhdistellä yläosia. No en yhdistäisi punaisia collegehousuja kirkkaanvihreään paitaan, mut eipä miellä juuri tuollaisia kaapeissa olekaan.

Otan yleensä illalla seuraavan päivän vaatteet esille sekä itselleni että lapselle.

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Meillä vaatteet valitsee joko minä, isä tai lapset itse. Ja väriyhdistelmät on sitten sen mukaisia.... Mutta mulle riittää että vaatteet ovat ehjiä, puhtaita ja tarkoitukseen sopivia. Juhliin tai kylään mentäessä katson tarkemmin mitä pukevat päälleen.

Mut eihän tuolla kaapissa ole muuta kuin ehjiä, puhtaita ja tarkoitukseen sopivia. Sä pistät vaan käden kaappiin ja sattumalta tulee joku vaate? :D

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja x:

Mut eihän tuolla kaapissa ole muuta kuin ehjiä, puhtaita ja tarkoitukseen sopivia. Sä pistät vaan käden kaappiin ja sattumalta tulee joku vaate? :D

Suunnilleen näin se meillä menee.

Ostan yleensä pareja tai vielä mieluummin kahdet housut + kaksi paitaa, jotka menee ristiin. Arkena katson (jos ei aiheuta liikaa vaivaa ) että parit osuvat yhteen. Joskus, varsinkin viikonloppuisin, yritän saada molemmat pojat samantyylisiin. Meillä siis helposti ostetaan neljät housut ja paidat samalta valmistajalta :D Esimerkiksi samanlaiset, mutta eri väriset. Tosin nykyään pojat haluavat välillä valita itse, joten silloin mennään sitten niillä olipa ne miten hurjat äidin silmään tahansa.

Yleensä olen tarkka tyttöjen vaatteista ja niiden väreistä, mutta niin kuin tänäaamuna (kun oli aikaa vartti pukeutua ja juosta autoon ) ei ollut juuri aikaa miettiä värejä. meni hieman pieleen... B)

Tytöillä on melkein kaikki vaatteet pinkkiä, vaaleanpunaista ja lilaa. Joitain ruskeitakin löytyy, joka passaakin jokaiseen muuhun väriin hyvin :)
Vaihtelen paljonkin alaosa-yläosa yhdistelmiä, käytän myös paljon sitä että lyhythihainen tai hihaton tulee pitkähihaisen päälle.

On helppoa kun on koko vaatekaappi yhteensopivia vaatteita. Mä keskityn muutamaan väriin ja materiaaliin, joita käytetään arkivaatteina. Näitä sitten yhdistellään. Meillä ei ole paljoa muuta kuin Lindexin ja me&i:n vaatteita. Tytön vaatekaapissa on enimmäkseen pinkkiä, vaaleanpunaista, limevihreää. Pojan kaapissa turkoosia, oranssia, punaista.

Mun täti oli äidilleni sanonut hyvin...
"Kun tuon xxxxx:n lapsilla on aina niin hienot vaatteet ja hiukset laitettu, omilla lapsilla kun on päällä mitä vaan, jos vaatteita ollenkaan"

Eli siis mä rakastan lasten pukemista, tai en niinkään pukemista mutta sitä vaatteiden valitsemista.
Mä saatan joskus kotona laittaa ei niin yhteen sopivaa tai siistiä vaatetta, mutta heti jos johonkin lähdetään, vaikka kauppaan, niin laitan tytöille siistit vaatteet.
Jos vaatteet sotkeentuu, vaihdan puhtaat..

Ja meillä mies ei valitse lapsille vaatteita.

Minäkin rakastan "lasten pukemista", en kuitenkaan sanan varsinaisessa merkityksessä. Se ei ole aina kiireessä niin kivaa. Valitsen myös sopivat yhdistelmät ja värit vaihtuvat päivittäin. Ei niitä parhaimpia ja kalleimpia vaatteita kuitenkaan hoitoon laiteta vaan juuri näitä uusretro ym. vermeitä. Tytöillä paljon vaaleanpunaista ja pinkkiä.
Puhtaat vaatteet on kyllä a ja o.

Alkuperäinen kirjoittaja Hippoliina:
"Kun tuon xxxxx:n lapsilla on aina niin hienot vaatteet ja hiukset laitettu, omilla lapsilla kun on päällä mitä vaan, jos vaatteita ollenkaan"

Eli siis mä rakastan lasten pukemista, tai en niinkään pukemista mutta sitä vaatteiden valitsemista.
Mä saatan joskus kotona laittaa ei niin yhteen sopivaa tai siistiä vaatetta, mutta heti jos johonkin lähdetään, vaikka kauppaan, niin laitan tytöille siistit vaatteet.

Aikamoista natsimeininkiä. Sori nyt vaan...

Tuli mieleen, että miten ihmeessä te meinaatte selvitä siitä kun lapsi alkaa itse valita vaattensa ja aina ne ei olekaan äidin mieleisiä yhdistelmiä? Tai kun siitä tulee teini ja se värjää tukkansa vihreäksi... :D

Alkuperäinen kirjoittaja :

Miksi?

Jeps,

yleensä, eli 90% katson että paita , sukkikset tai leggingsit ja hamonen (elli ole plyyshitunika tai trikoomekko) sopii yhteen . Ja sukat tietty , jos on ne leggingsit.
Merkit on meilläkin meandi ja lindex pääosin , yksivärisiä on helppo yhdistellä aika kirkkaitakin värejä.
Kunhan 'sitoo' sopivasti.
Ja tytölleni oon ostellut lentokone, paloauto, auto paitoja vaikkapa meandilta - yhdistän sitten vaalensini/oranssi/ruseka lentskaripaidan oransiiin tai ruskean hameeseen ja sukkiksiin. Tulee sopivan reipas tyttömäinen...
On meilläkin punaista ja pinkkiä aikalailla - mutta enempi reippaita ja kirkkaita värejä. Keltaisesta ei juuri ole...
Hoidossa ja ulkoilessakin on nuo trikoomekot ja hameet ja plyyshi vastaavta mukavia päällä , ja yksi suosikki on plyshileggingsit....

Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:
Tuli mieleen, että miten ihmeessä te meinaatte selvitä siitä kun lapsi alkaa itse valita vaattensa ja aina ne ei olekaan äidin mieleisiä yhdistelmiä? Tai kun siitä tulee teini ja se värjää tukkansa vihreäksi... :D

Lapsi saa jo nyt valita paidan ja minä valitsen sitten sen mukaan muun B) Poika on aika hyvin aivopesty ja osaa valita väreihin sopivan parin. Jos ei mene ihan täydellisesti, tiedän että on 3.5vee ainakin yrittänyt :)

Mutta olkoon tuo sitten tulevaisuuden uhka, elän pilvilinnassa siihen asti.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja :

Miksi?

Miehellä ei ole oikeutta valita lapsilleen vaatteita? Onko ko. perheessä vaimolla lupaa ajaa autoa?

Minä ostan lähes kaikki vaatteet lapselle (tai sitten saa lahjoina esim. sukulaisilta), mutta kaapista valitsee yleensä lapsi itse, ja tarvittaessa mies, jos minä en ole kotona. Kyllä ne miehen - ja varsinkin lapsen - valinnat on välillä aika hurjia yhdistelmiä, mutta mitä sitten. Juhliin ja muihin "julkisiin" tilanteisiin valkkaan minä, samoin useimmiten päiväkotiin, mutta samapa tuo, mitä kotona on päällä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:

Ei huolta, siihen mennessä lapsikin jo oppinut katsomaan suunnilleen mitkä sopivat yksiin eikä pue itseään kammotuksiin.

jaah, pojalla on keskenään suht sopivia vaatteita kaikki, alaosissa on mustaa,ruskeaa ja tumman sinistä... yläosissa mustaa,vihreää,oranssia,sinistä ja muutama punainen vaate... eli eipä ole oikeastaan koskaan ongelmaa ettei vaatteet keskenään sopis :)

Yleensä varaan vaatteet valmiiksi. Katson että värit sopivat keskenään. Ei nuo ole vielä hirveästi natisseet, joskus on käynyt ettei ole puseroa hyväksynyt ja ovat ottaneet kaapista jonkun toisen. Toistaseksi vielä kelpaa äidin valitsemat vaatteet mut jos on kaupassa mukana niin saa itse päättää mitä ostetaan.

Joo, kyllä katson, että jotenkuten sointuvat yhteen. Mut meidän vaatevarastosta se ei ole vaikeaa. Melkein kaikki sopivat keskenään yhteen. Ja yritänkin aina yhdistellä vähän eri tavalla kuin edellisellä viikolla... Ja sellaista vaatekappaletta, joka sopisi vain jonkun yhden olemassaolevan vaatteen kanssa yhteen, en edes ostaisi.

Yhteistyössä