lasten vaatteista asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Sain kassillisen vaatteita lapsellemme tutulta äidiltä.Yllätyin, että joku vielä tänä päivänä haluaa ilmaiseksi jotain antaa ja tietysti oli mukava saada vaatteita.
Toinen äiti myi minulle halpaan hintaan heidän lapsille pieneksi jääneitä vaatteita ja kiva oli taas saada lisää ja uusia vaatteita ja suosin muutenkin kierrätystä erittäin paljon.
Mutta mikä pisti silmään :ashamed: monet vaatteet olivat tosi huono kuntoisia ja kulahtaneita :/ sekä näissä saaduissa että ostetuissa.Toinen vielä kehui, että ovat hyväkuntoisia :whistle: No kai sitä jokainen näkee sitten niin eri lailla vaatteen kunnon.Ja osa vaatteista oli tosiaan varmaan 80-luvulta ja 90-luvun alkupuolelta, aivan kamalia.Itse en nimittäin edes kehtaisi antaa esim. tahraisia vaatteita kenellekään tai sitten sellaisia hirvityksiä, joita itsekään en pitäisi.
Mutta kiitollinen kait pitäisi olla näistäkin, mutta pisti vain miettimään.

No mä sain raskausaikana mammavaatteita yhdeltä tutulta ja ne oli hirveitä. Ilmaseks sain, mut vein kuitenki sit kukan suojaruukussaan niinku siitä hyvästä että ilman antoi. En pitäny niistä vaatteista mitään vaan kaikki annoin pois ja suurin osa ei edes mahtunu mulle.

Niin että oliko niitä vaatteita mukava saadakaan, kun olivat niin vanhoja ja huonokuntoisia? Vai mikä oli jutun pointti.?

Vaikka vastikään olenkin alkanut kauppaamaan kampetta huutiksessa, niin lastenvaatteita en. Ne menee kierrätykseen sukulaisten ja kavereiden kanssa. Enkä kyllä haluaisi myydä vaatteita, jotka olen lahjana saanut.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 22:04 maijon kirjoitti:
Niin että oliko niitä vaatteita mukava saadakaan, kun olivat niin vanhoja ja huonokuntoisia? Vai mikä oli jutun pointti.?

Vaikka vastikään olenkin alkanut kauppaamaan kampetta huutiksessa, niin lastenvaatteita en. Ne menee kierrätykseen sukulaisten ja kavereiden kanssa. Enkä kyllä haluaisi myydä vaatteita, jotka olen lahjana saanut.

No en nyt tiedä oliko mitään pointtia, kunhan pohdin.Ja ihmetyttää vain, kun meillä tuollaiset vaatteet lähtee kierrätyskeskukseen.Jotenkin luulin ja oletin, että olisivat olleet parempi kuntoisia.Ja ennen kaikkea mietin mistä ovat osan ostaneet tai saaneet...
No toisaalta heillä saatta olla ehkä niille vaatteille tunnearvoa ja minä kylmä ja tunteeton katson asiaa eri kantilta ;)

Kun mä olen antanut vaatteita, mä olen antanut valita, mitä ottaa enkä iskenyt vaan kassillista käteen. Vaatteista on kelvanneet jotkut kulahtaneemmatkin ja jotkut ihan priimakuntoiset taas ei, eli kai se niiden kulahaneempien osalta joillakin ainakin menee niin että jos se vaate on kivan näköinen niin silloin ei haittaa jos se on vähän kärsinyt ja jos se ei miellytä silmää niin sitä ei halua edes priimana.

Yhteistyössä