Lasten vaatteiden myynti kirpparilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mietiskelijä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mietiskelijä"

Vieras
Tossa pyykkiä narulle ripustaessa tuli mieleen, että kannattaako kirpparille lähtee myymään vaatteita jotka on olleet kolmella lapsella. Osassa on neppari irti tai ruokatahroja tullu, niitä en tietty yrittäis ees myydä. Mutta noin yleisesti esim. pienet bodyt kun nehän on suht ok kunnossa vielä. Mutta sit se määrä... Jos bodysta saa vaikka 10 senttiä niin niitä pitäis aikamoinen kasa myydä että saa ees sen pöytävuokran hinnan :)
Ja sit muita vaatteita, mut kehtaako mistään pyytää yli euroa kun ei ole siis mitään hienoja satasia maksavia burberryn takkeja?

Miten te konkarit, millaisia kokemuksia teillä on kirppari-hommista?

Kannattaa mennä myymään jos on muutakin myytävää kuin ne lastenvaatteet. Lasten lelut, kirjat sun muute menevät kaupaksi ja saa aika nopeasti sen myyntipaikan katettua. Aikuisten kirjat, astiat, koriste-esineet. Ihan pelkää lastenvaatetta en lähtis myymään, paitsi merkkikuteita.

Kyllä mä ainakin olen myynyt vinot piton vaatteita jotka on olleet käytössä vähintään kolmella lapsella. Ja noin 95% vaatteista on mennyt kaupaksi :) Mä siis ostan vaatteen käytettynä kirppiksellä (jolloin sitä on käyttänyt vähintään yksi, ehkä jopa useampikin lapsi) ja käytän sitä ensin yhdellä ja sitten toisella lapsella. Tämän jälkeen myyn vaatteen kirppiksellä pois.

Tietenkin osa vaatteista rikkoontuu tai tahriintuu, mutta valtaosa pysyy hyvässä kunnossa :)

Toki pyydät sen hinnan mitä haluat, mutta mä näkisin järkevämpänä vaatteiden lahjoituksen diakonissatoimistolle, kuin että lähtisin myymään 10 senttiä maksavia vaatteita ja näkisin ensinnäkin kovan työn (blokkaaminen, hinnoittelu, vienti kirppiksellä, pöydän siivoaminen joka toinen päivä jne.) ja joutuisin sitten vielä jännäämään saanko vaiko enkö saa paikkavuokraa maksettu niillä vaatteilla.

Mä ostan itse bodyjä yleensä 1-2,50 eurolla, mutta olen muutaman kerran maksanut bodystä jopa 3 euroa, kun on ollut oikein mieluinen jne. joten kyllä niistä vaatteista voi pyytää enemmän, kuin 10 centtiä :)
Mä myyn alle eurolla lähinnä sukkiksia ja toppeja, joten kyllä mä ainakin kehtaan pyytää mistä tahansa ehjästä ja siististä vaatteesta euron ja enempikin. Pääsääntöisesti hinnoittelen tuotteet näin: bodyt 1-2€, t-paidat 1€, muut paidat 2-2,50€, housut 2-3€, hameet 1-1,50€, mekot 2,50-3€.

Toki pitää katsoa missä kunnossa vaate on, mutta perussiististä, nukkaantumattomasta vaatteesta voi ihan hyvin pyytää euron-kaksi, oli se sitten ollut yhdellä, tai kolmella lapsella.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä