lasten uniajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja energinen äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

energinen äippä

Vieras
lapseni(1v) menee nukkumaan klo:22-23.00(viimeistään)
ja nukkuu sitten aamulla 9.00 asti(joskus heräilllää vasta 9.30)
siis mulle tää passaa hyvin,tää on meidän perheen arkea ja rutiinia!
kun joskus kuulee että "normaalit" lapset nukahtaa 20:00 mennessä..
oonko nyt sit huono äiti vai mitä!?
mutta kaikki levätään hyvin jne..siis en näe mitää ongelmaa!miksi muut sit näkee!?

Kaikilla on rytminsä. Meilläkin iltarytmi venähtänyt nyt lomaillessa, eli lapset menee siinä klo 21-21.30 viim. sänkyyn ja nukahtavat nopeasti tai hyvin hitaasti. Riippuen tosiaan paljon, ollaanko oltu myöhempään ulkona. Meillä herätään sitten n. klo 7-9 välillä. Esikoinen on 4v7kk ja nukkuu n. 10h ja saattaa sen tunnin päikkäritkin nukkua. Kuopus nukkuu 10-13h, riippuen onko nukkunut päikkäreitä. Ikää hällä on 2v7kk. Mutta siis, kukin tavallaan.
Mä tykkäsin enempi siitä rytmistä, joka oli päiväkotiaikaan, koska ehdittiin ulos aamusta yhtä aikaa kavereiden kanssa. Silloin rytmi oli illasta nukkumaan n. klo 19.30 ja herätys kuitenkin jo ennen kuutta.

Ei mun mielestä kukaan voi sanoa siihen, millainen rytmi kenelläkin on. Jokaisella on oma rytminsä. Onhan se toki kivaa välilä aamusta saada nukuttua vähän myöhempäänkin. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja energinen äippä:
mutta kaikki levätään hyvin jne..siis en näe mitää ongelmaa!miksi muut sit näkee!?

Meillä on just samanlaista ja tämä nyt on laitimmainen asia, jonka takia koen olevani huono äiti.

Ainoa murheellinen seuraamus on se, että täällä äidit ja vauvat kokoontuvat yhdeksän, kymmenen maissa, ja kun me ennättäisimme mukaan, muut lähtevät päiväunille ja kotio syömään, eli emme näe muita äitejä ja lapsia kovin paljon.

Meilläki on yleensä noin. Paitsi tänään, kun ollaan viime yönä tultu reissusta kotiin, poika nukahti jo klo 20

Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:

Meillä on just samanlaista ja tämä nyt on laitimmainen asia, jonka takia koen olevani huono äiti.

Ainoa murheellinen seuraamus on se, että täällä äidit ja vauvat kokoontuvat yhdeksän, kymmenen maissa, ja kun me ennättäisimme mukaan, muut lähtevät päiväunille ja kotio syömään, eli emme näe muita äitejä ja lapsia kovin paljon.

Meilläki on ihan sama:D Ja lähinnä lapsettomat/ ne joilla on isompia lapsia kyläilee meillä iltaisin. Kun mä tykkäisin että vieraat tulee klo 19-20 :D Ja muut taaperoperheet lähtee kotiin jo ennen klo 19

eihän sillä nyt herranjesta ole merkitystä monelta nukkumaan mennään. Aamulla sit pidempään nukutaan.Kunhan jonkinlainen rytmi on. Mun tyttö 2,5v menee harvemmin ennen 21 nukkumaan,nyt kesällä monesti lähempänä 22 ja nukkuu sit 9-10 asti. Meille on aina passannut tällanen,ollaan paljon kavereilla,usein tullaan kotiin vasta siinä 21 aikaan. Joka erilaisesta rytmistä toista arvostelee, arvostelkoon mun puolesta rauhassa

1,5v
yöunet 20-8
päiväunet 12-14/14.30

3,5v
yöunet 20-8
päiväunet hyvin hyvin harvoin, satunnaisesti nukahtaa iltapäivällä puoleksi tunniksi/tunniksi sohvalle tai autoon, jos ollaan liikkeessä 16-17 aikoihin.

Yhteistyössä