Lasten ulkovaatteet, kasvunvaraa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kii"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kii"

Vieras
Kuinka suurella kasvunvaralla ostatte ulkovaatteet lapsille? Mietin vaan kun ostin lapselle kevääksi takin, joka mielestäni hyvänkokoinen hänelle(eli nyt sopivasti varaa hihoissa ja takki yltää noin puolireiteen). Lastenvaatteista nyt keskusteltu parin tutun äidin kanssa ja he kumpikin olisivat ostaneet kokoa isomman takin kuin minä, jotta takki menisi hyvin vielä syksyllä ja jopa ensi keväänä.
Tälläinen takki olisi mielestäni vielä tosi reilu nyt keväällä.
Ostaako te muut vaatteet aina isolla kasvunvaralla?

Olen ostanut joka vuosi eri kokoa. Ostan sen koon mikä on sopiva nyt koska lapsen on helpompi ja mukavampi olla sopivissa vaatteissa. En itsekään tykkäisi liikkua teltassa :)

No näin mäkin ajattelen. Mulle riittää että takki mahtuu nyt kevään ja mahdolliset kylmät kesäpäivät. Kiva tietysti jos mahtuu vielä syksylläkin. Jos ei mahdu niin laitan myyntiin ja ostan uuden/käytetyn tilalle :)

Meillä voi olla käytössä molempia, eli juuri sopivaa ja sitten pienellä kasvuvaralla. Aina kuitenkin löytyy sellainen takki joka on juuri sopiva, ei liian iso. Itse tykkään kans pukea lapset niin että on sopiva eikä iso vaate =)

No minulla on kyllä tapana ostaa vaatteet sellaisella kasvuvaralla, että esim. välikausihaalari menee sekä kevään että syksyn. Se ei ole kuitenkaan niin suuri kasvunvara, että haittaisi lapsen liikkumista tai vaate olisi jotenkin hassunnäköinen päällä. Ja kun ostan talvihaalarin, sen pitää mahtua koko talven ajan. Minulla ei ole tapana ostaa vaatteita etukäteen alennusmyynneistä tms. syystä, vaan ostan vaatteen silloin kun sitä tarvitaan. Silloin se kokokin tulee ostettua oikein.